اخبـــــار


وزیر کشور خبر داد
تشکیل کارگروهی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

احمد وحیدی، در پایان جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه شورای اجتماعی کشور در سه موضوع بحث و گفت‌و‌گو صورت گرفت؛ اولین موضوع درباره مباحث مطرح شده در کارگروه مبارزه با اعتیاد بود و در این زمینه چند مسأله در دستور کار قرار گرفته است. اولین مورد موضوع معتادان متجاهر بود. بنا بود و بنا داریم این افراد از سطح شهرها جمع‌آوری شوند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: همچنین درباره معتادانی که داوطلبانه برای ترک و درمان اقدام می‌کنند و به ماده ۱۵ مشهور است و رسیدگی‌هایی که باید در خصوص آنها صورت بگیرد بحث و گفت‌و‌گو شد. وی تصریح کرد: درباره اصلاح آیین‌نامه‌ای که درباره نوع درمان معتادان باید انجام شود بحث و گفت‌و‌گو شد.
وحیدی درباره مباحث مرتبط با زنان سرپرست خانوار گفت: دستگاه‌هایی نسبت به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کارگروهی برای این کار تشکیل داده اند و گزارش کارگروه هم ارائه شده است و برنامه‌ها و الگوهای خوبی نیز طراحی شده تا بتوانند با استفاده از این موارد زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار دهند و توانمندسازی صورت بگیرد، البته به یکباره نمی‌توان‌ همه این زنان را تحت پوشش قرار داد و به اقتضای منابعی که در اختیار داریم این کار انجام خواهد شد.

آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها بازنگری می‌شود

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین گرامیداشت اولین سالروز تأسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم که روز گذشته در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد تدوین برنامه توسعه هفتم کشور و ارسال لایحه بودجه به دولت هستیم و باید از این فرصت نهایت استفاده را هم در تدوین برنامه و احکام توسعه هفتم و هم احصای کمبودهای بودجه داشته باشیم. 
زلفی‌گل ادامه داد: انصافاً در بحث شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید دانش‌بنیان قدردان دکتر ستاری هستیم. انصافاً جاانداختن بحث فناوری و نوآوری و شرکت‌ها در کشور کار راحتی نبوده و این کار را دکتر ستاری پیگیری کردند. نیاز داریم که فکر کنیم و تجربه را ارزان بخریم و از طریق مطالعات فراملی آن را به دست بیاوریم. در همین راستا مأموریت جدیدی را به معاونت فناوری دادم و قرار است بحث کار و کارآفرینی را در یک مطالعه فراملی بررسی و آن را بومی کنیم. پارک‌ها دائماً علم و فناوری دنیا را پیگیری، مطالعه و بومی کنند. 

تولید داروی بیهوشی ایرانی برای اولین بار 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین گفت: کتامین برای اولین بار در کشور تولید و وارد بازار شد.
به گزارش ایسنا، منصور نکوئی‌نیا در جمع خبرنگاران در استان لرستان، در مورد برنامه‌ریزی برای تأمین داروهای مورد نیاز داخل با استفاده از ظرفیت‌های بومی، اظهار کرد: خط تولید داروی بیهوشی کتامین در شرکت داروی اکسیر بروجرد راه‌اندازی شد.
وی تصریح کرد: این خط تولیدی با پیگیری و تلاش متخصصان داخلی راه‌اندازی و در حال حاضر ۲۰ هزار ویال از داروی تولیدی در مرحله نخست وارد بازار شده است. با تولید کتامین در داروسازی اکسیر، کشور از واردات این محصول بی‌نیاز شده و از خروج ارز جلوگیری می‌شود. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار ویال دیگر از داروی کتامین ایرانی در حال حاضر تولید و آماده ارسال به مراکز بیمارستانی و درمانی است.
نکوئی‌نیا اضافه کرد: این دارو برای نخستین بار در ایران تولید و روانه بازار شده است و دانشمندان ایرانی این دارو را بومی‌سازی کردند.
وی با بیان اینکه این شرکت توانایی تأمین تمام محصول مورد نیاز کتامین برای نیاز داخل را دارد، اضافه کرد: این خط توانایی تولید یک و نیم میلیون ویال کتامین را داشته و محدودیتی در تولید این دارو وجود ندارد.

راه‌اندازی سامانه صدور الکترونیکی مجوز مؤسسات و مراکز غیردولتی

سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور از راه‌اندازی سامانه صدور الکترونیکی مجوز مؤسسات و مراکز غیردولتی خبر داد.
علی ربوبی از راه‌اندازی سامانه صدور الکترونیکی مجوز مؤسسات و مراکز غیردولتی خبر داد و گفت: این سامانه با هدف سهولت و دسترسی آسان متقاضیان برای ارائه درخواست و اقدام به دریافت مجوز مؤسسات و مراکز غیردولتی راه‌اندازی و از طریق درگاه اینترنتی درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور، ادامه داد: متقاضیان پس از ورود به درگاه مذکور می‌توانند تمام شرایط و مدارک لازم برای دریافت مجوز را مطالعه و نسبت به دریافت مجوز مؤسسه و مرکز غیردولتی موردنظر خود اقدام کنند؛ از آنجا که فرایند دریافت مجوز از طریق سامانه کوتاه‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود، متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه به بهزیستی، در سراسر کشور درخواست خود را به‌صورت الکترونیکی ثبت و پیگیری کنند.

ثبت یک روز دیگر بدون فوتی کرونایی

 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای از ثبت روز دیگر بدون فوتی کرونایی در کشور خبر داد.
به گزارش وبدا، از ظهر روز 5 آذرماه تا ظهر۶ آذرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۸۹ نفر رسید. در طول این بازه زمانی، هیچ یک از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست نداد و مجموع جانباختگان این بیماری، در عدد ۱۴۴ هزار و ۶۳۳ نفر ماند. تاکنون ۷ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۴ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر صفر شهرستان در وضعیت قرمز، ۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۳۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
در این اطلاعیه آمده است: تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۶۶۲ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۴۴ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۵۸۲ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۱ هزار و ۱۸۸ دوز رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8064/4/634904/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها