تعداد شهدای کردستان و آذربایجان غربی در هفته گذشته به 5 نفر رسید


گروه سیاسی/ به دنبال اغتشاش‌های اخیر در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه گذشته، در برخی شهرهای استان‌های آذربایجان غربی و کردستان، 5 نفر از مدافعان امنیت به خیل شهدای ناآرامی‌های اخیر پیوستند. در شهر بوکان استان آذربایجان غربی، «مهدی اثنی عشری» از سربازان گمنام امام زمان(عج) و شهید پاسدار «رحیم صحابی» به ضرب گلوله تروریست‌ها به شهادت رسیدند. در شهر سنندج نیز «سرهنگ حسین یوسفی»، از نیروهای فراجا پس از شناسایی از سوی آشوبگران، با ضربات متعدد چاقو و قمه به‌طرز فجیعی به شهادت نائل آمد. پیش از این نیز در روز سه‌شنبه پاسدار مدافع امنیت، رضا آذربار در شهر کامیاران استان کردستان و همچنین سرهنگ پاسدار رضا الماسی در بوکان آذربایجان غربی به ضرب گلوله تروریست‌ها به شهادت رسیده بودند.
شهادت 3 مدافع امنیت در بوکان
پنجشنبه گذشته ۲ نیروی مدافع امنیت در درگیری با اغتشاشگران مسلح ناشناس در شهر بوکان و در راه حفاظت از شهر و میهن اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. یکی از این شهدا، شهید مهدی اثنی‌عشری از سربازان گمنام امام زمان(عج) استان آذربایجان غربی و دیگری شهید رحیم صحابی از پاسداران گمنام این استان است. اغتشاشگران مسلح در درگیری‌های اخیر این شهرستان، به سوی نیروهای مدافع امنیت تیراندازی کرده و موجب شهادت این دو نیروی حافظ امنیت شدند. شامگاه سه‌شنبه نیز اغتشاشگران در درگیری با نیروهای نظامی و انتظامی در محله جاده حصار بوکان سردار رضا الماسی را با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رسانده بودند تا تعداد شهدای این شهر در حوادث هفته گذشته به سه تن برسد.
روایتی از اغتشاش‌های پنجشنبه گذشته بوکان
به گزارش ایرنا، روزهای گذشته، همزمان با اینکه جمعی از کسبه و بازاریان شهرهای بوکان و مهاباد به دلیل فشار ناشی از تهدید گروه‌های مسلح و تجزیه‌طلب ناچار به تعطیلی واحدهای صنفی خود شدند، این دو شهر طی این مدت شاهد تجمعات پراکنده نیز بودند. پنجشنبه گذشته هنگامی که مردم از مراسم خاکسپاری یکی از کشته‌شدگان آشوب‌های اخیر به سمت شهر بر می‌گشتند، عده‌ای با سردادن شعارهای هنجارشکنانه و مسدود کردن خیابان، ابتدا به ساختمان شهرداری حمله کرده و بخشی از آن را آتش زده و ضمن شکستن شیشه‌های ساختمان، لوازم و تجهیزات اداری و اسناد و پرونده‌ها را بیرون ریخته و سوزاندند تا تجمع به خشونت کشیده شود. این آشوب‌ها در حالی روی داد که این مراسم در ابتدا به‌طور معمولی پیش رفت و هیچ نیروی نظامی و انتظامی نیز در محل خاکسپاری حضور نداشت. باوجود این، اغتشاشگران ضمن مسدود کردن مسیر عبور ماشین‌ها از طریق آتش زدن لاستیک، یک خودروی شخصی که حاضر به توقف و همراهی با آنها نشد را در وسط خیابان آتش زدند. اغتشاشگران همچنین با تخریب اموال عمومی در برخی معابر اصلی شهر و روشن کردن آتش و ریختن وسایلی همچون سطل‌های زباله، چوب و سنگ، راه را مسدود کرده و ۲ مغازه فروش مواد غذایی را در محله اسلام‌آباد شهر به آتش کشیدند. اغتشاشگران حتی به مردمی که با آنان همراهی نکردند نیز آسیب وارد کرده و ضمن جلوگیری از تردد خودروها، یک فروشگاه زنجیره‌ای را تخریب و اجناس و کالاهای موجود داخل آن را به خیابان ریخته و خسارت زیادی به این واحد صنفی زدند. در نهایت ورود نیروهای پلیس ضد شورش برای برقراری امنیت در این شهر باعث شد اغتشاشگران متفرق شده و امنیت در این شهر برقرار شود.
قتل ناجوانمردانه سرهنگ حسین یوسفی در سنندج
پنجشنبه گذشته در سنندج نیز، در جریان برگزاری مراسم چهلم یکی از کشته‌شدگان آشوب‌های 16 مهرماه، برخی از عوامل اغتشاشگر سعی در ایجاد راهبندان و آشوب داشتند. در این میان، سرهنگ حسین یوسفی از کارکنان فرمانده انتظامی استان کردستان از سوی اغتشاشگران شناسایی شد و با قرار گرفتن در جمع اغتشاشگران، پس از ضرب و شتم و حمله با سلاح سرد، به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسید. همچنین رئیس کلانتری ناحیه منفصل شهری نایسر هم بشدت مجروح شده و وضعیت وی وخیم گزارش شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8056/2/633868/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها