هنرمندان در فضای مجازی

یادی از علی سلیمانی به بهانه اکران آخرین نقش‌آفرینی‌اش، گلایه تئاتری‌ها از نبود فضای تبلیغاتی، بلاتکلیفی نمایش فوتبال در سینما در روزهای منتهی به جام جهانی، فروش چند میلیون پوندی پرتره «شکسپیر» در کنار نمایش مستندی با روایت چشم‌انتظاری خانواده‌های اسیران دربند سازمان منافقین از جمله اخبار پربازدید فضای مجازی و رسانه‌های رسمی است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

یاد روز
فیلم سینمایی «سوییپر» آخرین نقش‌آفرینی مرحوم علی سلیمانی در مقام بازیگر است. این فیلم به تهیه‌کنندگی مشترک امین شجاعی و علی میرزاده و کارگردانی امین شجاعی، در آستانه جام جهانی فوتبال برای نخستین بار توسط سامانه اکران مردمی عمار اکران خواهد شد. «سوییپر» که در ژانر کودک و نوجوان تولید شده، در استان کرمان جلوی دوربین رفته است و چهار بازیگر اصلی نوجوان فیلم از بین ۴۰۰ بازیگر نوجوان در این استان کشف و استعدادیابی شده‌اند. این فیلم که تم فوتبالی دارد به موضوع حمایت از تولید ملی می‌پردازد. عزت‌الله رمضانی، علی‌محمد رادمنش، صالح شجاعی، پارسا کاربخش، مهرشاد قادری، یاسین علیزاده از دیگر بازیگران این فیلم هستند.
چهره روز
بردلی کوپر قرار است نقش اصلی فیلم جدید استیون اسپیلبرگ را بازی کند. طبق گزارش مهر و به نقل از ورایتی، «بولیت» عنوان فیلم بعدی استیون اسپیلبرگ است که با بازی بردلی کوپر در نقش فرانک بولیت ساخته می‌شود. این فیلم بر مبنای شخصیتی به نام فرانک بولیت ساخته می‌شود که پلیسی در سانفرانسیسکو است و در نسخه‌ای که به همین نام در سال ۱۹۶۸ ساخته شده استیو مک‌کویین در نقش وی بازی کرده بود. جاش سینگر نویسنده فیلمنامه‌های «پست» و «اسپات‌لایت» در حال نوشتن فیلمنامه این فیلم است. برادران وارنر هم کمپانی سازنده فیلم خواهند بود.
آمار روز
۲۲۵ شهر با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفری فاقد سالن سینما هستند. این آمار را رئیس سازمان سینمایی در جلسه دیدار با شهردار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از مسئولین و هنرمندان شهرستان تربت‌حیدریه اعلام کرده است. محمد خزاعی البته در ادامه از افزایش ظرفیت سالن‌های سینما خبر داده و بیان داشته است: «به منظور جبران کمبود سالن سینما، با همت دولت سیزدهم تا پایان سال‌جاری ۲۰۰ سالن در کشور فعال خواهد شد و ۳۵ سالن آن به‌ استان خراسان رضوی اختصاص دارد.»
چالش روز
در حالی که در چند روز گذشته کمتر از ۱۰۰ هزار نفر به سینما رفته‌اند، صاحبان سالن‌ها و نیز فیلم‌های در نوبت نمایش منتظرند تا ببینند فیلم «بخارست» که اکرانش به‌تازگی آغاز شده، چه سرنوشتی پیدا می‌کند. طبق گزارش ایسنا، علاوه بر این، سینمادارها نیز در حالی نسبت به افت فروش گیشه سینماها نگرانی دارند که امیدوار بودند پخش مسابقات فوتبال در سینماها به طور موقت مُسکنی برای رفع رکود این روزهای سینما باشد اما در حالی‌که تنها دو روز به شروع جام‌جهانی باقی مانده، هنوز تکلیف نهایی پخش مسابقات در سینماها مشخص نشده است.
سخن روز
با عدم دسترسی مخاطبان به فضای اینستاگرام، تئاتری‌ها پربازدیدترین فضای تبلیغاتی‌شان را از دست داده‌اند. پویا شش‌پری کارگردان «شاهزاده خانم و کلاغ‌های تاج طلا» که به تازگی در تالار هنر روی صحنه رفته به مهر گفته است: «متأسفانه برای تبلیغات نمایش با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم چون از چند سال قبل به این طرف مخاطبان عادت داشتند که در فضای مجازی تئاترها را دنبال کنند اما با شرایط پیش آمده، بازخوردی که قبلاً نسبت به آثارمان در فضای مجازی داشتیم خیلی کمتر از گذشته شده است. بنابراین در این شرایط اجرا رفتن به ضررمان است و دچار افت تماشاگر شده‌ایم.»
اتفاق روز
پرتره‌ای که گفته می‌شود تنها تصویری است که در دوران حیات «ویلیام شکسپیر» نمایشنامه نامدار از او به ثبت رسیده است به قیمت بیش از ۱۰ میلیون پوند فروخته می‌شود. مالک کنونی این پرتره تمایل دارد این نقاشی را به صورت مستقیم و بدون برگزاری حراجی به فروش برساند. طبق گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، رابرت پیک، نقاش دربار شاه «چارلز یکم» این نقاشی را خلق و امضا کرده است. با توجه به تاریخی که روی پرتره ثبت شده، این نقاشی در سال ۱۶۰۸ میلادی خلق شده است. این اثر هنری از روز چهارشنبه در هتلی واقع در غرب لندن به نمایش گذاشته شده است.
تماشاگه روز
مراسم رونمایی از مستند «از تیرانا تا تهران» با روایتی از چشم‌انتظاری خانواده‌های اسیران دربند در سازمان منافقین که قرار است ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه - اول آذر ماه ۱۴۰۱ از شبکه پرس‌تی‌وی پخش شود، برگزار شد. این مستند محصول شبکه پرس تی وی است که در راستای روشنگری سیاست‌های دوگانه غرب در قبال مسائل حقوق بشری و رساندن صدای بی‌صدایان به گوش افکار عمومی دنیا تولید شده است. در پایان این مراسم خانواده‌های حاضر در مراسم، با شعار «ایران، اسلام، آزادی/ مسعود، مریم، نابودی» طوماری را خطاب به دولت آلبانی امضا کردند که طی این نامه ضمن برشمردن برخی جنایات و رفتارهای ضد حقوق بشری سازمان منافقین، از این کشور خواستند برای رهایی عزیزان‌شان از بند منافقان کمک کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8056/20/633849/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها