اخبـــــار


مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اعلام کرد
ساخت بیش از 5/4 میلیون قرص طی یک هفته

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از تولید ۴ میلیون و ۵۴۸ هزار عدد انواع قرص در یک هفته گذشته در مجموعه داروسازی سهاهلال خبر داد.
دکتر علیرضا عسکری با اشاره به تولیدات مجموعه داروسازی سهاهلال گفت: از مورخ ۱۲ الی ۱۸ آذرماه مجموعه داروسازی سهاهلال با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها با سرعت بیشتری در حال تولید دارو بوده و بر همین اساس موفق به ساخت ۵۰۱ هزار عدد استامینوفن در این بازه زمانی شده است.
وی افزود: همچنین در هفته گذشته یک میلیون و ۵۷۲ هزار عدد قرص ایبوپروفن که برای از بین بردن درد در نقاط مختلف بدن، مانند سردرد، درد دندان، درد ناحیه شکم، دردهای عضلانی یا التهاب مفاصل استفاده می‌‌شود، تولید شد. قرص ایبوپروفن برای کاهش تب و کاهش درد بدن ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا کاربرد دارد. ایبوپروفن جزو داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است که در فصل سرما به کار می‌رود. عسکری ادامه داد: علاوه بر این مجموعه سهاهلال در راستای تأمین داروهای ضدحساسیت و پیشگیری از آسم اقدام به تولید یک میلیون و ۹۹۱ هزار عدد قرص کتوتیفن کرده است. مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته با تولید ۴۸۴ هزار عدد فینوپروست که برای درمان پروستات مورد استفاده است، در مجموع ۴ میلیون و ۵۴۸ هزار عدد قرص از ۱۲ تا ۱۸ آذرماه در مجموعه داروسازی سهاهلال تولید شد.


معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد
رشد 5/16 درصدی اهدای عضو در کشور 

معاون درمان وزارت بهداشت از افزایش ۱۶.۵ درصدی اهدای عضو در کشور خبر داد و گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۲ مورد انتقال هوایی اعضای پیوندی انجام شده است. دکتر سعید کریمی درباره وضعیت اهدای عضو در کشور طی شش ماه نخست سال‌جاری و مقایسه آن با مدت مشابه در سال گذشته، به ایسنا گفت: در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱، حدود ۵۳۰ مورد اهدای عضو در کشور انجام شده است؛ این در حالی است که در مدت مشابه در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۴۵۵ مورد اهدای عضو انجام شده بود. بنابراین شاهد رشد ۱۶.۵ درصدی اهدای عضو در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ بوده‌ایم. وی افزود: همچنین در شش ماه نخست سال‌جاری ۱۷۲۶ مورد عمل پیوند عضو در کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۱۱۸۳ عمل پیوند عضو در کشور انجام شده بود، رشدی بیش از ۴۵ درصد را در این شاخص شاهد بوده‌ایم.
کریمی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ تاکنون هماهنگی برای ۲۷ مورد انتقال هوایی اعضا انجام شده است، گفت: در سال ۱۳۹۸، هفت مورد انتقال هوایی اعضا و در سال ۱۴۰۰ هشت مورد انتقال هوایی اعضای پیوندی را داشتیم. در عین حال در شش ماه نخست امسال ۱۲ مورد انتقال هوایی اعضای پیوندی انجام شده است. بر این اساس در شاخص انتقال هوایی اعضای پیوندی در سال‌جاری رشدی ۵۰ درصدی را نسبت به سال قبل و رشدی بیش از ۷۱ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ داشته‌ایم. معاون درمان وزارت بهداشت گفت: باید توجه کرد که در سال ۱۳۹۸ نیز در کشور، ۵۲۸ مورد اهدای عضو و ۱۵۹۲ مورد عمل پیوند اعضا انجام شده است.


سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش پاسخ داد
فوق‌العاده ویژه معلمان به کجا رسید؟

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پیرامون موضوع فوق‌العاده ویژه معلمان توضیحاتی ارائه داد.
صادق ستاری‌فرد درباره آخرین وضعیت اعمال فوق‌العاده ویژه معلمان به ایسنا، گفت: همچنان که قبلاً عنوان شد، با تغییراتی که در لایحه ترمیم حقوق انجام گرفت مواردی جرح و تعدیل و به طور کلی اختیاراتی به دولت داده شده است. وی افزود: این امکان برای شورای حقوق و دستمزد وجود دارد که مصوبه قبل خود را در خصوص اعمال ۳۵ درصد فوق‌العاده که در لایحه ترمیم حقوق آمده بود مجدداً تصویب کند، لیکن در برخی رسانه‌ها موضوع به نحو دیگری مطرح شد و شیطنت‌هایی صورت گرفت و نسبت‌هایی به برخی نماینده‌های پیگیر موضوع و پشتیبان جریان تعلیم و تربیت داده شد که دور از انصاف بود.
ستاری‌فرد با بیان اینکه اکنون شورای حقوق و دستمزد دولت در حال بررسی پیشنهادات دستگاه‌ها است، گفت: همچنین با توجه به پیگیری موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات و نگاه مثبت ایشان به رضایتمندی شغلی معلمان، کیفیت‌بخشی تعلیم و تربیت و افزایش بهره‌وری و کارآمدی منابع انسانی آموزش و پرورش، امیدواریم این مهم یا در شورای حقوق و دستمزد  یا در مجلس به سرانجام برسد.


عضو کمیته علمی کشوری کرونا:
جلوی مصرف بی‌رویه آزیترومایسین گرفته شود

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: باید جلوی مصرف بی‌رویه برخی آنتی‌بیوتیک‌ها بویژه آزیترومایسین گرفته شود و اگرچه مردم اخیراً در مورد مصرف کورتون به‌خاطر عوارض آن حساسیت بیشتری نسبت به قبل دارند، این حساسیت باید نسبت به آزیترومایسین نیز ایجاد شود.
سید احمد طباطبایی با بیان اینکه در حدود ۲ دهه قبل، آزیترومایسین به وفور در کشور وجود نداشت، افزود: سال‌های گذشته این دارو یکی از بهترین انتخاب پزشکان برای درمان بسیاری از بیماری‌ها بود اما اکنون این دارو ممکن است تأثیری در بهبود وضعیت برخی بیماران نداشته باشد. وی اظهار داشت: بر اساس آمارها و گزارش‌هایی که در کمیته علمی کرونا مطرح شد، افزایش موارد آنفلوانزا، محدود به ایران نبوده و در بیشتر کشورها این مسأله گزارش شده است؛ به‌گونه‌ای که در برخی مناطق، موارد ابتلا به آنفلوانزا، چهار برابر بیشتر از دوران قبل از کرونا بوده است. طباطبایی ادامه داد: در دوران کرونا و شرایط کنونی با موج آنفلوانزا در کشور، شاهد مصرف بی‌رویه برخی آنتی‌بیوتیک‌ها بویژه داروی آزیترومایسین هستیم. برخی خانواده‌ها بدون مراجعه به پزشک، این دارو را مصرف می‌کنند.
وی با بیان اینکه مصرف بالای آزیترومایسین باعث ایجاد مقاومت نسبت به مصرف سایر آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شود، افزود: توصیه می‌شود که مردم به آزیترومایسین به‌عنوان یک داروی ضدویروسی، ضد کرونا و ضد آنفلوانزا نگاه نکنند؛ مسأله جا افتاده در ذهن برخی افراد این است که با آزیترومایسین حتی بیماری آنفلوانزای آنها هم درمان می‌شود در حالی که این‌گونه نیست.
رئیس بخش ریه بیمارستان کودکان مفید تهران با بیان اینکه اوایل بیماری کرونا تصور بر این بود که کودکان، کرونا گریز هستند، افزود: اکنون باید ادعا کنیم که کودکان، کرونا گزیر نیستند و ناگزیر به این بیماری بویژه به سویه اُمیکرون، مبتلا می‌شوند که سال قبل با مشکل تخت‌های آی سی یو کودکان روبه‌رو بودیم و وزارت بهداشت برای افزایش تعداد تخت‌های این بخش، اقدام کرد.

ثبت یک روز دیگر بدون فوتی کرونا در کشور

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ️کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، هیچ جانباخته‌ای نداشت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۰ نفر از آنها بستری شدند. ۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌ ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۴ میلیون و ۶۳۷ هزار و 7 آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۸ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۲۴۷ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۲۴۳ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۸۷ هزار و ۵۲۸ دوز رسید. اکنون هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد همچنین ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۹۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8076/22/636470/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها