اخبار


بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از چند کتابفروشی‌

همزمان با ششمین روز از سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که به نام روز «ناشران، کتابفروشان و ارکان صنعت نشر» نامگذاری شده است، محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و محمدعلی مرادیان، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابفروشی‌های «کتاب مرجع»، «کتاب بین‌الملل» و «مجتمع فرهنگی بنفشه» بازدید کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از کتابفروشی‌ «کتاب مرجع» درباره میزان فروش، استقبال مخاطبان و تاریخ نشر این آثار صحبت کرد. او در ادامه به «مجتمع فرهنگی بنفشه»رفت و با نادر قدیانی، مدیر انتشارات قدیانی دیدار و از بخش‌های مختلف این مجتمع فرهنگی بازدید کرد. وی همچنین با خرید کتاب از یکی از کتابفروشی‌ها از «سامانه خرید از کتابفروشی» رونمایی کرد. 
بنابرخبر دیگری محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری آیین شکرانه استمرار توزیع کاغذ ایرانی در فضای مجازی نوشت: «کمتر از یک‌سال از وعده خودکفایی در صنعت کاغذ نمی‌گذرد که با اهتمام ویژه شخص رئیس‌جمهور امروز ما جشن شکرانه استمرار توزیع کاغذ ایرانی را در وزارت فرهنگ برگزار کردیم. اکنون ماهانه هزار تن کاغذ کارخانه کاغذ و چوب مازندران در اختیار ناشران قرار می‌گیرد. خودکفایی با افزایش تولید و فعال شدن دو کارخانه دیگر قابل دستیابی است.» گفتنی است، آیین شکرانه استمرار توزیع کاغذ ایرانی که عصر چهارشنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و فعالان صنعت چاپ و نشر در تالار رودکی برگزار شد./ایبنا

یک رونمایی کتاب با حضور مصطفی رحماندوست

مجموعه شعر کودک «گربه یواش بگو میو» به قلم مریم هاشم‌پور که در نشر مهرک به چاپ رسیده است، با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.
در این مراسم جمعی از کودکان و نوجوانان عضو باشگاه نقد ادبی کانون، علی اکبر شیروانی مدیر عامل انتشارات سوره مهر، مسئولان نشر مهرک به همراه مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، مریم هاشم‌پور شاعر و جمعی از کتاب دوستان حضور داشتند. در ابتدای مراسم کودکان و نوجوانان باشگاه نقد ادبی که پیش از این کتاب را مطالعه کرده بودند با بیانی ساده و شیرین اما موشکافانه به ارائه نقطه‌نظرات خود درباره کتاب پرداختند. در ادامه هاشم‌پور با تقدیر و تشکر از نقطه‌نظرات ارائه شده، به بچه‌ها قول داد در آثار بعدی‌اش از نظرات آنها استفاده کند./روابط عمومی انتشارات سوره مهر

افتتاح نمایشگاه کاریکاتورهای فوتبالی

نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ همزمان با آغاز بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در حوزه هنری افتتاح می‌شود.
بر اساس آمار اعلامی، ۱۷۳۶ اثر از ۵۷۹ هنرمند از ۷۲ کشور در مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ شرکت کردند که از این میان تعدادی از آثار برگزیده در نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.هنرمندان ایرانی در این مسابقه ۶۰۰ اثر ارائه کردند. نمایشگاه آثار این رویداد روز یکشنبه ۲۹ آبان ماه با برپایی مراسمی ساعت ۱۴ در گالری‌های حوزه هنری افتتاح می‌شود.علاقه‌مندان به بازدید از این آثار می‌توانند از ۳۰ آبان ماه تا ۱۴ آذر ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۸ به حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند./ روابط عمومی حوزه هنری

بازپخش سریال «در چشم باد»

پخش مجدد سریال «در چشم باد» مسعود جعفری‌ جوزانی از ۲۶ آبان ماه از شبکه تماشا آغاز شده و هر روز ساعت ۱۸ از این شبکه روی آنتن می‌رود. این مجموعه تلویزیونی وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ ؛ سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۶۰ را بررسی می‌کند که دوره اول پایان دوره قاجار و دوره پهلوی، دوره دوم جنگ جهانی دوم و دوره سوم یک دوره زمانی خاص در بعد از انقلاب اسلامی ایران را که دوره فتح خرمشهر است، در برمی‌گیرد.
این سریال زندگی خانواده‌ای با تمام لحظات خوب و بد در زمان قیام میرزا کوچک جنگلی تا آزادی خرمشهر را به تصویر می‌کشد. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8056/19/633844/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها