اخبار


وزیر ورزش برای سومین بار به قطر می‌رود
سجادی تماشاگر دیدار ایران - امریکا

حمید سجادی تاکنون دو بار به قطر رفته و برگشته تا بازی‌های تیم ملی فوتبال در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر را تماشا کند. وزیر ورزش و جوانان کشورمان قبل از برگزاری مراسم افتتاحیه به دوحه رفت و علاوه بر شرکت در این مراسم، کنار ملی‌پوشان ایران حضور پیدا کرد. او بعد از تماشای دیدار ابتدایی شاگردان کارلوس کی‌روش مقابل انگلیس به تهران بازگشت و یک روز پیش از بازی با ولز بار دیگر به دوحه سفر کرد و تماشاگر پیروزی دلچسب ملی‌پوشان مقابل حریف بود. وزیر ورزش روز شنبه به ایران برگشت و حالا قرار است برای سومین بار عازم قطر شود. سجادی امروز بار دیگر به دوحه می‌رود تا بازی حساس مقابل امریکا را هم از نزدیک ببیند؛ دیداری که در صورت کسب پیروزی یا تساوی توسط شاگردان کی‌روش، می‌تواند نخستین صعود ایران از مرحله گروهی جام جهانی در تاریخ را رقم بزند.

واکنش‌ها به پیروزی تیم ملی برابر ولز ادامه دارد
ایران بازگشت فوق‌العاده‌ای داشت

برگزاری جام جهانی در کشور مسلمان قطر، توجه زیادی را به سمت تیم‌های بخش خاورمیانه و عربی جلب کرده است. خلیل الحاج علی خبرنگار مطرح تونسی حاضر در دوحه در ارتباط با عملکرد تیم‌های عربی از جمله تیم ملی کشورش تونس در گفت‌و‌گو به ورزش سه گفت: «عملکرد تیم‌های عربی در مرحله اول متفاوت بود. قطر میزبان مسابقات دور از سطح توقع ظاهر شد، تونس برابر دانمارک عملکرد خوبی داشت اما این تیم مقابل استرالیا خوب نبود و امیدش برای صعود به دور بعد خیلی کمرنگ شد.» او با اشاره به برد با ارزش عربستان برابر آرژانتین گفت: «واقعاً پیروزی ارزشمندی بود و اگر عربستان می‌توانست بازی بعدی برابر لهستان را هم ببرد، شگفتی‌سازی جام جهانی 1994 را تکرار می‌کرد. در مورد مراکش هم باید بگویم که این تیم بازی‌های خاصی را پیش‌رو دارد و امیدوارم بتواند با نتیجه خوب برابر کرواسی سرنوشت متفاوتی را نسبت به سناریوی تونس برای خودش رقم بزند.» خلیل الحاج علی در ادامه درمورد ایران هم چنین نظر داد: «ایران بازگشت فوق‌العاده‌ای داشت. آنها توانستند بخش دفاعی را به خوبی ترمیم کرده و با تمرکز بالا در برابر ولز بازی کنند. تیم ایران شانسش را برای بازی آخر برابر امریکا حفظ کرد و با امیدواری زیادی پا به مسابقه می‌گذارد.»

بگوویچ: بازگشت ایران اتفاقی مهم بود

وینکو بگوویچ، سرمربی پیشین پرسپولیس درباره شرایط تیم ملی ایران بعد از انجام دو بازی در مسابقات جام جهانی 2022 قطر گفت: «ایران در بازی اول نمایش خوبی نداشت و اشتباهاتی از سوی سرمربی تیم ملی ایران رخ داد که این موضوع باعث شد شکست سنگینی نصیب تیم ملی شود، ولی در بازی دوم همه چیز تغییر کرد. این اتفاق بسیار مهم بود که بعد از یک باخت سنگین بازیکنان ایران بتوانند خیلی زود خودشان را به شرایط قبلی برگردانند و این اتفاق هم رخ داد. تیم ملی ایران خیلی زود خودش را بعد از آن باخت سنگین جمع کرد و توانست بازی بسیار خوبی را برابر ولز به نمایش بگذارد و برد در این بازی حق شاگردان کی‌روش بود. مطمئناً ایران می‌تواند با تکرار این نمایش امریکا را هم شکست بدهد.» وی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران می‌تواند برای اولین بار در تاریخ جام جهانی از گروهش صعود کند، تصریح کرد: «خیلی‌ها معتقدند کار ایران آسان است و طبیعتاً با گرفتن یک مساوی هم می‌توان به‌ دور بعدی راه پیدا کرد، ولی فکر می‌کنم این ماجرا تقریباً خطرناک باشد. وقتی شما می‌خواهید با تفکر مساوی گرفتن به زمین مسابقه بروید ممکن است به آن چیزی که می‌خواهید نرسید و اعتقاد من این است که ایران هم نباید با چنین تفکری وارد زمین شود. شاگردان کی‌روش باید دنبال گرفتن سه امتیاز باشند و چیزی را به اما و اگر نسپارند. کی‌روش و بازیکنان تیم ملی می‌دانند بازی سختی در انتظار آنها است، اما اگر ایران مثل بازی با ولز باشد، نتیجه گرفتن برای این تیم سخت نخواهد بود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8064/19/634956/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها