سوژه ها


خوشحالی مردم فلسطین درپی راهیابی مراکش به نیمه نهایی جام جهانی

یکی از صحنه‌های زیبایی که در جریان جشن صعود مراکش به نیمه نهایی جام جهانی 2022 پس از برتری مقابل پرتغال شکل گرفت، خوشحالی بازیکنان مراکش با پرچم فلسطین بود؛ از سویی مردم فلسطین هم در سراسر فلسطین اشغالی درپی راهیابی مراکش به مرحله نیمه نهایی جام جهانی خوشحالی کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جنبش حماس هم پیروزی تیم ملی فوتبال مراکش مقابل پرتغال و راهیابی به جمع ۴ تیم پایانی جام جهانی قطر را تبریک گفت. «حازم قاسم» سخنگوی حماس در بیانیه‌ای تأکید کرد: «این دستاورد ورزشی بزرگ و راهیابی تیم ملی فوتبال مراکش به جمع ۴ تیم پایانی را تبریک می‌گوییم. این دستاوردی تاریخی برای ورزش کشور‌های عربی است و ما برای تیم ملی فوتبال مراکش در بازی‌های بعدی هم آرزوی موفقیت می‌کنیم.» فلسطینیان ساکن قدس و اردوگاه جنین نیز پس از پیروزی تیم ملی فوتبال مراکش مقابل پرتغال شادی کردند.

روایتی جالب از اقدام خیرخواهانه حکیم زیاش

بازیکنان مراکش که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همه نگاه‌ها را به خود جلب کرده‌اند و غول‌هایی مثل بلژیک، اسپانیا و پرتغال را از میان برداشته‌اند، در خارج از زمین مسابقه نیز اقدامات تحسین‌برانگیزی را از خود نشان داده‌اند. در همین رابطه، خالد بیضون نویسنده لبنانی-امریکایی که استاد حقوق دانشگاه ایالتی «وین» در دیترویت امریکاست، درباره حکیم زیاش مهاجم مراکش نوشت: «زیاش که از سال ۲۰۱۵ برای مراکش بازی می‌کند، حتی یک دلار از پاداش‌های خود در این تیم را برای خود بر نداشته و همه آن را به عوامل تیم و خانواده‌های نیازمند در مراکش داده است.» در همین رابطه دیروز خبر رسید زیاش پاداش ۳۲۵ هزار دلاری (معادل بیش از ۱۱ میلیارد تومان ایران) خودش را به فقرای مراکش اهدا کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8076/20/636460/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها