خبرخوان


ارزآوری ۴۰ میلیون دلاری از صدور خدمات و فروش قطعات نیروگاهی

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: سالانه حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار از صدور خدمات دانش فنی و مهندسی و حدود ۷ تا ۱۰ میلیون دلار  بابت فروش قطعات به کشورهای دیگر به دست می‌آوریم.
مسعود مرادی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر در سوریه و عراق تعمیرات نیروگاهی از سوی ایران انجام می‌شود، اظهار کرد: در برهه‌ای از زمان انجام این تعمیرات در ترکیه  انجام می‌شد و اکنون  برنامه‌هایی را  برای ورود به بخش تعمیرات نیروگاهی کشور ونزوئلا در دستور کار داریم.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای انجام تعمیرات نیروگاهی در ونزوئلا گفت: باتوجه به پتانسیل‌های ایران در حوزه تعمیرات نیروگاهی این توانایی وجود دارد که ۱۰ هزار مگاوات نیاز تعمیرات ونزوئلا را به طور کامل انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با بیان اینکه تاکنون پیشنهادی برای حضور در کشورهای اروپایی نداشتیم، گفت: در کشورهای اروپایی به دلیل اینکه این دانش وجود دارد، تا کنون تقاضایی برای حضور نداشته‌ایم اما اکنون تعمیرات نیروگاهی توسط متخصصان در داخل کشور انجام می‌شود و در کشورهای دیگر نیز توانسته‌ایم موفقیت‌های متعددی به‌دست آوریم.
مرادی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد قطعات صنعت برق ساخت داخل است، گفت: توانایی تعمیر ۹۵ درصد قطعات در نیروگاه‌ها وجود دارد، 5 درصد باقی مانده بعضاً قطعات اصلی محصول به حساب می‌آیند و نیازی به ساخت داخل آنها نیست ،چراکه این قطعه خرابی ندارد، مگر اینکه حوادث خاصی برای نیروگاه ایجاد شود، البته باید توجه داشت که ساخت آن صرفه اقتصادی ندارد. خرید خارجی این قطعات هم انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه حتی نیروگاه‌هایی که از گذشته و توسط کشورهای دیگر در ایران ساخته شده نیز قابلیت تعمیر دارند، گفت: قبل از ورود مپنا تمام نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شد با فناوری زیمنس بود و توانایی تعمیر تمام آن قطعات  وجود دارد. ضمن اینکه اکنون هیچ توربین خارجی در نیروگاه‌ها نصب نمی‌شود.

 
هشدار پوتین درباره عواقب طرح 
سقف قیمتی برای نفت روسیه

رئیس‌جمهوری روسیه درباره عواقب اعمال طرح سقف قیمتی برای محموله‌های دریایی صادرات نفت روسیه هشدار داد.
به گزارش رویترز، کاخ کرملین در بازخوانی تماس ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با محمد شیعه السودانی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: رئیس‌جمهوری در این تماس درباره تلاش‌های غرب برای اعمال طرح سقف قیمتی علیه محموله‌های صادراتی نفت روسیه مذاکره کرد.
در این بیانیه آمده است که پوتین به سودانی گفته است اعمال طرح سقف قیمتی عواقب جدی برای بازار جهانی انرژی در پی خواهد داشت.
در بیانیه کرملین آمده است: تلاش‌ شماری از کشورهای غربی برای اعمال محدودیت بر قیمت نفت خام روسیه در تماس دو طرف بررسی شد.
پوتین تأکید کرد چنین اقدام‌هایی با اصول بازارهای جهانی نفت خام در تضاد است و به احتمال زیاد به عواقب جدی برای بازار جهانی انرژی منجر خواهد شد.
اتحادیه اروپا و ایالات متحده امریکا در روزهای اخیر تلاش‌های خود را برای دستیابی به توافقی درباره تعیین سقف قیمت برای محموله‌های دریایی نفت خام روسیه افزایش داده‌اند.

 
برنامه آلمان برای افزایش مالیات شرکت‌های بخش انرژی

آلمان قصد دارد مالیات ویژه‌ای برای کاهش ۳۳ درصد از سود اضافی شرکت‌ها در طول بحران فعلی انرژی وضع کند.
به گزارش تسنیم، به نقل از راشاتودی، رویترز به نقل از منابع آگاه در وزارت دارایی آلمان گزارش داد که دولت این کشور قصد دارد مالیات ویژه‌ای  برای کاهش 33 درصد از سود اضافی شرکت‌ها در طول بحران فعلی انرژی وضع کند.
این برنامه مالیاتی که «کمک بحران انرژی اتحادیه اروپا» نامیده می‌شود، طبق گزارش‌ها تا پایان سال‌ جاری میلادی اجرا می‌شود.
این مالیات بر شرکت‌ها و پالایشگاه‌های نفت، زغال‌سنگ و گاز که سود آنها در سال‌ جاری و سال آینده از 20 درصد یا بیشتر از میانگین سال‌های 2018-2021 فراتر برود، تأثیر خواهد گذاشت.
بر اساس این گزارش، مالیات‌هایی که از شرکت‌های بخش انرژی در آلمان دریافت می‌شود می‌تواند بین یک تا 3 میلیارد یورو درآمد ایجاد کند.
به گفته این منابع، برلین در سطح اتحادیه اروپا در حال مذاکره بر سر این مالیات بوده و راه‌های مختلفی را برای اجرای آن بررسی کرده است.
کریستین لیندر، وزیر دارایی آلمان، در کنفرانسی گفت: این شرط (اخذ مالیات) از قوانین اروپا ما را به بخش خطرناکی از قانون مالیات آلمان هدایت می‌کند، اما باید اجرا شود.
وی افزود: ما در وزارت دارایی پیشنهادی را به مجلس ارائه می‌دهیم که چگونه این کار را به مسئولانه‌ترین شکل از نظر قانون اساسی انجام دهیم.
کارشناسان قانون مالیات در گفت‌و‌گو با رویترز تأکید کردند که این برنامه مالیاتی می‌تواند از نظر قانونی به عنوان نقض اصل کلی برابری و رفتار نابرابر و ناموجه با شرکت‌ها مورد اعتراض قرار گیرد.
با این حال، طبق دو گزارش منتشر شده توسط بخش خدمات علمی مجلس آلمان (بوندستاگ)، مالیات بادآورده از نظر قانونی در آلمان امکان‌پذیر است.
طی روزهای اخیر، آلمان مالیات دیگری را اعلام کرد که از 1 سپتامبر 2022 بر سود بادآورده برق اعمال می‌شود و حداقل تا ژوئن 2023 ادامه خواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8064/14/634884/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها