اخبار


بیش از 9 میلیون پرونده در سامانه جامع روابط کار تشکیل شده است

براساس اطلاعات موجود در سامانه جامع روابط کار به‌عنوان یکی از سامانه‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در راستای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به جامعه هدف حوزه روابط کار، تاکنون تعداد ۹ میلیون و ۴۴هزار و ۴۳۸ پرونده برای مراجعان به این سامانه تشکیل شده است.
براساس گزارش آتیه آنلاین، همچنین داده‌های آماری مرتبط با مراجعه به سامانه جامع روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بیانگر در جریان بودن بیش از ۳ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۴۰۶ پرونده مراجعان به این سامانه است.سامانه جامع روابط کار در قالب یکی از سامانه‌های کاربردی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در حوزه خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به جامعه هدف فعال در حوزه کسب و کار و روابط کار آنها محسوب می‌شود.براین اساس راه‌اندازی و توسعه خدمات این سامانه مرتبط با حوزه روابط کار اقدامی اثرگذار در چهارچوب شفافیت، گسترش ارائه خدمات به مخاطبان و فعالان بازار کار، دسترسی راحت‌تر به نیازمندی‌های حوزه روابط کار و دریافت خدمات الکترونیک به شمار می‌رود.
ثبت تمامی دادخواست‌های مربوط به حوزه‌های تعریف‌شده روابط کار بین شرکای اجتماعی این بخش، بررسی جوانب مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور، حفاظت فنی و ایمنی، آموزش ایمنی نیروهای کار، بیمه بیکاری، بازرسی کار، ثبت و تأیید و پیگیری قراردادهای کار، بیمه کارگران ساختمانی و طبقه‌بندی مشاغل به‌عنوان بخشی از امورات قابل پیگیری در سامانه جامع روابط کار دنبال می‌شود.

 
ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی در قالب فعالیت شرکت‌های تعاونی سراسر کشور

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح‌های تدوین شده از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی در قالب فعالیت شرکت‌های تعاونی سراسر کشور خبر داد.
مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با خلق فرصت‌های شغلی در حوزه تعاونی‌ها اظهار داشت: هدفگذاری ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی در حوزه فعالیت و اجرای طرح‌های بخش تعاون در سال‌جاری در وزارت کار انجام شده که این میزان اشتغال تعاون تا پایان سال‌جاری محقق خواهد شد. معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه ما در وزارت تعاون به‌دنبال افزایش نقش نظارتی اتحادیه‌های تعاونی در سطح کشور بوده و رفع موانع پیش روی تعاونی‌ها را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: کمیته تعاونی‌های مسأله‌دار در استان‌ها شکل گرفته و حل مشکلات و چالش‌های این حوزه از این طریق دنبال شده و سامانه EOC تعاون نیز در این راستا فعالیت دارد.

 
خدمات‌دهی سامانه رصد اشتغال
 به ۸۰۰ هزار نفر در دولت سیزدهم

رئیس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم در سامانه جامع رصد، پایش و نظارت بر اشتغال به ۸۰۰ هزار نفر که درصدد ایجاد اشتغال بوده‌اند خدماتی ازجمله صدور مجوز، تسهیلات و مشاوره ارائه شده است.
به گزارش ایرنا، قاسم رستم‌پور گزارشی از عملکرد زیست‌بوم ملی اشتغال در دولت سیزدهم ارائه کرد و اظهار داشت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به تأمین زیرساخت‌های اشتغال دارد، از این‌رو زیست‌بوم ملی اشتغال برای هماهنگی و خدمات‌رسانی جامع در زمینه اشتغال با حضور دستگاه‌های متولی توسط رئیس جمهور در آبان‌ماه سال گذشته رونمایی شد.
وی افزود: این زیست‌بوم مانند یک زمین‌بازی است که همه مسئولان و متولیان ایجاد اشتغال را ساماندهی می‌کنند تا به‌صورت هماهنگ و یکپارچه و با پرهیز از موازی‌کاری به مردم خدمات ارائه کنند؛ براین‌اساس دولت سیزدهم سالانه ایجاد یک میلیون و ۲۱۲ هزار شغل را در نظر گرفته است.
رئیس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: این زیست‌بوم در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستور رئیس جمهور در جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغال و خدمات‌رسانی به متقاضیان و جویندگان کار با دقت و نظارت در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه سامانه رصد، پایش و نظارت بر اشتغال یکی از مهم‌ترین شاخص‌های نظارت بر مشاغل ایجاد شده است، گفت: هر نوع خدماتی از جمله صدور مجوز، تسهیلات، مشاوره و سایر موارد به متقاضیان که در این سامانه توسط دستگاه‌ها ارائه می‌شود ثبت و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
رستم‌پور ادامه داد: سامانه رصد اشتغال ۱۶ هزار و ۵۰۰ کاربر دارد که شامل ناظران ملی و استانی از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، استانداران، مدیران و کارشناسان در بخش دولتی و اجرایی است که دسترسی به اطلاعات و آمار و نحوه فرایند اشتغال دارند.
وی عنوان داشت: در این سامانه امکان دسترسی کامل به شاغلان با کد ملی و سایر اطلاعات وجود دارد که امکان نظارت بر طرح‌های ملی اشتغال را فراهم می‌کند.
رئیس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه سه مرحله نظارت و صحت‌سنجی نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه صورت می‌گیرد، گفت: در مرحله اول کارشناسان و بازرسان به کسانی که خدمات دریافت کرده‌اند، پیام ارسال می‌کنند، در مرحله دوم تماس و در مرحله سوم نظارت به‌صورت حضوری انجام می‌شود.
وی ابراز داشت: تماس‌ها از طریق سامانه‌ای با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۷۳ مشخص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد و اگر نقضی در خدمات‌رسانی باشد از طریق متقاضیان جویای کار اعلام و توسط کارشناسان بررسی می‌شود.
رستم‌پور تأکید کرد: همه ابعاد حقوقی و زیرساختی اشتغال در سامانه رصد اشتغال دیده شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها در خدمات‌رسانی و ثبت و نظارت بر مشاغل ایجاد شده و رفع موانع اشتغالزایی، زمینه بهبود وضعیت اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را در جامعه شاهد باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8064/13/634881/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها