نسخه Pdf
ایران عصر


«ایران» از دستگیری بیش از 100 آشوبگر ضدانقلاب در اروپا توسط پلیس انگلیس، فرانسه و نروژ گزارش می‌دهد

اغتشاش خوب است، اما فقط در ایران!


گروه سیاسی/   اغتشاش در همه جای دنیا محکوم است و با آشوبگران به طور قاطع برخورد می‌شود. این یک اصل بدیهی بود که رسانه‌های بیگانه و ضدایرانی تلاش داشتند آن را نادیده بگیرند و با انتشار مهندسی شده اخبار پلیس و نیروهای امنیتی، کشورمان را به دلیل برخورد با اقدامات رادیکال متهم به برخورد خشونت‌آمیز کنند. در شرایطی که رسانه‌های فارسی زبان بیگانه و مقامات برخی کشورهای غربی با دخالت در امور داخلی کشورمان از شعله‌ور شدن آتش اغتشاشات حمایت می‌کردند یک اتفاق توانست بخوبی استاندارد دوگانه آنها را به نمایش بگذارد، درحالی که مقامات کشورهایی مانند نروژ و انگلیس از آشوب‌ها در تهران به بهانه حقوق بشر و دموکراسی حمایت می‌کردند و برخورد با ناهنجاری و ناامنی توسط ایران را زیر سؤال می‌بردند، برخی ایرانیان مقیم این کشورها با انجام اقداماتی محدود و مشابه با آنچه هفته گذشته در ایران رخ داده بود به خشونت و اغتشاش دست زدند. حمله به خودروها، حمله به آمبولانس، حمله به پلیس و مجروح کردن چند تن از آنها، حمله به هیئآت مذهبی و مراکز اسلامی، شعارهای تند سیاسی، پرتاب سنگ، بطری، کوکتل مولوتف از جمله اقداماتی بود که توسط این آشوبگران انجام شد. این اقدامات گرچه نسخه‌ای کوچک و کاریکاتوری از آشوب‌های روزهای گذشته در تهران بود اما اقدام فوری و قاطعانه مقامات انتظامی این کشورها را در پی داشت. دستگیری بیش از 100 ایرانی ضدانقلاب در لندن، پاریس و اسلو همین مسأله را بخوبی اثبات می‌‎کند.
نروژ: اقدامات معترضان وحشیانه بود
به همین دلیل روز پنجشنبه پلیس نروژ اعلام کرد ۹۵ نفر از عناصر اغتشاشگر را مقابل سفارت ایران در پایتخت این کشور دستگیر کرده است. به گزارش ایرنا، گرمود استوکلی افسر ارشد پلیس نروژ اظهار کرد که افراد بازداشت شده اقدامات وحشیانه و خشونت‌آمیزی را در تجمع مقابل سفارت صورت داده و این نهاد امنیتی را مجبور کرده است تا برای کنترل اوضاع و متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کند.
این افسر پلیس در گفت‌وگو با نشریه خبری نتاویسن افزود که جراحتی به مأموران وارد نشده اما به نما و نرده‌های سفارت آسیب وارد شده است. وی افزود که تجمع‌کنندگان «دستورات را زیر پا گذاشته، سنگ پرتاب کرده و به سمت سفارت حمله می‌کردند.» به گفته این مقام امنیتی نروژ، حدود ۱۰۰ معترض در اطراف سفارت ایران تجمع کرده بودند که برخی از آنها پرچم کردستان را حمل می‌‌کردند. به گفته پلیس، تظاهرات از قبل اعلام نشده بود.
مسعود قره‌خانی رئیس پارلمان نروژ هم درحالی با انتشار پیامی در صفحه فیس‌بوک خود رفتار تجمع‌کنندگان مقابل سفارت را غیرقابل قبول خوانده است که پیش از این از آشوب و 
هرج و مرج در ایران حمایت کرده بود!
پیش‌تر حوادث مشابهی مقابل سفارت‌های ایران در لندن و پاریس نیز اتفاق افتاده بود که با برخورد جدی دستگاه‌های امنیتی انگلیس و فرانسه آرامش برقرار شده بود.

پاریس آشوبگران را دستگیر کرد
تصاویر منتشر شده از پاریس در فضای مجازی نشان می‌دهد مأموران پلیس چندین نفر از آشوبگران را روی زمین خوابانده و دستبند می‌زنند. شرکت کنندگان با پرتاب کوکتل مولوتف و سردادن شعارهای موهن علیه پلیس فرانسه و جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کردند مأموران را وادار به عقب نشینی کنند؛ اما تلاش آنها با برخورد قاطع پلیس روبه‌رو شد.
با آنکه فرانسه با اغتشاشگران برخورد کرده اما همچنان تلاش دارد تا در ایران این آشوب‌ها ادامه داشته باشد که همین مسأله موجب اعتراض جدی کشورمان شده است. در پی شرکت سه تن از وزرای مشاور دولت فرانسه در اعتراضاتی در پاریس و اقدام سخیف نشریه شارلی ابدو، روز گذشته کاردار سفارت فرانسه در نبود سفیر این کشور، توسط رئیس اداره دوم اروپای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد. در این دیدار تأکید شد که جمهوری اسلامی ایران دخالت وزارت خارجه فرانسه و برخی مقامات فرانسوی در امور داخلی ایران با استفاده از تعبیرهای جعلی را مردود دانسته و قویاً محکوم می‌کند و بیانیه وزارت خارجه فرانسه درصدد است اغتشاشگرانی که هدفی جز تخریب اموال عمومی و جان و مال مردم را نداشته‌اند، تطهیر کند.
 
درخواست پلیس لندن برای شناسایی اغتشاشگران
در لندن هم اعتراض گروه‌های ضدانقلاب با برخورد قاطع پلیس این کشور مواجه شد. طبق اعلام پلیس انگلیس، بی‌نظمی‌ها ابتدا در مجاورت سفارت ایران در لندن آغاز شد و بعد به طاق مرمر و به ناحیه «میدا ویل» برای هدف قرار دادن مرکز اسلامی انگلیس، کشیده شد. به گفته پلیس، مأموران توانستند امنیت این ساختمان را تأمین کنند اما در حین انجام این کار هدف حملات بیشتر قرار گرفتند. طبق بیانیه پلیس در همان روز اول پنج نفر به دلیل اقدامات خشونت آمیز دستگیر شده‌اند و همچنین در جریان درگیری‌های مقابل سفارت، تعدادی از مأموران پلیس مجروح شدند. در روزهای بعد دولت انگلیس اعلام کرد با افزایش بازداشتی‌ها این عدد به 12نفر رسید.
فرمانده «کارن فیندلی» گفت: ما حملات بی‌جهت به مأموران خود همان طور که امروز شاهدش بودیم یا اعتراضی که باعث ناامنی در اجتماعات دیگر شود را تحمل نمی‌کنیم. این مقام پلیس انگلیس در ادامه گفت: تاکنون تعدادی را دستگیر کرده‌ایم اما می‌دانیم کسانی هستند که امشب دستگیر نشدند و مرتکب تخلفات جدی شده‌اند. در روزهای آتی از همه ابزارهای در دسترس از جمله دوربین‌های مدار بسته و فیلم‌ برای شناسایی این افراد و سپردن آنها به دست عدالت استفاده خواهیم کرد. در همین راستا پلیس با انتشار تصاویر 13 آشوبگر اعلام کرد: «هر کسی که شخصی از این افراد را می‌شناسد یا اطلاعاتی درباره آنها دارد درخواست می‌شود که با شماره 101 با پلیس لندن تماس بگیرد.»
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به اغتشاشات برخی ایرانی‌ها در کشورهای اروپایی گفت: این روزها کسانی ادعای «هواداری» و غمخواری مردم ایران را دارند و شعار «زندگی» و «حقوق بشر» سر می‌دهند که سال‌هاست با سیاست «فشار حداکثری» و «تحریم‌های ویرانگر و فلج کننده» می‌خواهند مردم ایران را به استیصال کشانده و وادار به تسلیم در برابر خواسته‌های زورگویانه خود کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در ورای مرزها نیز برخی که حتی یک بار صدای اعتراض آنها نسبت به درد و رنج هموطنان ایرانی شان ناشی از تحریم‌های وحشیانه و فشار حداکثری دشمن علیه مردم ایران بلند نشده بود، این روزها با تجمعات، کنسرت‌ها و رقص و پایکوبی و بعضاً حمله به سفارتخانه‌ها، مدعی هستند که می‌خواهند «صدای مردم ایران» را به گوش جهانیان برسانند!


بــــرش
مطالبه مردم برخورد قاطع با اغتشاشگران است 
آشوبگران در انتظار اشد  مجازات

​​​​​​​ علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی درخصوص جدیدترین آمار خسارات وارده به بانک‌ها طی اغتشاشات اخیر می‌گوید: طی اغتشاشات اخیر، خسارات زیادی به بانک‌ها وارد شده که تا کنون، 323 شعبه دچار شکستگی شیشه، 284 دستگاه خودپرداز تخریب و 18 شعبه دچار تخریب تابلوی سر در بانک شدند. وی ادامه داد: همچنین 16 شعبه کاملاً تخریب شده و 21 شعبه نیز تخریبی بین 20 تا 40 درصدی داشته‌اند. 
وی درباره آمار سرقت از بانک‌ها نیز عنوان کرد: تاکنون 11 شعبه نیز سرقتی جزئی را متحمل شده اند. اما خسارت‌ها صرفاً به بانک‌ها برنمی‌گردد؛ اموال شهرداری، آمبولانس‌های بیمارستان‌ها، خودروهای پلیس و مردم و همچنین آتش زدن محل کسب و کار مردم نیز به این تعداد افزوده می‌شود. علاوه بر این خسارت‌های جانی و غیر قابل جبران از جمله شهادت تعدادی از مدافعان امنیت کشور و داغدار شدن خانواده‌های بسیاری را نباید فراموش کرد. 
رهبران آشوب‌ها مجازات می‌شوند
در راستای احقاق حقوق مردم ایران و پیشگیری از اقدامات مشابه اخیر در استان‌های سراسر کشور، لیدرهای اغتشاشات در حال شناسایی و دستگیری هستند. روز پنجشنبه محسن منصوری، استاندار تهران در مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم صفادشت اظهار کرد: ما حساب افراد غافل را از آشوبگران جدا می‌‌کنیم، اما در این میان با سلبریتی‌هایی که در آتش اغتشاشات دمیدند، برخورد می‌‌کنیم. 
با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته توسط سازمان اطلاعات سپاه استان زنجان، چهار نفر از لیدر‌های اغتشاشات شهر زنجان که قصد انجام عملیات‌های خرابکارانه داشتند قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند. 
سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه استان قم نیز چند روز قبل 6 نفر از اغتشاشگران و اخلالگران تجمع‌های غیرقانونی در قم و همچنین برخی از اغتشاشگران اصلی را با همکاری مردم انقلابی قم شناسایی و دستگیر کردند. 
همچنین در استان های خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری نیز چند آشوبگر که فریب‌خورده معاندین و شبکه‌های ضدانقلاب بودند و اقدامات آشوبگرانه‌ای انجام دادند بازداشت شدند. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8016/5/628400/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها