دیگه چه خبر؟


انهدام باند حامل نارنجک در آذربایجان غربی

 خبر اول اینکه، اعضای یک تیم تروریستی مرتبط با اغتشاشات که قصد داشتند با انتقال اسلحه و مهمات به داخل کشور و بکارگیری آنها در اغتشاشات، شهر‌ها را ناامن کنند در آذربایجان غربی شناسایی و تمامی اعضای آن دستگیر شدند. دستگیرشدگان این تیم تروریستی با اقرار صریح اعلام کرده‌اند قرار بود نارنجک‌ها را در جریان اغتشاشات شهر‌های مختلف علیه مردم و حافظان امنیت استفاده کنند.

نفتالی بنت: در کنار ایرانیم!

 خبر دیگر اینکه،نفتالی بنت، نخست وزیر سابق اسرائیل با انتشار پیامی در توئیتر خطاب به اغتشاشگران از آنان اعلام حمایت کرد. بنت در این پیام که با تصویری از صحنه آتش‌سوزی اموال عمومی و آشوب در تهران همراه بود، به اغتشاشگران گفت که مردم اسرائیل در کنار شما هستند! وی البته در این متن، آرزوی خود را هم بر زبان آورد و نوشت که «امیدوارم از ایران آزاد دیدار کنم»! این پیام درحالی است که پیش‌تر در بیانیه تحلیلی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه، ارتباط اغتشاش‌ها و آشوب‌های اخیر با طراحی‌های امریکا و رژیم صهیونیستی آشکار شده بود.

لازم باشد باز هم کودکان را می‌کشیم!

 شنیدیم که،حساب کاربری اسرائیل به فارسی در توئیتر ضمن تأیید کودک‌کش بودن این رژیم، با صراحت و افتخار اعلام کرد که اگر لازم باشد باز هم کودکان را می‌کشیم. به رغم تلاش‌های مأموران امنیتی برای بازداشت تروریست‌های عامل حمله در شهرستان ایذه، برخی جریان‌ها تلاش کردند نام کیان پیرفلک به عنوان قربانی این حمله تروریستی را به فهرست کشته‌سازی‌های خود اضافه کنند. حساب کاربری توئیتر اسرائیل به فارسی از این فضا سوءاستفاده کرده و جمهوری اسلامی ایران را به کودک‌کشی متهم کرد. این ادعا با واکنش کاربران این شبکه اجتماعی روبه‌رو شد. از جمله برخی با اشاره به سابقه کودک‌کشی این رژیم اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از ابتدای اشغالگری خود تاکنون 4هزار کودک را کشته است. حساب کاربری توئیتر اسرائیل به فارسی، در جواب این کاربران نوشت «اگر لازم باشد باز هم می‌کشیم» و در پایان این توئیت خود علامت لبخند درج کرد.

مضروب شدن دو مأمور مترو از سوی اغتشاشگران

 با خبر شدیم که، چهارشنبه گذشته برخی از اغتشاشگران که سعی در ناامن کردن مترو و متوقف کردن حرکت قطارها را داشتند، دو نفر از مأموران مترو را مورد ضرب و شتم قرارداده و با چاقو به آنان حمله کردند. به گزارش ایسنا، مطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه غروب چهارشنبه، حدود 10 نفر از آشوبگران وارد ایستگاه تئاترشهر شدند و تلاش داشتند با باز نگهداشتن در یکی از قطارها، مانع حرکت قطار شوند، اظهارکرد: این مسأله سبب اختلال در سیستم مترو شد و نارضایتی مسافران را به همراه داشت. در این میان همکاران مترو تلاش می‌کنند که مانع این حرکت شوند و از تجهیزات مترو صیانت کنند که مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند. محمدخانی با بیان اینکه یکی از همکاران مضروب مترو صبح پنجشنبه از بیمارستان مرخص شد، ادامه داد: اما متأسفانه همکار دیگر به دلیل ضربات چاقویی که به وی وارد شده از ناحیه ریه دچار آسیب جدی شده و همچنان تحت مداوا است. گفتنی است تعدادی از این افراد با حضور نیروهای امنیتی در سالن مترو، دستگیر شدند.

توجیهات رابرت مالی درباره تحریم خبرنگاران!

 خبر رسیده که،  رابرت مالی نماینده ویژه دولت امریکا در امور ایران در پاسخ به انتقادات و سؤالات درباره چرایی تحریم تعدادی از مدیران و خبرنگاران رسانه‌ ملی ادعا کرد: صدا و سیما به صورت مکرر اعترافات اجباری روزنامه‌نگاران، دوتابعیتی‌ها، فعالان و زندانیان سیاسی را منتشر می‌کند. علی رضوانی و آمنه سادات ذبیح پور از چهره‌های روی آنتن هستند. هر دو با اطلاعات ایران و سپاه برای اعترافات اجباری در تلویزیون ملی همکاری می‌کنند. مالی در ادامه سخنان خود بدون اشاره به نقش یکی از مجرمان امنیتی در ناامن‌سازی ایران طی حوادث آبان 98، گفت: در میان اقدامات بسیار بد رضوانی، مصاحبه وی با  روح‌الله زم، روزنامه‌نگار ایرانی مقیم خارج  در سال ۲۰۲۰ وجود دارد. زم  ربوده و به زور به ایران بازگردانده شد و رضوانی وی را وادار به «اعتراف به اصطلاح جنایات» خود کرد. وی همچنین با اظهار تأسف از اعدام زم گفت: مقامات ایرانی زم را به خاطر فعالیت‌های روزنامه‌نگاری‌اش اعدام کردند. مالی همچنین ضمن حمایت از فعالیت‌های ضدامنیتی حزب جاسوس و مرتد بهائیت، مدعی شد آمنه سادات ذبیح‌پور نیز با تهیه مستندی ساختگی این فرقه را به نفوذ در مهدکودک‌ها متهم کرده است! اظهارات رابرت مالی در کنار سایر اظهارات مقامات فعلی و اسبق این رژیم در قبال آشوب‌های ایران، بار دیگر بر وابستگی جریان اپوزیسیون و عوامل ناامنی‌ها بر رژیم امریکا تأکید کرد
.
آرزوی BBC درباره خمین تعبیر نشد

 یک خبر دیگر اینکه،  شبکه ضدانقلاب  BBCفارسی پنجشنبه گذشته در یک ذوق‌زدگی آشکار، آرزوی خود را برای شهر خمین به خبر تبدیل کرد و بدون اتکا به گزارش‌های مستند و صرفاً براساس روایت‌های نامعتبر در فضای مجازی، مدعی شد که خانه-موزه امام خمینی(ره) در این شهر به آتش کشیده شد! این درحالی است که نه‌تنها همان روز این ادعا در فضای مجازی به چالش کشیده شد، بلکه روز گذشته پایگاه خبری جماران نیز با انتشار تصاویر این خانه-موزه کذب و واهی بودن این ادعا را ثابت کرد. BBC فارسی که مدعی حرفه‌ای‌گری است، بدون وجود شواهد و صرفاً با بیان اینکه «گفته شده است»!  ادعا کرد و نوشت: «معترضان «خانه-موزه‌ خمینی» در شهر خمین را به آتش کشیدند.» اما ساعاتی بعد، «جماران» پایگاه خبری وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در این باره اعلام کرد: «در حالی که برخی شبکه‌های ضد انقلاب خارج از کشور از شب گذشته کلیپی را با عنوان آتش زدن بیت تاریخی امام(ره) در خمین منتشر می‌کنند، عکس‌ها و فیلم‌هایی که صبح امروز منتشر شده نشان می‌دهد این شایعه صحت نداشته و این مکان تاریخی وضعیتی عادی دارد و مطابق معمول میزبان بازدیدکنندگان است.»
بی‌بی‌سی در کنار ایران‌اینترنشنال می‌ماند
 دست آخر اینکه، بی‌بی‌سی فارسی در خبری اعلام کرد که به منظور پوشش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبرنگاری به این کشور اعزام نخواهد کرد. این رسانه متعلق به دولت انگلیس از قول افرادی که نام آنها را ذکر نکرده است مدعی شد که دلیل این مسأله نگرانی‌های امنیتی اعلام شده است. این تصمیم BBC در حالی اتخاذ شده است که هفته پیش رسانه‌ تروریستی ایران‌اینترنشنال خبر از نقره داغ شدن خود از سوی دولت قطر داد. این شبکه تروریستی اعلام کرد که دولت قطر اجازه حضور نمایندگان این رسانه را که به منظور فشار بر اعضای تیم ملی فوتبال ایران قصد حضور در جام جهانی را داشتند، نداده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8056/5/633861/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها