نسخه Pdf
ایران عصر


اخبــــار


پیام تسلیت رهبر انقلاب 
در پی درگذشت حاج محسن لبّانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز گذشته در پیامی درگذشت عبد صالح و مؤمن بصیر، آقای حاج محسن لبّانی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام ایشان به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت عبد صالح و مؤمن بصیر، مرحوم آقای حاج محسن لبّانی را به خاندان و بازماندگان و  نیز دوستان و همکاران آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای/ ۸ مهر ۱۴۰۱
پیام تسلیت رئیس جمهور
همچنین رئیس جمهور نیز در پیامی درگذشت حاج محسن لبانی، این یار صدیق انقلاب را به خانواده و بازماندگان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت گفت.
نماینده امام(ره) و رهبری در بازار
مرحوم لبانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مسئولیت‌هایی که داشت از جمله نماینده امام(ره) و رهبری در بازار تهران، خدمات فراوانی برای جبهه انقلاب انجام داد و در زمان جنگ تحمیلی هم مسئولیت‌های گوناگونی را در تأمین احتیاجات جبهه بر عهده گرفت و خدمات مهمی  در این زمینه ارائه کرد. به گزارش فارس، وی ریاست شورای مرکزی اصناف را برعهده داشته و همچنین عضو مجموعه نماینده و معتمدان امام در بازار همراه با مرحوم حاج سعید امانی بود.  زمانی که امام خمینی (ره) تولیت حوزه علمیه مروی را طی حکمی، به آیت‌الله مهدوی‌کنی دادند، طبق وقف‌نامه، غیر از تولیت، یک نفر هم باید به عنوان ناظر باشد، لذا با پیشنهاد حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی، مرحوم لبانی به عنوان ناظر انتخاب شد که وظیفه نظارت بر تمام امورمدرسه را بر عهده داشت.

پاسخ قاطعانه ایران به ادعای امارات 
در خصوص جزایر سه‌گانه

هیأت جمهوری اسلامی ایران در هفتادوهفتمین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل، در انتهای این نشست و در فرصت حق جواب‌دهی، به ادعای «ریم هاشمی» وزیر امور همکاری‌های بین‌المللی امارات متحده عربی در خصوص جزایر ایرانی، قاطعانه پاسخ داد. به گزارش ایرنا، در سخنرانی نماینده کشورمان که توسط دبیردوم نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در صحن مجمع عمومی قرائت شد، آمده است: ادعاهای این مقام اماراتی و تکرار ادعاهای بی‌اساس در خصوص جزایر ایرانی در خلیج فارس، هجمه به تمامیت ارضی ایران است. ما چنین بیانیه غیرمسئولانه و ادعای بی‌اساس را مداخله در امور داخلی ایران و ناقض اصول بنیادین حقوق بین‌الملل از جمله اصول حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی سایر دولت‌ها می‌دانیم. جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس جزء جدایی‌ناپذیر خاک ایران بوده و هستند و ایران بر حاکمیت خود بر این جزایر تأکید می‌کند. هرگونه ادعای خلاف آن، قاطعانه مردود است. لازم به تصریح است که هرگونه تصمیم و اقدامات مقامات ایرانی در خصوص جزایر مذکور، همواره بر اساس اصل حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده است. لازم به تأکید است که بر اساس حقایق تاریخی که سال‌ها قبل از تأسیس امارات متحده عربی ایجاد شده است، این جزایر ایرانی بوده، ایرانی است و ایرانی باقی خواهند ماند.همچنین لازم به یادآوری است که واژه «خلیج فارس» از ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تنها نام به کاررفته برای پهنه آبی واقع در بین شبه جزیره عربستان و فلات ایران بوده است.
ایران در ابوموسی اسکله تفریحی - تجاری می‌سازد
در همین راستا، روز گذشته مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان اعلام کرد که در زمان حاضر ۵ جزیره استان در حوزه دریایی و بندری زیرکاربری رفته است، برای سایر بنادر استان هم بویژه جزیره استراتژیک ابوموسی اسکله‌های تفریحی و تجاری ساخته می شود.

وحشت دولت آلبانی از حملات سپاه پاسداران علیه تروریست‌ها  

پس از موشکباران مواضع گروه تجزیه‌طلب دموکرات و کومله در اقلیم کردستان عراق از سوی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نخست وزیر آلبانی اظهاراتی داشت که نشان دهنده ترس مقام‌های این کشور نسبت به عواقب حمایت آنان از تروریست‌های منافقین است. «ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی در مصاحبه خود با خبرگزاری «تلگراف» ادعا کرد که «ما فقط برای نجات جان منافقین به آنان پناه دادیم و از اقدامات سیاسی آنان حمایت نمی‌کنیم.» این درحالی است که دولت آلبانی، در حمایت تمام عیار از تروریست‌های منافقین، علاوه بر پناه دادن به آنان و فراهم کردن امکانات، زیرساخت و تردد آسان، در تازه‌ترین نمونه روابط سیاسی خود با جمهوری اسلامی ایران را نیز قطع کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8016/2/628395/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها