اخبـــــار


رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت:
امیدواریم پیروزی تیم ملی تکرار شود

در جلسه عصر روز گذشته هیأت وزیران که پس از بازگشت آیت‌الله رئیسی از سفر به جاسک برگزار شد، وزارت اقتصاد و دارایی مکلف شد تا برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در زمینه «مولدسازی دارایی‌های دولت»، موضوع را با همکاری همه دستگاه‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب با جدیت پیگیری کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور در این نشست با ابراز خرسندی از پیروزی تیم ملی کشورمان در رقابت با تیم ملی ولز در جام جهانی قطر، از تلاش‌های مسئولان وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و همچنین سرمربی، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی برای کسب این پیروزی ارزشمند قدردانی کرد و افزود: این موفقیت موجب شادی ایرانیان و عامل همدلی مردم و انسجام ملی شد و امیدواریم تیم ملی کشورمان در رقابت‌ بعدی نیز این پیروزی را تکرار کند. آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به سفر خود به بندر جاسک و بازدیدش از منطقه دوم دریایی ولایت، از تلاش‌ها و زحمات جان برکفان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در توسعه این منطقه قدردانی کرد و آن را محصول روحیه و اندیشه جهادی و بسیجی فرماندهان و کارکنان این نیرو دانست.  

 پرداخت بدهی دولت قبل به بازنشستگان

در راستــــــــــــــــــــای دستور رئیس‌جمهـور به وزرا، معاونان و مدیران دولتی به منظور گفت‌وگوی مستقیم با مردم، «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر یکشنبه ۶ آذر با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی سؤالات و مشکلات آنها شد.
به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این برنامه، با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی مجموعه‌ای از مطالبات انباشته از دولت داشت، اظهارکرد: ارثی که از دولت قبل به ما رسیده بود ۹۸ هزار میلیارد تومان بود که با دستور رئیس جمهور پرداخت شد.مرتضوی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان در سال جاری، ۹۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت، افزود: در لایحه بودجه پیش‌بینی شد که دولت سهام خود را به سازمان تأمین اجتماعی برای تأمین این مبلغ واگذار کند. برخی موانع حقوقی و قانونی هم وجود داشت که در دستور کار سران قوا قرار گرفت و با حسن نظر آنان، تصمیمات بسیار مطلوبی اتخاذ شد و توانستیم بر فقدان منابع مالی غلبه کرده و منابع را تأمین کنیم.وی تصریح کرد: خوشبختانه بدون کسری بودجه و مازاد برداشت از حساب‌های بانکی، حقوق بازنشستگان، مطالبات بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی را پرداخت کردیم‌ و تا پایان سال مشکلی نخواهیم داشت.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد ترتیبی اتخاذ شود که ورودی با خروجی در حوزه درآمد شرکت‌ها، صندوق‌ها و بیمه‌گذاری مردم، متعادل شود.

  تحقق ۶۶ درصدی تعهد اشتغال دولت تا پایان آبان

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در نشستی با موضوع اشتغال، ضمن تأکید بر پرداخت ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ به استان‌ها طی یک هفته آینده، تصریح کرد: وزارت کشور باید استانداران را مکلف کند تا از فرصت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه در قالب این تبصره برای اشتغالزایی استفاده کنند. بانک مرکزی نیز باید بصورت مستمر از بانک‌های عامل گزارش اشتغال ایجاد شده ناشی از پرداخت تسهیلات بانکی را دریافت و به دولت ارائه دهد. در این جلسه که وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و معاونین دستگاه‌های ذیربط نیز حضور داشتند، وزارت تعاون گزارشی از سامانه رصد ملی اشتغال ارائه کرد و گفت: تا پایان آبان ماه،۶۶درصد از تعهد اشتغال دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ در سامانه رصد ملی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است که این میزان مطابق زمانبندی پیش بینی شده تا پایان سال بوده و همه موارد در سه مرحله پیامکی، تماس و بصورت حضوری تا پایان سال نظارت خواهند شد.

مجلس با الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق ایران به پیمان همکاری‌های شانگهای موافقت کردند. بررسی ماده واحده لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای روز گذشته در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت و نمایندگان آن را با 205 رأی موافق از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در توئیتی رأی قاطع مجلس شورای اسلامی را به لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای نشانگر عزم و جدیت کشورمان برتوسعه همکاری‌های منطقه‌ای، بین‌المللی، اقتصادی و تقویت نگاه به آسیا دانست و تأکید کرد: رویکرد چندجانبه‌گرایی، واقعیت قرن حاضر است.

سرلشکر سلامی در اجتماع15هزار نفری  بسیجیان در زاهدان:
ما فدای سیستان و بلوچستان می شویم و به آن مفتخریم

 سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در اجتماع 15 هزار نفری بسیجیان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ‌اگر بخواهیم نشانه شرف، کرامت، آزادگی و حریت را در سیمای انسان به‌ تصویر بکشیم، یک سیستانی و بلوچستانی دقیقاً نشانه آن است، گفت: هنگامی که شیعیان و سنی‌ها در دفاع از مردمان این سرزمین کنار هم به شهادت می‌رسند و خون مؤمن‌ترین انسان‌ها همانند شوشتری‌ها و محمدزاده‌ها با برادران سنی خود در یک حادثه تروریستی با هم تلفیق می‌شود، اینجا منشأ یک وحدت ناگسستنی است.به گزارش تسنیم، سلامی با اشاره به همداستانی امریکا، انگلیس، اسرائیل و آل‌سعود علیه ایران و به صحنه آمدن آنها در فتنه اخیر، گفت: این جنگ جهانی را به گورستان دشمنان امریکایی و اسرائیلی و متحدان آنها تبدیل می‌کنیم.
مرزداران غیور سیستان و بلوچستان وطن‌دوست هستند
سردار سلامی با اشاره به حتمی بودن شکست امریکا، انگلیس و اذنابشان به رغم تلاش‌شان برای آسیب رساندن به ملت ایران، گفت: مردمان این سرزمین مخصوصاً مرزداران غیور سیستان و بلوچستان وطن‌دوست هستند، آنها می‌دانند امنیت یک موهبت الهی است. به مردمان این دیار خالصانه عرض می‌کنم رهبر معظم انقلاب مدت‌ها میان این مردم بوده‌اند و برای مردم سیستان و بلوچستان ارزش ویژه‌ای قائل هستند و همه مسئولان نظام همین‌گونه می‌اندیشند. امروز همه مسئولان سیستان و بلوچستان از میان بهترین نیروها انتخاب شده‌اند تا به این مردم خدمت کنند. ما فدای شما می‌شویم و به این فدا شدن مفتخر هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8064/2/634968/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها