ایران در ایران


پیش‌بینی برداشت  دوبرابری گندم در بوشهر 

بوشهر - در حالی که سال گذشته حدود ۴۳ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت شده بود، پیش‌بینی‌ها بیانگر افزایش دوبرابری تولید گندم در این استان است. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کشت گندم در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: ۸۵هزار هکتار کشت دیم و ۱۵ هزار هکتار کشت آبی در استان بوشهر انجام شده است. به گزارش مهر، کبری توکلی با اشاره به آغاز کشت گندم از آبان‌ماه در استان بوشهر، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود ۹۰ هزار تن گندم از مزارع این استان برداشت شود.معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به فراهم شدن شرایط برای کشت قراردادی در استان خاطرنشان کرد: تأمین کودهای پایه تا ۵۰ درصد قیمت تمام شده یارانه‌ای برای گندمکاران از دیگر برنامه‌های تشویقی برای کشاورزان است. وی با تأکید بر در اولویت خرید قرار گرفتن محصول کشت‌های قراردادی افزود: پرداخت ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت تشویقی به ازای هر تن گندم تحویلی و در اولویت پرداخت بودن وجوه ما به ازای خرید از دیگر مشوق‌های دولت در کشت قراردادی گندم است. توکلی با اشاره به تخفیف ۲۰ درصدی بیمه نامه برای کشت قراردادی گندم تأکید کرد: پرداخت هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید هر کیلوگرم گندم یک سیاست تکمیلی است که برای خرید گندم از تمام گندمکاران اعمال می‌شود.
انتظار می‌رود با حمایت مناسب از کشاورزان شاهد رشد تولید گندم به عنوان یکی از نیازهای اساسی در سطح کشور باشیم.

خودروهای پلاک مخدوش در سیستان و بلوچستان ۶ ماه توقیف می‌شوند

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در چهارچوب مصوبات کمیسیون راه‌های استان با هماهنگی مراجع قضایی، خودروهای دارای پلاک مخدوش یا فاقد معاینه فنی، علاوه‌بر ضبط گواهینامه، به مدت حداقل ۶ ماه توقیف می‌شوند. حسین مدرس‌خیابانی در حاشیه کمیسیون اجرایی حمل و نقل جاده‌ای و شورای راهبردی تصادفات سیستان و بلوچستان با اشاره به تلفات جاده‌ای اظهارداشت: این استان با کمترین میزان تصادفات بیشترین تلفات را متحمل شده است. وی افزود: متأسفانه ۹۲ درصد تصادفات جاده‌ای در استان سیستان و بلوچستان به صورت رخ به رخ و در جاده‌های یک بانده به وقوع پیوسته است. استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای کاهش میزان خسارات رانندگی باید اولویت تعیین کرده و روی نقاط حادثه‌خیز در مسیرهای ارتباطی در این استان تمرکز کنیم.
مدرس‌خیابانی ضمن تقدیر از ناوگان اتوبوسرانی ادامه داد: خوشبختانه اتوبوس‌ها در تصادفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان دخیل نبوده‌اند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به دوبانده شدن محور گُشت به سراوان گفت: دو بانده شدن این جاده به عنوان یک نقطه حادثه‌خیز و پرترافیک از مطالبات مردم محسوب می‌شد که هم‌اینک زیر بار ترافیکی رفته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8076/16/636439/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها