اخبار



قاچاق 2 میلیون یورویی ارز دولتی به بهانه واردات عدس

گروه حوادث: دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای اعضای یک شبکه قاچاق ارز خبر داد که به بهانه واردات عدس حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار یورو ارز دولتی  قاچاق کرده بودند.
علی صالحی با اشاره به صدور کیفرخواست پرونده در دادسرای جرایم اقتصادی تهران اظهار کرد: دلالان ارزی با اغوای یک راننده تاکسی در شهرستان بهار همدان، از او می‌خواهند به عنوان مدیرعامل یک شرکت بازرگانی، کارت بازرگانی بگیرد و این کارت را در عوض دریافت مبلغ  45 میلیون تومان در اختیار آنها قرار دهد. اعضای شبکه قاچاق ارز به نام یک شرکت بازرگانی در سال ۹۷ با استفاده از کارت بازرگانی خریداری شده، پنج فقره حواله ارزی به ارزش ۲ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۸۶۰ یورو برای واردات کالاهای اساسی با مهلت قانونی کمتر از یک ماه از یک بانک دریافت می‌کنند اما با گذشت بیش از چهارسال، هیچ کالایی وارد کشور نکرده‌اند.
دادستان تهران ادامه داد: ارزهای دریافت شده تحت پوشش معامله برای واردات عدس به حساب یک شرکت خارجی در کشور امارات واریز شده که بر اساس تحقیقات به عمل آمده این شرکت صوری و متعلق به یکی از محکومان اقتصادی است. با عنایت به اینکه متهمان پرونده بدون اینکه قصد واردات کالاهای اساسی داشته باشند، ارز دولتی را دریافت و با فروش آن در بازارهای قاچاق ارز سود نامشروع قابل توجهی تحصیل کرده‌اند، در کیفرخواست صادره برای متهمان پرونده و اعضای شبکه قاچاق ارز، درخواست اعمال مجازات جهت اخلال کلان در نظام ارزی و پولی شده و  بعد از اتمام تحقیقات در دادسرا، پرونده پنج متهم اقتصادی به دادگاه ارسال شد.


سقوط مرگبار دختر جوان از پل عابر پیاده

گروه حوادث/ به‌دنبال سقوط مرگبار دختری جوان از بالای پل عابر پیاده، پسر جوانی در این پرونده بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 11:30 شامگاه 21 آذر پسر جوانی با پلیس تماس گرفت و گفت: زیر پل عابر پیاده شهرک آپادانا، شاهد درگیری پسر و دختر جوانی بودم. آنها حدود 20 دقیقه پایین پل باهم جر و بحث می‌کردند و این درگیری به بالای پل کشیده شد. باتوجه به اینکه کار داشتم از آنجا فاصله گرفتم اما چون درگیری آنها شدید بود تصمیم گرفتم به پلیس خبر دهم.
بدنبال این تماس، مأموران کلانتری 135 آزادی راهی محل شدند، اما هنوز به محل نرسیده بودند که گزارش سقوط مرگبار دختر 35 ساله ای از بالای پل عابر به آنها اعلام شد. با حضور مأموران مشخص شد که دختر فوت کرده است بنابراین با توجه به تماس قبلی شاهد درگیری، مأموران به دستور بازپرس محمدرضا صاحب جمعی پسر جوانی که در محل کنار جسد حضور داشت را بازداشت کردند. او در تحقیقات اولیه مدعی بود که شاهد سقوط دختر جوان بوده و باتوجه به حادثه‌ای که برایش رخ داده سعی در احیای او داشته است. اما در ادامه بررسی‌ها او مدعی شد: این دختر قصد خودکشی داشت و وقتی من متوجه شدم سعی داشتم از این کار او را منصرف کنم که موفق نشدم.
به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، پسر جوان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.


اخاذی از دختران دم بخت به بهانه خواستگاری

گروه حوادث/ کلاهبردار اینترنتی که در کانال‌های تلگرامی همسریابی، با وعده ازدواج دختران جوان را اغفال و از آنها اخاذی می‌کرد، دستگیر شد.
سرهنگ «علی‌عباسی کسانی» رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در این باره گفت که خانم جوانی به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت مدتی پیش در یک کانال همسریابی با مردی آشنا شده که ادعا کرده طلافروش است و قصد ازدواج دارد. وی پس از جلب اعتماد این خانم قرار حضوری گذاشته اما پس از تهیه تصاویر نامناسب از وی، طلا، گوشی تلفن همراه و کارت‌بانکی وی را به سرقت برده و تهدید کرده اگر از او شکایت کند تصاویر را منتشر خواهد کرد.
وی تصریح کرد: باتوجه به حساسیت موضوع و امکان پخش تصاویر خانم جوان، کارشناسان پلیس فتا به منظور شناسایی متهم اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در مخفیگاهش دستگیر کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون هشت خانم از متهم شکایت کرده‌اند، گفت: متهم که در ابتدا منکر جرم ارتکابی بود پس از مشاهده دلایل و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و به جرم ارتکابی اعتراف کرد و ضمن ابراز ندامت هدف خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.
سرهنگ عباسی‌کسانی هشدار داد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین همسریابی در فضای مجازی قرار نگیرند زیرا هدف این صفحات کلاهبرداری بوده و در نهایت منجر به اخاذی و یا کلاهبرداری از کاربران می‌شود.


دستگیری سارقان مسلح 5 ماه بعد از جنایت

گروه حوادث/ چهار سارق مسلح که پس از ورود به خانه پسری جوان وی را به قتل رسانده بودند پس از 5 ماه زندگی مخفیانه دستگیر شدند.
سرهنگ «مرتضی جوکار» جانشین فرمانده انتظامی استان درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: نهم تیر امسال با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر تیراندازی منجر به قتل پسری 20 ساله در یکی از محلات ایرانشهر، بلافاصله اکیپی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان با حضور در صحنه جرم، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
این مقام انتظامی افزود: در بررسی اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی و تحقیقات میدانی در محل مشخص شد که جوانی 20 ساله توسط فرد یا افرادی ناشناس در منزل خود با سلاح کلت کمری به قتل رسیده و قاتل از صحنه جرم متواری شده است. کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود، متهم مورد نظر را شناسایی و تحقیقات تخصصی خود را برای دستگیری او آغاز کردند. با توجه به متواری بودن قاتل، تلاش پلیس برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه تیم رسیدگی کننده به پرونده، با اشراف اطلاعاتی خود سرنخ‌هایی از محل اختفای متهم به دست آورده و در نهایت با تلاش پلیس مخفیگاه قاتل فراری شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.
سرهنگ مرتضی جوکار در ادامه افزود: متهم به قتل در بازجویی‌ها 3 نفر دیگر از همدستانش را که در این قتل نقش داشتند معرفی کرد و طی چند عملیات پیچیده پلیسی همدستانش نیز دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.وی در پایان با اشاره به اینکه تحقیقات در خصوص کشف سلاح به کاربرده در این جنایت همچنان ادامه دارد، علت و انگیزه این قتل را سرقت از منزل اعلام و خاطرنشان کرد: قاتل به همراه 3 نفر دیگر از همدستانش با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8078/19/636685/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها