اخبار


تکمیل واحد‌های باقیمانده مسکن مهر

در نشست پایش دوره‌ای شهر جدید پرند بر تکمیل واحد‌های باقیمانده مسکن مهر و پایش هفته‌ای نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید تأکید شد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل واحد‌های باقیمانده مسکن مهر و پایش هفته‌ای نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید مسکن مهر از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت عمران شهر‌های جدید است. علیرضا جعفری تأکید کرد: با توجه به اینکه عمده مشکلات مسکن مهر در پردیس و پرند است، تسریع در تکمیل واحد‌های باقیمانده این دو شهر جدید در برنامه است. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هر دو هفته یک‌بار هم اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های مختلف پایش می‌شود.
 

شهرداری‌ها نقش مؤثرتری در نوسازی ایفا کنند

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نقش مؤثرتری در نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشند، از مجموعه انبوه‌سازان، سازندگان و توسعه‌گران دعوت کرد تا به کمک مردم و ساکنانی که زیر سقف‌های لرزان زندگی می‌کنند، بشتابند و فرایند نوسازی به صورت مشارکتی را در اولویت قرار دهند. محمد آیینی با اشاره به اینکه در محدوده بافت‌های فرسوده ۲,۷ میلیون بنای ناپایدار داریم که فاقد سازه فلزی و بتنی بوده و حدود ۱۰ میلیون نفر در این بناها ساکن هستند، اظهار کرد: یکی از عوامل تشکیل حاشیه‌نشینی و محلات کم‌برخوردار در کلانشهرها، عدم طراحی و ساخت مسکن برای افراد کم‌درآمد در جامعه است. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه به‌طور متوسط از تخریب هر واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر تهران 5واحد و در کشور حدود 3واحد ایجاد شده است، اظهارکرد: در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده، شهرداری‌ها موظف هستند حداقل ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بدهند و انتظار بر این است تا ۱۰۰ درصد تخفیف افزایش یابد


ضربه سنگین در انتظار باندهای قاچاق پوشاک

مدیرکل دفتر هماهنگی مقابله و رصد جریان مالی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بزودی ضربه مهلکی به باندهای قاچاق پوشاک خواهیم زد. یکی از حوزه‌هایی که قاچاق آن در بازار بسیار مشهود است، پوشاک است. طی چند سال اخیر بارها فعالان حوزه پارچه و تولیدکنندگان انواع پوشاک خواستار جمع‌آوری پوشاک قاچاق از بازار شده‌اند. منابع مطلع اعتقاد دارند طی 8 سال دولت روحانی بیشترین حد از قاچاق پوشاک در کشور ثبت شده است، اما دولت سیزدهم در راستای کمک و حمایت از تولید داخل و تولیدکنندگان به دنبال پایان دادن به پوشاک قاچاق است. یاسر سوادکوهی، مدیرکل دفتر هماهنگی مقابله و رصد جریان مالی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  گفت: کالاهایی که از طریق مسافری اعم از مرز هوایی و زمینی وارد کشور می‌شوند بدون شک سرشبکه‌های این کالاها مورد رصد قرار می‌گیرند. او اظهار داشت: سرشبکه باندهای قاچاق پوشاک به کشور از طریق قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال شناسایی است و بزودی ضربه مهلکی به این باندهای مسافری و روزانه خواهد خورد. مدیرکل دفتر هماهنگی مقابله و رصد جریان مالی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: موضوع اعلام آمار قاچاق در کشور طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تنها از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت می‌گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8056/11/633804/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها