دختران ایران بازی مرگ و زندگی در قهرمانی آسیا را بردند

صعود هندبال به نیمه‌نهایی و قهرمانی جهان


مهری رنجبر/ تیم ملی هندبال زنان ایران برای دومین بار جهانی شد. با شکست استرالیا، تیم ناشناخته، با نتیجه 43-15 در بازی مرگ و زندگی دور مقدماتی قهرمانی آسیا. نتیجه‌ای که پیش‌بینی مدیر فنی تیم را محقق کرد.
این تیم که با حمایت باشگاه سنگ آهن بافق یزد در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی اینچئون کره جنوبی حاضر شده، بعد از شکست هند و ازبکستان، صبح دیروز به مصاف تیم ملی استرالیا رفت و با پیروزی ۴۳ -۱۵، صعودش به جمع چهار تیم اول رقابت‌ها قطعی شد و برای دومین بار جواز صعود به رقابت‌های قهرمانی جهان را گرفت.
دختران هندبال ایران بازی را قاطع شروع کردند و با گذاشتن گل روی گل اختلاف گل‌هایشان را با حریف هر لحظه بیشتر کردند و در نهایت نیمه اول را 19-9 به پایان بردند. شاگردان اکبرآبادی با شروع نیمه دوم دست از تلاش برنداشتند و همچنان تیم برتر بازی بودند و به همین دلیل کادرفنی با تعویض، فرصت بازی به همه بازیکنان داد و همچنان ایران قدرتمندانه می‌تاخت و اختلافش را به 20 امتیاز و نتیجه ۳۲ -۱۳ رساند و دقیقه 24 چهلمین گل هم وارد دروازه استرالیا شد در حالی که تیم سرزمین کانگوروها روی امتیاز 14 مانده بود.
در نهایت این بازی با نتیجه 43 – 15 تمام شد. تیم ملی هندبال زنان ایران با این پیروزی صعودش به دور بعد و جمع چهار تیم اول را قطعی کرد و جواز حضور در قهرمانی جهان را گرفت. تیم ملی هندبال زنان ایران در آخرین بازی دور مقدماتی ساعت 12:30 ظهر فردا به مصاف تیم پرقدرت کره جنوبی میزبان رقابت‌ها می‌رود. بازی حساسی که صدرنشین را تعیین می‌کند. حدیثه نوروزی در این بازی برترین بازیکن میدان لقب گرفت.
قانع: بازی با استرالیا حکم مرگ و زندگی را داشت
خدیجه قانع مربی تیم ملی هندبال زنان معتقد است سهمیه قهرمانی جهان و صعود به جمع چهار تیم اول قهرمانی آسیا را به بازی جسورانه ملی‌پوشان ربط می‌دهد. او به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «بازی در مسابقات سطح بالا روی عملکرد بچه‌ها تأثیر زیادی می‌گذارد. بچه‌های ما هم با اینکه جوان و نوجوان بودند، اما به خاطر تجربه رقابت‌های جهانی در قهرمانی آسیا پخته‌تر کار کردند. ما سال‌ها از ازبکستان می‌باختیم اما این دوره خانه به خانه پیش می‌رفتیم. ما تیم خوب هند را بردیم چون بچه‌ها بهتر کار کردند، در حالی که دیروز هند با اختلاف 6 گل ازبکستان را برد. البته استرالیا تیم ناشناخته‌ای برای همه بود، چرا که دو دوره قبل از این، در ژاپن حاضر بود و قهرمان آسیا شد. با اینکه بازی اول استرالیا مقابل کره بود اما اجازه بازی به تیم‌های پایین نمی‌دهد. ما به خاطر همین تنها 10 دقیقه اول بازی کره با استرالیا را آنالیز کردیم که آنالیر دست و پا شکسته‌ای شد. اما به بچه‌ها گفته بودیم این بازی حکم مرگ و زندگی را داشت. جلوتر که رفتیم دیدیم تیم ما خیلی سر‌تر است.»مربی تیم ملی گروه تیمش را ضعیف نمی‌داند: «گروه ما ضعیف نبود، بلکه هندبال زنان ایران با پیشرفت به سطح بالای آسیا نزدیک شده است. هندبال زنان ما به حدی پیشرفت کرده که وقتی در بازی عقب هم می‌افتد بچه‌ها خیلی راحت بازی را کنترل و جمع و جور می‌کنند و حتی جلو هم می‌افتند. در حالی که سال‌های قبل بازیکنان ایران این قدر پرقدرت بازی نمی‌کردند.» خدیجه قانع 3 پیروزی ایران را به خودباوری بازیکنان مرتبط می‌داند: «هرچه بازیکنان در مسابقات بین‌المللی سطح بالای بیشتری بازی کنند، خودباوری آنها بالاتر می‌رود. شاید قبلاً بچه‌ها فکر نمی‌کردند به تیم‌های بهتر گل بزنند، اما در این رقابت‌ها آنها خیلی راحت از روی دست مدافعان تیم‌ها توپ را وارد دروازه حریف می‌کردند که نشان‌دهنده پیشرفت هندبال ایران است و بس. بنابراین حالا وقت آن رسیده که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت‌های بیشتری از تیم ملی هندبال زنان داشته باشند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8064/21/634928/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها