معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی:

میزان تولید زیتون کشور ۲ برابر شده است


معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: براساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری و حمایت از تولیدکنندگان زیتون، تعاون روستایی و صنایع فرآوری موظف به خرید توافقی با قیمت مشخص زیتون هستند. 
به گزارش بازار، محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی درباره تولید و قیمت‌گذاری زیتون، افزود: در ارتباط با زیتون شورای قیمت‌گذاری مصوب خوبی داشت در جهت حمایت از تولیدکنندگان زیتون، چون میزان تولید زیتون امسال دو برابر شده و براساس این مصوبه هم تعاون روستایی و هم بخش خصوصی موظف به خرید شدند به‌صورت توافقی با قیمت مشخص. 
قربانی سپس به امتیازات این مصوبه برای صنایع روغن کشی زیتون پرداخته و گفت: الان فصل برداشت زیتون برای مصارف روغن‌کشی است. براساس مصوبه قرار شده صنایعی که زیتون از تولیدکنندگان خرید می‌کنند با یک ضریب خاص به آنها اجازه صادرات روغن زیتون داده بشود، چون روغن زیتون ایرانی یکی از بهترین روغن‌های زیتون جهان است، همچنین صنایعی که می‌خواهند واردات روغن زیتون بکر داشته باشند هم به آنها مجوز داده شده که در ازای خرید زیتون روغنی از باغداران بتوانند اجازه واردات داشته باشند. 
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی، افزود: یک سیاست ترکیبی را  اعمال می‌کنیم که همزمان هم خرید توسط سازمان تعاون روستایی و هم صنایع فرآوری شروع شده،  تسهیلاتی هم تحت عنوان سرمایه در گردش در برخی استان‌ها توسط سازمان‌های جهاد کشاورزی از محل بند الف تبصره ۱۸ تسهیلات ارزان قیمت در اختیار صنایع قرار داده شده که باغداران از تولید مازادی که دارند زیان نبینند .

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8056/9/633798/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها