ایران در ایران


استاندار گیلان: اجازه نمی‌دهیم باغات گیلان تبدیل به ویلا و سیمان شود

رشت - استاندار گیلان با تأکید بر حمایت از اقتصاد و اشتغال روستایی هشدار داد: اجازه نمی‌دهیم مزارع و باغات استان تبدیل به ویلا و سیمان شود.
اسدالله عباسی افزود: باید جامعه هدف شناسایی شود و اعتبارات کم بهره در بخش محرومیت‌زدایی به دست اهلش سپرده شود نه اینکه نیروی کار از شهرستان‌ها به مرکز استان بیاید. باید عرصه‌های تولید در مناطق شناسایی و سرمایه گذاران به آن عرصه‌ها سوق داده شوند.
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۶۵ واحد تعطیل در استان فعال شده است، ادامه داد: بودجه سالانه ما به سمتی می‌رود که وابستگی به نفت کاهش پیدا کند و رویکرد دولت عرصه گشایش و تسهیلگری است.
عباسی با بیان اینکه منطقه آزاد هنوز نتوانسته روی پای خود بایستد، ادامه داد: منطقه آزاد [تجاری صنعتی انزلی] در گذشته دستخوش مسائل مختلف شد و هنوز حرکت نکرده است و من از این شرایط گله دارم در حالی که منطقه آزاد فرصتی برای ایجاد اشتغال در گیلان است.
استاندار گیلان تأکید کرد: متأسفانه همه پروژه‌ها در گذشته تعطیل بود اما از زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم کارها سرعت گرفت؛ اجرای راه آهن سرعت یافت و از سال گذشته تاکنون نه تنها یک واحد تولیدی ما رکود پیدا نکرد بلکه درعرصه‌های اقتصادی حفظ، توسعه و گشایش ایجاد شده است.


افزایش قیمت ماهیان دریای خزر به دلیل کاهش صید

ساری- صیادان مازندران از هفدهم مهرماه تور ماهیگیری خود را در سواحل مازندرانی خزر پهن کردند اما کاهش صید طی ۱۰ روز گذشته سبب شد قیمت انواع ماهیان استخوانی افزایش یابد.
 گزارش ایرنا از بازار ماهی‌فروشان ساری و فریدونکنار استان مازندران حاکی است، ماهی کفال با وزن ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرمی در هر کیلو با قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و با وزن یک کیلوگرم تا ۲۰۰هزار تومان عرضه می‌شود.
ماهی سفید دریایی در اوزان مختلف از۵۰۰ گرم تا حدود یک کیلو‌ونیم که  نسبت به ماهی کفال بسیار کمتر صید و عرضه می‌شود، در هر کیلوگرم ۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
کپور دریایی یکی دیگر از گونه‌های ماهیان استخوانی دریای خزر است که در پنج سال اخیر به وفور در تور ماهیگیران قرار می‌گیرد. این گونه ماهی دریایی نیز با وزن یک کیلوگرم تا حدود ۲ کیلو گرم با قیمت ۱۰۰ تا ۱۷۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
نوسان قیمت ماهیان دریایی حتی به‌ صورت روزانه چندان تعجب‌برانگیز نیست چون همواره قیمت آبزیان در فصل صید ماهیان دریایی از دریای خزر در شمال بر اساس مقدار صید و عرضه و تقاضا در نوسان است، یعنی نرخ ماهی در این بازار با «چوب‌زنی» که نوعی مزایده نزدیک به حراج است، تعیین می‌شود. طبق آمار رسمی شیلات مازندران، صید ماهیان دریایی به‌ دلیل شرایط نامساعد جوی نسبت به سال گذشته حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است.
طبق اعلام شیلات مازندران، صیادان شرکت‌های تعاونی پره استان از ابتدای شروع فصل در ۱۷ مهرماه تا پایان آبان‌ماه موفق شدند ۴۱۶ تن انواع ماهیان استخوانی را صید و به بازار عرضه کنند که کاهش ۱۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8064/16/634887/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها