نسخه Pdf
ایران عصر


اخبـــــار


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
مرجعیت علمی ایران در منطقه، افقی دست‌یافتنی است

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرجعیت علمی ایران بخصوص در حوزه پزشکی و سلامت را افقی دست‌یافتنی دانست و خواستار حفظ و ارتقای جایگاه فعلی حوزه سلامت ایران در منطقه شد.
به گزارش ایرنا، دکتر بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در جریان سفر به استان اردبیل، سطح خدمات حوزه سلامت و علوم پزشکی ایران را در منطقه قابل قبول و مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به دیدار خود با وزیر بهداشت ۹ کشور منطقه گفت: همه آنها به قوی بودن سیستم بهداشت و درمان ایران اذعان دارند. وی که در آیین گشایش نشست‌های تخصصی بیست و سومین کنگره ملی سالانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور سخن می‌گفت، توسعه رشته‌های مختلف علوم پزشکی در ایران را با‌ وجود ۴۳ سال فشار و تحریم، ستودنی خواند و افزود: این دستاوردها و جایگاه فعلی حوزه سلامت کشور ما در سایه مجاهدت همگانی به دست آمده است.
دکتر عین‌اللهی با بیان اینکه نظام آموزشی مبتنی بر جزوه و حفظ یافته‌های دیگران نیست، تأکید کرد: دانشگاه محل ضبط و بیان نیست بلکه مکانی برای تولید علم محسوب می‌شود و باید به محلی برای شکوفایی و تولید علم تبدیل شود. وی دانشجوپروری و کمک به تولید علم را مهم‌ترین وظیفه استادان دانشگاه دانست و اضافه کرد: بایستی به ابتکار و تولید علم در دانشگاه امتیاز، نمره و رونق دهیم.

 ۵ فوتی و ۳۲۸ بیمار جدید کرونایی در کشور

براساس اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، پنج بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۸۸ نفر از آنها بستری شدند. ۱۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون ۶۵ میلیون و ۸۴ هزار و ۳۹۵ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۶۸۷ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۴۳ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۱۲۵ دوز رسید.

سخنگوی وزارت علوم اعلام کرد
کلاس‌های درس همه دانشگاه‌های کشور حضوری است

سخنگوی وزارت علوم و مدیرکل حوزه وزارتی، گفت: کلاس‌های درس همه دانشگاه‌های کشور حضوری است.به گزارش وزارت علوم، دکتر علی شمسی‌پور اظهار کرد: کلاس‌های درس همه دانشگاه‌های کشور در همه مقاطع از امروز، ۹ مهرماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری برگزار می‌شود.

هلال احمر پارک بحران می‌سازد

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌ریزی برای ایجاد پارک‌های بحران به منظور آموزش اصول ایمنی و امداد و نجات به شهروندان خبر داد.
پیرحسین کولیوند  درباره راه‌اندازی یک مرکز آموزشی شبیه‌سازی شده برای آموزش مقابله و پیشگیری از مخاطرات به ایسنا گفت: ایجاد پارک‌های بحران و مرکز آموزش‌ شبیه‌سازی شده یکی از اقدامات خوبی بود که پیگیری شده و ساخت آن تا مرحله‌ای نیز پیش رفته است. وی ادامه داد: تقریباً اقداماتی که باید درخصوص راه‌اندازی این پارک انجام شود، انجام شده است. 
یکی از اقداماتی که قرار است در این پارک‌ها صورت گیرد آموزش مقابله با مخاطرات از طریق عینک‌های سه بعدی است که مخاطرات را شبیه‌سازی کردیم و قصد داریم شیوه مقابله با آن را در مساجد، مدارس، محلات و... آموزش دهیم. رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد:‌ در این پارک‌ها همچنین مخاطراتی ماننده زلزله را شبیه‌سازی کردیم و حتی در موقعیت زلزله قرار می‌گیریم و بعد از وقوع آن دیگران را نجات می‌دهیم. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی:
کیفیت عملکرد مدارس غیر دولتی رصد و پایش می شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: رتبه‌بندی مدارس غیردولتی براساس شاخص‌های آموزشی و پرورشی انجام می‌شود و تعیین شهریه این مدارس هم به رتبه‌بندی گره زده شده است.
احمد محمود‌زاده درباره رتبه‌بندی مدارس غیردولتی به ایرنا گفت: ۴۳ شاخص در اسناد بالادستی از جمله مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین داریم که براین اساس شاخص‌های آموزشی و پرورشی مشخص شده است.وی افزود: مجموعه این‌ شاخص‌ها در حوزه آموزش و پرورش در سامانه مشارکت بارگذاری می‌شود و هر مدرسه متناسب با این مشخصه‌ها، عددی را به خود اختصاص می‌دهد که براساس آن عدد مدارس در رتبه‌های مختلف از جمله رتبه یک، دو و سه قرار می‌گیرند. 
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حال بارگذاری شاخص‌ها هستیم تا رصد و پایش مدارس غیردولتی توسط این شاخص‌ها انجام شود. براساس این رتبه‌بندی، به مدرسه‌ای که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت مناسبی نداشته باشد از مدیر منطقه یا استان خواهان بهبود عملکرد مدرسه براساس شاخص‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی می‌شویم.  محمودزاده خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه مدیریتی هم شهریه مدارس غیردولتی به شاخص‌های درنظر گرفته شده و رتبه‌بندی‌ها گره زده می‌شود و افزایش و کاهش شهریه مدارس غیردولتی به رتبه مدارس بستگی پیدا می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8016/22/628392/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها