اخبار


پرداخت وام مقاوم‌سازی به ۲۰۰ هزار روستایی


معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه موانع و مشکلاتی که در پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی وجود داشت برداشته شده است، گفت: امیدواریم این تسهیلات تا ۲۲ بهمن ماه امسال به ۲۰۰ هزار نفر روستایی فاقد مسکن یا دارای مسکن ناایمن پرداخت شود.
مجید جودی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در پرداخت این تسهیلات بحث تضمین ضمانتنامه‌های سه نفره و زنجیره‌ای بود که این مسأله حل شده است، عنوان کرد: تا پیش از مصوبه جدید هیأت وزیران، ۲۲ هزار خانوار برای استفاده از این تسهیلات معرفی شده بودند که فقط یک هزار خانوار موفق به دریافت تسهیلات شدند اما با اصلاحیه‌ای که ابلاغ شده است روند پرداخت این تسهیلات تسریع خواهد شد.


معرفی ۵۷ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن برای دریافت وام

علی عسکری سرپرست بانک تخصصی بخش مسکن با اشاره به افتتاح حساب ۷۴۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن، گفت:‌ تاکنون ۴۲۲ هزار و ۶۲۲ نفر برای دریافت وام به بانک مسکن معرفی شده‌اند.از این میزان، 24 هزار و 697 میلیارد تومان از محل تسهیلات و 14 هزار و 445 میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان به حساب سازندگان واریز شده است.


80درصد مشکلات تعاونی‌ها در حوزه ساختمان و مسکن است

رئیس مرکز داوری اتاق تعاون ایران گفت: 80درصد مشکلات تعاونی‌ها در حوزه ساختمان و مسکن تعریف می‌شود اما قانونگذار دست مراکز داوری را در حد اختیارات خود باز گذاشته تا با رسیدگی به این پرونده‌ها تا حد امکان طی مدت‌زمان سه‌ماهه به آن رسیدگی شده و مسأله حل‌وفصل شود. محمد رنجبر ادامه داد: تعاونی‌ها در پیشرفت راهبردهای اقتصادی نقش دارند، ازاین‌رو باید در نواقص و مشکلاتی که در مسیر فعالیت آنها وجود دارد تمهیداتی اندیشید که در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه، مشکلات مرتفع شود. صلح و سازش نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به این هدف است. در همین راستا اولین مرکز رسمی حل اختلاف و میانجی‌گری در اتحادیه اتاق تعاون راه‌اندازی شد تا پرونده‌ها در مرحله سازش به تفاهم مشترک برسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8064/11/634870/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها