نسخه Pdf
ایران عصر


هفته هفتم لیگ برتر امروز آغاز می‌شود

جنگ «صدر» در سیرجان


حامد جیرودی/ هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، از امروز با برگزاری 5 مسابقه آغاز می‌شود تا این رقابت‌ها بعد از 20 روز تعطیلی به خاطر برگزاری اردوی تیم ملی دوباره از سر گرفته شود. البته بازی ملوان و فولاد از هفته ششم که به تعویق افتاد، هنوز برگزار نشده و زمان جدیدی هم برای آن اعلام نشده است. اما در بازی‌های امروز، آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک، میزبان ملوان است. شاگردان سیدمهدی رحمتی در حالی در این مسابقه به میدان می‌روند که در 4 بازی گذشته شان به پیروزی نرسیده‌اند و با 5 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارند. این در حالی است که شاگردان مازیار زارع هنوز بردی به دست نیاورده‌اند و با یک بازی کمتر و 2 امتیاز آخرین تیم جدول لیگ هستند. این بازی، نخستین مسابقه 2 تیم در لیگ برتر برابر هم محسوب می‌شود. در بازی همزمان، نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، پذیرای نفت مسجدسلیمان است؛ 2 تیمی که در این فصل فقط یک برد به دست آورده‌اند و بازی آخرشان را هم باخته‌اند ولی تفاوت شان در این است که شاگردان حمید مطهری با 6 امتیاز در رده یازدهم هستند اما شاگردان محمدرضا مهاجری با 8 امتیاز، روی پله هشتم ایستاده‌اند. از ساعت ۱۹، فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف مس کرمان می‌رود. شاگردان جواد نکونام که در این فصل هنوز باختی نداشته‌اند، با یک بازی کمتر و 9 امتیاز در رده پنجم قرار دارند ولی شاگردان مصطفی حسین خانی که در 4 بازی قبلی‌شان بردی نداشته‌اند، با 5 امتیاز در رده دوازدهم هستند. نکته جالب در خصوص 2 تیم این است که آنها فصل گذشته در جام حذفی مقابل هم قرار گرفتند که پس از تساوی 1-1 در وقت‌های قانونی، مس کرمان که آن موقع در دسته اول بود، در ضربات پنالتی 5-4 موفق به حذف فولاد شد. در بازی همزمان، ذوب آهن در ورزشگاه فولاد شهر برابر پیکان قرار می‌گیرد. شاگردان مهدی تارتار که در این فصل نه برده‌اند و نه باخته‌اند و 6 مساوی پیاپی کسب کرده‌اند، با 6 امتیاز در رده دهم جدول هستند ولی شاگردان مجتبی حسینی که 2 برد، 2 باخت و 2 مساوی داشته‌اند، با 8 امتیاز یک پله بالاتر از حریف اصفهانی‌شان ایستاده‌اند و در رده نهم قرار دارند. خودروسازان فصل گذشته در هر 2 بازی رفت و برگشت توانستند گاندوها را شکست بدهند و اکنون این مسابقه نوعی بازی انتقامی برای ذوبی‌ها محسوب می‌شود.
استقلالی‌ها مقابل هم
اما در مهم‌ترین بازی امروز، گل گهر از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان رودرروی استقلال قرار می‌گیرد که قضاوت این بازی را امیر عرب براقی به همراه کمک‌هایش محمدرضا ابوالفضلی و مهدی عالیقدر بر عهده خواهد داشت. دیداری که بنابر اعلام شورای تأمین استان کرمان و شهرستان سیرجان بدون حضور تماشاگر خواهد بود. شاگردان امیر قلعه نویی که در این فصل هنوز نباخته‌اند، در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که با 2 پیروزی پیاپی، 12 امتیازی هستند و در رده دوم جدول ایستاده‌اند. این در حالی است که شاگردان ریکاردو ساپینتو که 11 امتیازی هستند، با یک امتیاز کمتر روی پله سوم قرار دارند. بنابراین تقابل 2 تیم از نظر جدولی بسیار حساس است و تیم برنده حتی شانس صدرنشینی موقت را هم دارد. اما نبرد این 2 تیم یک نکته مهم دارد که به اتفاق‌های فصل گذشته مربوط می‌شود که طی آن گل‌گهر به دلیل استفاده غیر مجاز از اریک باگناما برابر استقلال، با حکم کمیته انضباطی 3-0 بازنده اعلام شد اما این مرتبه این بازیکن گابنی مجوز بازی دارد و می‌تواند به میدان برود. البته گل‌گهر به غیر از قلعه‌نویی که کاپیتان و سرمربی اسبق استقلال بوده است، چند بازیکن سابقاً استقلالی را هم در تیم خود دارد؛ از مرتضی تبریزی که فصل گذشته به استقلال گل زد گرفته تا آرمین سهرابیان، محسن فروزان، بهنام برزای و امین قاسمی نژاد. گل گهر در تعطیلات لیگ مقابل پرسپولیس در مسابقه‌ای دوستانه یک بر صفر شکست خورد اما آبی پوشان در شرایطی در این بازی به میدان می‌روند که بعد از 2 مساوی پیاپی، مقابل نساجی به 3 امتیاز رسید اما لیگ تعطیل شد و حالا باید دید این وقفه چند روزه چه تأثیری روی استقلال گذاشته است. این تیم در این مدت 2 دیدار دوستانه برگزار کرد که برابر تیم دانشجویان ایران 2-1 شکست خورد و مقابل تیم دسته سومی سامیت 2-0 به برتری رسید. از جمع آبی پوشان کوین یامگا هم فصل گذشته 2 گل به گل گهر زد و حالا باید دید ساپینتو در نخستین تقابلش با یک مربی استقلالی در لیگ برتر چه نتیجه‌ای می‌گیرد. گل گهر و استقلال، تاکنون 6 بار در لیگ برتر بازی کرده‌اند که 5 پیروزی برای آبی‌ها و یک برد برای سیرجانی‌ها حاصل آن بوده است. در این بازی‌ها استقلال 8 گل زده و 4 گل دریافت کرده است. گفتنی است 3 بازی باقی مانده هفته هفتم فردا برگزار می‌شود.

برش
بازگشت ملی پوشان به تمرین استقلال
صالح حردانی، سیدحسین حسینی و ابوالفضل جلالی 3 بازیکن استقلال که همراه تیم ملی فوتبال در اردوی اتریش حضور داشتند، دیروز به تمرین استقلال رفتند و کار خود را زیر نظر ریکاردو ساپینتو از سر گرفتند. البته با توجه به حضور در اردوی اتریش و خستگی سفر وضعیت آنها برای دیدار با گل گهر مشخص نیست. گفتنی است اعضای تیم استقلال دیروز راهی سیرجان شدند و سه بازیکن ملی‌پوش در جلسات قبلی تمرین تیم خودغایب بودند. همین موضوع ممکن است باعث شود ساپینتو به بازیکنان ملی‌پوش خود استراحت بدهد و برای مسابقه بعد آنها را آماده کند. البته این بازیکنان از روحیه ایده‌آلی برخوردار هستند و جلالی و حسینی برابر اروگوئه و سنگال نمایشی قابل قبول و خوب ارائه دادند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8016/20/628361/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها