اخبــــار


عرضه ارز 5/5 برابر تقاضا

بانک مرکزی اعلام کرد: حجم عرضه ارز در سامانه نیما در روز چهارشنبه ۵.۵ برابر میزان تقاضا بود و از مجموع یک میلیارد و ۱۹۶ میلیون دلار عرضه ارز شده، فقط ۲۱۴ میلیون دلار خریدار داشت.
به گزارش بانک مرکزی، روز چهارشنبه ۲۵ آبان‌ماه مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) معادل یک میلیارد و ۱۹۶ میلیون دلار و مجموع ارز معامله شده در این سامانه معادل ۲۱۴ میلیون دلار بوده است. مجموع معاملات روز سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه در سامانه نیما معادل ۲۰۰ میلیون دلار بود. همچنین در بازار متشکل ارزی (اسکناس) روز چهارشنبه مورخ ۲۵ آبان‌ماه، ۱۱ میلیون دلار با میانگین نرخ ۳۳ هزار و ۳۹۷ تومان و ۱.۹۷ میلیون یورو با میانگین نرخ ۳۳ هزار و ۷۰۹ تومان به صورت توافقی معامله انجام شد. 

سپرده‌های بانکی به 6426 هزار میلیارد تومان رسید

میزان مانده کل سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان مهر امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته معادل ۳۲.۸ و ۳۲.۹ درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان مهرماه سال‌جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم ۶۴۲۶.۵ هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۳۲.۸ و ۱۶.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. علاوه براین، مانده کل تسهیلات در این زمان ۴۷۱۴.۳ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۳۲.۹ و ۱۳.۸ درصد افزایش داشته است. نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۱.۷ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۰.۳ درصد افزایش و در مقایسه با پایان سال گذشته ۱.۵ واحد درصد کاهش را نشان می‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران ۹۰.۴ درصد و استان کهگیلویه‌وبویراحمد ۱۱۳.۲ درصد است.


صدور ۸۰ هزار صورتحساب مالیاتی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی

رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور، از صدور بالغ بر ۸۰ هزار صورتحساب الکترونیکی توسط شرکت‌های بورسی و فرابورسی خبر داد.
به گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور، از صدور بالغ بر ۸۰ هزار صورتحساب الکترونیکی توسط شرکت‌های بورسی و فرابورسی و همچنین ایجاد ۳۵۹ حافظه مالیاتی فعال توسط این شرکت‌ها تا تاریخ ۲۵ آبان‌ماه خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۱۰ میلیون کارپوشه اختصاصی در سامانه مؤدیان ایجاد شده است و هم‌اکنون تمام مؤدیان مالیاتی دارای کارپوشه اختصاصی در سامانه مؤدیان هستند. برزگری گفت: شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به‌عنوان نخستین گروه از مشمولان اجراکننده قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، از اول آبان‌ماه ملزم به اجرای این قانون و صدور صورتحساب الکترونیکی شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8056/8/633793/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها