«ایران» از آخرین تصمیمات مربوط به تماشاگران برای دیدار استقلال و پرسپولیس گزارش می‌دهد

دربی 99؛ 99 درصد بدون هوادار


محمدمحمدی سدهی/ کمتر از یک هفته تا زمان برگزاری دربی 99 زمان باقیمانده است، دیداری که با توجه به جایگاه 2 تیم سرخابی در جدول لیگ برتر حساسیت‌های بالایی دارد. در این بین در روزهای گذشته زمزمه‌هایی در خصوص برگزاری این دیدار با حضور هواداران دو تیم مطرح شد اما عدم حضور تماشاگران در بزرگترین دربی قاره آسیا محتمل‌تر به نظر می‌رسد. تا به اینجا 11 هفته از مسابقات لیگ برتر فوتبال برگزار شده است و در طول این مدت اتفاقات بسیار خوبی در ورزشگاه آزادی تهران رخ داده است چرا که سکوهای این ورزشگاه در برخی از دیدارها میهمان هواداران بانوی دو تیم پرسپولیس و استقلال بودند و هواداران بانو جو فوق‌العاده ورزشگاه آزادی را تجربه کردند. حالا نوبت دربی است که همیشه متفاوت تر از بازی‌های دیگر بوده و هست. قطعاً خبر حضور هواداران در این دیدار مهم حلاوت خاصی برای هواداران دارد و علاوه بر این باعث بازگشت شور و شوق به لیگ برتر می‌شود. اولین مصاحبه برای مشخص شدن این موضوع به اظهارنظر 7 آذرسهیل مهدی بازمی گردد و مسئول برگزاری مسابقات لیگ در گفت‌و‌گویی اعلام کرد: «هنوز هیچ مجوزی صادر نشده اما قطعاً پیگیر هستیم تا تکلیف مشخص شود. به محض دریافت مجوز، باشگاه‌ها را در جریان این موضوع قرار خواهیم داد تا بتوانیم شاهد حضور همگانی تمام علاقه‌مندان به فوتبال در استادیوم‌های سراسر کشور باشیم.» او دیروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار«ایران» درباره آخرین تصمیمات برای حضور هواداران در این دیدار، افزود:«هنوز اتفاقی نیفتاده و مجوزی برای حضور هواداران در دربی صادر نشده است. به این دلیل کماکان باید مبنا را بر عدم حضور هواداران در دربی قرار دهیم.» عدم برگزاری دربی با حضور هواداران خبر بدی برای مسئولان 2 تیم پرسپولیس و استقلال است چرا که اعضای دو باشگاه پیش از این از حضور تماشاگران استقبال می‌کردند و امیدوار بودند که این دیدار با حضور هواداران‌شان برگزار شود، بخصوص استقلال که میزبان است و می‌تواند حداقل درآمد خوبی از بلیت فروشی این دیدار کسب کند. مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر افزود: «2 باشگاه پرسپولیس و استقلال، سازمان لیگ و همچنین تمامی اهالی فوتبال خواستار حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها هستند چرا که حضور این عزیزان باعث می‌شود کیفیت بازی‌ها بالا برود اما در این خصوص سیستم‌های نظارتی تصمیم گیرنده هستند و به نوعی فوتبال به هیچ وجه تصمیم گیرنده نیست.»
بعید است دربی با حضور هواداران برگزار شود
در این بین بارها در زمان شیوع ویروس کرونا در 2 سال گذشته نام شورای تأمین استان‌ و البته ستاد ملی مبارزه با کرونا، به گوش هواداران فوتبال خورد و در واقع این نهادها برای برگزاری بازی‌ها با تماشاگر تصمیم گیرنده اصلی بودند. حبیب‌الله شیرازی، رئیس هیأت فوتبال استان تهران در این خصوص می‌گوید: «معمولاً شورای تأمین 3، 4 روز پیش از برگزاری دیدارها جلسه‌ای با موضوعیت حضور هواداران در بازی‌ها تشکیل می‌دهد و قطعاً موضوع حضور هواداران در ورزشگاه آزادی روز شنبه مشخص خواهد شد. پس از تصمیم شورای تأمین این موضوع به اطلاع هیأت‌های استانی می‌رسد و مقدمات حضور هواداران در ورزشگاه فراهم می‌شود.» او در خصوص احتمال برگزاری این دیدار با حضور هواداران چنین نظری دارد: «در بازی‌های گذشته که بانوان در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، تجربیات خوبی داشتیم و بازی‌ها با هیجان زیاد برگزار شد اما خیلی بعید است که دربی با حضور هواداران برگزار شود.»
ورزشگاه آزادی با وجود تعمیر سکوها می‌تواند پذیرای هواداران باشد
از سویی در حال حاضر ورزشگاه آزادی در دست تعمیر است و بعد از نشست بخشی از سکوهای ورزشگاه آزادی مدیران این مجموعه مشغول بازسازی این ورزشگاه قدیمی هستند. به همین دلیل حضور تماشاگران در دربی ممکن است مشکلاتی برای هواداران ایجاد کند. این موضوعی است که احتمال حضور تماشاگران در دربی 99 را بیشتر از پیش منتفی می‌کند. بیژن طاهری، سرپرست تیم استقلال به «ایران» گفت: «چند روز پیش برای بازدید به ورزشگاه آزادی رفتیم و دیدیم که برخی از سکوهای ورزشگاه آزادی را خراب کرده‌اند. بعید است با وجود این اتفاق دربی با حضور هواداران برگزار شود.» او افزود: «بارها اعلام کرده‌ایم که دوست داریم این بازی با حضور هواداران برگزار شود و در این خصوص هم درخواست‌مان را به سازمان لیگ ارسال کردیم اما تا این لحظه چیزی مشخص نشده است. نه تنها ما بلکه بازیکنان تیم استقلال هم دوست دارند که این دیدار با حضور هواداران برگزار شود اما به هر حال باشگاه و بازیکنان تابع تصمیماتی هستند که مسئولان می‌گیرند.» تعمیرات سکوهای ورزشگاه آزادی باعث شد تا اعلام شود که مدیران این ورزشگاه هم در خصوص حضور هواداران در دربی تصمیم گیرنده هستند و آنها هم باید حضور هواداران را تأیید کنند. خبرنگار «ایران» برای اطلاع از این موضوع به سراغ علیرضا فاضلی رفت و سرپرست ورزشگاه آزادی در خصوص این موضوع و اینکه آیا ورزشگاه آزادی با وجود خرابی سکوها می‌تواند پذیرای هواداران باشد، پاسخ داد: «ورزشگاه آزادی همیشه در حال تعمیر و بازسازی در بخش‌های مختلف است اما سکوهای آن به هیچ وجه ناامن نیست. این گونه نیست که به‌دلیل تعمیرات ورزشگاه هواداران نتوانند وارد ورزشگاه شوند چرا که در برخی مواقع حتی در حین برگزاری بازی‌ها هم این ورزشگاه در دست تعمیر است. در حال حاضر برخی از سکوهای ورزشگاه در حال تعمیر است و با وجود این می‌تواند این بازی با حضور هواداران کمتری برگزار شود.» او بیان کرد: «مدیران ورزشگاه آزادی در خصوص برگزاری این دیدار با حضور هواداران تصمیم گیرنده نیستند و این موضوع به نهادهای نظارتی برمی گردد و در صورت تأیید آنها بازی با حضور هواداران برگزار می‌شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8078/20/636686/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها