دیگه چه خبر؟


بررسی وضعیت بازداشتی‌های زیر 18 سال

 خبر اول اینکه، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، در ادامه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر، از کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید و با تمامی ۲۰ نفر بازداشتی زیر ۱۸ سال (عمدتاً ۱۷ تا ۱۸ سال) استان تهران از نزدیک گفت‎وگو کرد و در جریان وضعیت آنان قرار گرفت. دبیر ستاد حقوق بشر که پیش از این و در طول هفته گذشته از زندان تهران بزرگ، زندان زنان و بازداشتگاه‌های امنیتی نیز بازدید کرده بود، در نشست‌هایی جداگانه با مقامات زندان‌ها، دادستان عمومی و انقلاب تهران، سرپرست و قضات دادسرای امنیت تهران و رئیس و قضات دادگاه انقلاب، نتایج بازدیدها و گفت‌و‌گوهای خود را با آنان در میان گذاشت و تصمیمات لازم در برخی حوزه‌ها اتخاذ شد. در نتیجه این بازدیدها و در ادامه تدابیر رئیس قوه قضائیه، تعدادی از بازداشت‌‌شدگان دارای شرایط، با صدور قرارهای لازم آزاد شدند.

عضویت نصرآزادانی در یک گروه مسلح

 خبر دیگر اینکه، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در رابطه با پرونده امیر نصرآزادانی، فوتبالیست سابق و از متهمان حادثه تروریستی اصفهان توضیحاتی ارائه داد. حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری در گفت‌و‌گو با میزان، اعلام کرد: روز ۲۵ آبان‌ماه در جریان ناآرامی‌ها در اصفهان ۳ نفر از نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند که متهمان پرونده دستگیر شدند. این پرونده ۹ متهم دارد که براساس کیفرخواست صادر شده، نصرآزادانی متهم ردیف پنجم پرونده است و از ۲۷ آبان‌ماه در بازداشت به سر می‌برد.
وی افزود: این فرد متهم به بغی است و با عضویت در گروه مسلحانه به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته به قصد مقابله با اساس نظام جمهوری اسلامی، با ۳ نفر دیگر اقدام به اغتشاش مسلحانه در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه کرده است که در نتیجه این اقدام به وسیله یکی از اعضای گروه، ۳ نفر از مأموران تأمین امنیت در اصفهان به شهادت رسیدند. وی افزود: متهم نسبت به اقدامات مجرمانه خود به صراحت اقرار کرده است. فیلم دوربین‌های محل نیز وجود دارد و مستندات کافی مبنی بر حضور این فرد در گروه مسلحانه وجود دارد و کیفرخواست براساس همین موارد صادر شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری گفت: در حال حاضر وکلای پرونده در مهلت قانونی در حال مطالعه پرونده هستند که اگر ایرادی به کیفرخواست داشتند، اعلام کنند.

جسارت اغتشاشگران به ساحت قدسی حضرت زهرا(س)
​​​​​​​
 دست آخر اینکه، اغتشاشگران با استفاده از تاریکی و خلوتی شب، بنرهای مذهبی مربوط به دهه فاطمیه را به آتش کشیدند. این اتفاق، شنبه شب در حوالی صادقیه تهران رخ داده است. هتک حرمت مقدسات دینی از جمله مسائلی است که در آشوب‌های اخیر صورت گرفته و این در حالی است که عناصر میدانی ضد انقلاب سویه‌های ضد مذهبی و ضددینی خود را بیش از پیش آشکار کرده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8076/5/636404/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها