نسخه Pdf
ایران عصر


دیگه چه خبر؟



واکنش تعدادی از سینماگران به حامیان اغتشاشات اخیر

 خبر اول اینکه،گروهی از هنرمندان به طور همزمان در حال انتشار تصویر یکسانی هستند که در آن روی عکس «مسیح علی‌نژاد» و «مریم رجوی» ضربدر کشیده شده است. محسن کیایی، بازیگر سینما با انتشار این تصویر در صفحه اینستاگرام خود، درباره آن نوشت: شما که فقط به فکر خودتان و جیب‌تان هستید و جان جوانان و دختران و پسران را با دلار معاوضه می‌کنید، با اشک تمساح مردم را احساساتی نکنید!همچنین رضا کیانیان و حبیب رضایی نیز به طور جداگانه این تصویر را در صفحات مجازی خود منتشر کرده‌اند.

 مهران مدیری به کشور بازگشت

 خبر دیگر اینکه، مهران مدیری که روز ۲ مهرماه از کشور خارج شده بود، صبح دیروز با پرواز اماراتی وارد کشور شد و در بدو ورود گذرنامه وی ضبط شد. به گزارش ایرنا، این مجری و کارگردان طی روزهای گذشته با انتشار ویدیویی، باعث تحریک عواطف و دامن زدن به آشوب‌ها در کشور شده بود. گفتنی است، علی کریمی فوتبالیست اسبق تیم ملی که به عنوان لیدر آشوبگران در توئیتر فعالیت می‌کرد، همچنان در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس حضور دارد و به گزارش رسانه‌ها، پیش‌تر با فروش اموال خود در ایران برای مهاجرت به کانادا یا امریکا برنامه‌ریزی داشته است. علی کریمی اخیرا نیز با دنبال کردن امیر دبی در اینستاگرام، به گمانه‌ها درباره ارتباطش با سرویس امارات دامن زد.

کارگاه هزار میلیاردی تولید کوکتل‌مولوتف!

 شنیدیم که، پسر یک خانواده بسیار مرفه که خانه بزرگ و گرانقیمت‌ پدرش در تهران را به کارگاه کوکتل‌مولوتف‌سازی برای اغتشاشات تبدیل کرده بود، بازداشت شد. به گزارش تسنیم، این خانه در خیابان فرشته تهران قرار دارد و متعلق به فرد بسیار متمولی است که پسر او در جریان اغتشاشات اخیر، از آن برای تولید عمده کوکتل‌مولوتف جهت استفاده در آشوب‌های خیابانی استفاده می‌کرد. این فرد، پس از تولید کوکتل‌مولوتف‌ها آنها را با همراهی چند نفر از همدستان خود به اغتشاشات می‌برد و از آن برای سوزاندن ساختمان‌ها و اماکن عمومی و همچنین حمله به نیروهای پلیس استفاده می‌کرد.تسنیم در گزارش خود تخمین‌ زد که قیمت این منزل نزدیک به هزار میلیارد تومان است. احتمال ارتباطات خارجی خانواده این فرد توسط دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی است. گفته می‌شود با توجه به مسافرت‌های فراوان آنها به خارج از کشور و برخی رفتارهای مشکوک، احتمال ارتباطات خارجی نیز وجود دارد.

ماجرای لغو کنسرت مجید انتظامی چه بود؟

 با خبر شدیم که،   رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» که قرار بود به رهبری مجید انتظامی دهه اول مهر و همزمان با هفته دفاع مقدس از تاریخ ششم تا دهم روی صحنه برود، لغو و به تاریخ‌های ۱۴ تا ۱۸ مهر موکول شد که انتظامی توضیحاتی را در این باره بیان کرده است. وی درباره لغو و تغییر زمان اجرای رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی توضیح داد و نوشت: «تصمیم گیری درباره لغو یا برگزاری کنسرت از اختیار من خارج است اما به پیشنهاد من و همصدایی ارکستر، طی توافق با مسئولان بنیاد رودکی مقرر شد، ضمن عذرخواهی فراوان از همه‌ دوستان، اجراهای این کنسرت به هفته آینده موکول شود تا بتوانیم در شرایط مناسب‌تری به لحاظ روحی این کنسرت را تقدیم مخاطبان کنیم. پس از اعلام این تغییر در برنامه، تمرین ارکستر ملی طبق برنامه و با کیفیت عالی برگزار شد. شخصاً معتقدم لغو برنامه‌های فرهنگی و هنری در کشور به ‌ضرر فرهنگ همین مرز و بوم است و از همه‌ همکارانم خواهش می‌کنم که در صورت امکان، هیچ ‌یک از برنامه‌هایشان را لغو نکنند.»

یک صهیونیست ایرانی، مسئول هماهنگی آشوب‌های اخیر

 یک خبر دیگر اینکه،  روزنامه اسرائیلی معاریو خبر داد «الهام یعقوبیان» که یک صهیونیست ایرانی با تابعیت امریکا است و سال‌ها برای ایفای نقش به عنوان مهره اصلی رابطه موساد و سیا با هسته‌های مزدور داخلی در ایران آموزش دیده، مسئول هماهنگی اغتشاشات اخیر در ایران بوده است.
به گزارش فارس، یعقوبیان که به سه زبان فارسی، انگلیسی و عبری مسلط است در سال ۲۰۰۶ میلادی مأموریتی جدید در حوزه خاورمیانه با محوریت ایران یافت و به عنوان رایزن و هماهنگ‌کننده روابط با جوامع خاورمیانه در گارد ملی امریکا وابسته به نیروی دریایی این کشور مشغول به کار شد و در این راستا برای تکمیل آموزش‌هایش در مقطع کارشناسی ارشد، در رشته علوم سیاسی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا واقع در لس‌آنجلس بورسیه شد.
وی یک یهودی‌زاده‌ صهیونیست است که در فروردین سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد و دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در مدرسه یهودیان ایرانی موسوم به اتفاق گذراند و در سال ۱۳۷۳ موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد واحد تهران شد و از سال ۲۰۰۰ به عنوان یک نویسنده و فعال حقوق بشر به ایالات‌متحده امریکا مهاجرت کرده است. وی در ابتدا در لس‌آنجلس در سازمان فدراسیون یهودیان امریکا (یکی از سازمان‌های خیریه) به عنوان مشاور و راهنمای مهاجرین مشغول به کار شد.

حمایت عجیب یک فوتبالیست از تروریسم و تجزیه طلبی

 دست آخر اینکه،کاوه رضایی از بازیکنان یکی از تیم‌های لیگ برتری با انتشار پرچمی از تجزیه طلبان کرد ضدایرانی در صفحه اینستاگرام خود و با ادبیاتی که مخصوص فرقه‌های جدایی طلب است از آنها اعلام حمایت کرد. رضایی با انتشار تصویر پرچم جدایی‌طلبان و جمله «کوردستان تسلیت» پاسخ ایران به اقدامات ضدامنیتی گروه‌های ضدایرانی را محکوم کرده و به نیروهای حافظ امنیت و تمامیت ارضی کشور اتهام‌زنی کرده است.  گفته می‌شود این فوتبالیست در پی این مواضع شرم‌آور بازداشت شده است. به نظر می‌رسد این اقدام وی به آن میزان غیرقابل چشم پوشی است که باید از تمامی فعالیت های ورزشی در کشور ایران که وی خواهان تجزیه آن است، منع شود. گفتنی است تعداد بالای دستگیری‌ها از گروه‌های تجزیه طلب کومله، دموکرات، پاک و پژاک در جریان آشوب‌های خیابانی بخوبی گویای برنامه ریزی ضدایرانی این تروریست‌ها بوده است و مواضع ضد ملی کاوه رضایی قابل توجیه نیست.
حسین ماهینی بازیکن اسبق فوتبال بازداشت شد
همچنین بنا بر اعلام برخی منابع خبری در پی اعلام جرم علیه سلبریتی‌هایی که  در روزهای اخیر مردم را به آشوب تشویق کردند، حسین ماهینی، فوتبالیست سابق بازداشت شد. وی در چند روز گذشته مطالبی را در جهت حمایت و تشویق به اغتشاشات در صفحات مجازی خود منتشر کرده بود. گفته می شود او  روز پنجشنبه با حکم مقام قضایی بازداشت شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8016/5/628401/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها