اخبار


معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد
۱۰ برابر شدن صدور مجوزهای کسب‌‌وکار در دولت سیزدهم

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۱۰ برابر شدن صدور مجوزهای کسب ‌و کار در جهت تسهیلگری اشتغال در دولت سیزدهم خبر داد.
محمود کریمی بیرانوند در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: زمان صدور مجوزهای کسب‌ و کار به‌صورت ثبت محور و تأیید محور است که بیش از ۹۵ درصد مجوزهای مشاغل خانگی به کارشناس ارجاع نشده به‌صورت برخط و در لحظه ثبت می‌شود.
وی افزود: در دولت سیزدهم ۱۳۰ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده است و متقاضیان در نوبت دریافت تسهیلات هستند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دولت سیزدهم یک طرح جامع رصد و پایش اشتغال ایجاد کردیم، گفت: این طرح تدوین و به همه نهادها ابلاغ شده است؛ از این ‌رو اکنون اساس و هماهنگی و نظارت بر همه پایگاه‌های ایجاد اشتغال دولتی و غیردولتی، سامانه رصد  اشتغال است.
وی ادامه داد: نزدیک به ۱۷ هزار کاربر دستگاه اجرایی با این سامانه کار می‌کنند و هر نوع فعالیت در حوزه اشتغال را در این سامانه ثبت می‌کنند، تنها سامانه‌ای که اشتغال ایجاد شده را گزارش می‌کند همین سامانه رصد اشتغال است.
بیرانوند با اشاره به مراحل نظارت بر ایجاد اشتغال عنوان کرد: این سامانه شامل چند مرحله نظارت است که نظارت در سطح شهرستان، استان، ملی و عالی است و دو بار در سال نظارت‌ها صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: مراحل نظارت بر مشاغل شامل پیامکی، تماسی و حضوری است که توسط کارشناسان این وزارتخانه پیگیری می‌شود.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار مطرح کرد
پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات مشاغل خانگی

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح‌های متقاضیان مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده که ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
آزیتا همتیان، در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: طرح‌های مشاغل خانگی به ارزش یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها ارسال شده است که در نوبت پرداخت هستند.
وی ادامه داد: یک وقفه کوتاهی به‌خاطر منفی بودن تراز منابع و مصارف بانک‌های عامل صورت‌گرفته بود که امیدواریم با پرداخت تسهیلات شاهد جذب تسهیلات مشاغل باشیم.
به گفته وی، امسال سه هزار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی است که با نرخ بهره پایین به متقاضیان پرداخت می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به مصوبه‌های دومین جلسه ستاد ملی مشاغل خانگی در دولت سیزدهم گفت: در این جلسه که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، دستگاه‌های عضو ستاد گزارش‌های عملکردی را ارائه کردند و پیشنهادهای خوبی ارائه شد.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: حدود ۱۲ مصوبه در این جلسه به تصویب رسید که مهم‌ترین آنها تأکید بر پرداخت تسهیلات و اضافه ‌شدن رشته‌های جدید مشاغل خانگی بود.
 وی با بیان اینکه تسهیلگری صدور مجوزها در دولت سیزدهم سرعت بخشیده شد، گفت: از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تاکنون نزدیک به ۱۳۰ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8056/13/633813/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها