رئیس جدید کمیته ملی پارالمپیک هم آمد

«کارگری» جانشین کارگر جانبازان و معلولین شد


مهری رنجبر/ محمود خسروی‌وفا بعد از ۲۲ سال، صندلی ریاست کمیته ملی پارالمپیک را به غفور کارگری سپرد. هفتمین مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک به دور از هیاهو و التهاب انتخابات کمیته صبح دیروز در کمیته ملی المپیک برگزارشد، در نهایت آرامش. نه خبری از رقابت‌ آنچنانی بود و نه هیجان زیاد. جلسه بعد از قرائت قرآن و سرود ملی با حضور ۵۱ نفر از ۵۳ عضو با صحبت‌های محمود خسروی‌وفا، رئیسی که به قول خودش ۲۲ سال کارگر کمیته ملی پارالمپیک و در واقع جانبازان و معلولین بود، شروع شد. صحبت‌هایی که بوی خداحافظی می‌داد و با طلب حلالیت تمام شد: «من مثل 4 سال قبل که از فدراسیون جانبازان خداحافظی کردم، امروز هم از کمیته ملی پارالمپیک خداحافظی می‌کنم. همان موقع گفتم نباید از افراد بت بسازید و من هرکاری کردم وظیفه‌ام بوده است. از من تشکر کنید، یقیناً قبول نمی‌کنم، هدیه بدهید هم نمی‌پذیرم و در مراسم تودیع هم نمی‌آیم. کار کار تیمی بوده است، من بابت ضعف‌ها حلالیت می‌طلبم. پارالمپیک یک ریال بدهی نداشته است و امروز که می‌روم ۱۸ میلیارد تومان و ۱۰۰ هزار دلار در حساب داریم. ما در پارالمپیک توکیو سیزدهم شدیم، با یک مدال کمتر از ژاپن. امیدوارم با حضورم در کمیته ملی المپیک با پارالمپیک تعامل خوبی داشته باشیم و از تجارب هم استفاده کنیم. ورزش ما خوب پیش می‌رود. از دوستان و مردم بابت کوتاهی‌ها حلالیت می‌طلبم.»
با پایان یافتن صحبت‌های خسروی‌وفا، رئیس انتخاب شد. ۵ نفر کاندیدای ریاست بودند که از جمع کاندیداهای ریاست؛ اسبقیان، پولادگر و مظلومی انصراف دادند و کوهپایه‌زاده و کارگری ماندند و در نهایت غفور کارگری با ۳۹ رأی از ۵۰ رأی مأخوذه برای 4 سال آینده رئیس کمیته ملی پارالمپیک شد. کوهپایه‌زاده هم ۱۰ رأی گرفت و یک رأی باطله هم به نام خسروی‌وفا نوشته شد. با انتخاب غفور کارگری، خسروی‌وفا هم دست از شوخی برنداشت و او را کارگر اصلی خواند.
محمدرضا پولادگر، هادی رضایی و غفور کارگری کاندیداهای نایب‌رئیسی بودند که با انصراف هادی رضایی و ریاست غفور کارگری، پولادگر تنها کاندیدا ماند و با ۳۷ رأی نایب‌رئیس مردان شد. پولادگر درباره نایب‌رئیسی‌اش گفت: «از اول هم قرار بود «کارگری» کاندیدای ریاست باشد و من برای نایب‌رئیسی بیایم. می‌دانید که نایب‌رئیسی شغل به حساب نمی‌آید و در یک جمله وظایف نایب‌رئیس در زمان غیبت رئیس که وظایفش شروع می‌شود، شغل محسوب می‌شود.» او که دوره قبل بازرس کمیته ملی پارالمپیک بود، حالا کرسی نایب‌رئیس کمیته ملی پارالمپیک را دارد. رأی‌گیری همزمان نایب‌رئیس مردان با زنان، باعث شد چند رأی جابه‌جا شود. البته از جمع کاندیداهای نایب‌رئیسی زنان رقیه‌ الله‌کرمی، مریم شکوهی و مژگان نصیری انصراف دادند تا مریم کاظمی‌پور، سیما لیموچی و فریبا محمدی بمانند و در نهایت مریم کاظمی‌پور با ۳۰ رأی نایب‌رئیس زنان شد. نعیمه نعیمی خزانه‌دار و امیر ماندگارفر هم به عنوان بازرس انتخاب شدند. کاندیداهای هیأت اجرایی هم ۱۴ نفر بودند که در نهایت کشفیا، اسبقیان، مظلومی، مژگان نصیری، هادی رضایی و رقیه الله‌کرمی انتخاب شدند. سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان هم در پایان انتخابات قول داد کنار آنها باشد: «سعی می‌کنیم با مدیریت دارایی‌ها بازهم بدرخشیم. بدرخشید و رهبر را شاد کنید. گردونه ورزش ادامه دارد و امیدواریم چراغ ورزش به دست اهالی‌اش پرفروغ باشد. سال آینده مثل برق و باد می‌گذرد و در چهارمین بازی‌های پاراآسیایی راه سختی داریم که امیدوارم بهتر از قبل حاضر شوید و برای المپیک و پارالمپیک پاریس سختی‌های کمتری داشته باشیم.»
کارگری: نایب‌رئیسی معاونان وزیر را مثبت می‌بینیم
غفور کارگری رئیس جدید کمیته ملی پارالمپیک درباره انتخابات گفت: «عزیزانی که می‌خواستند در این فضا رقابت کنند، وارد حاشیه‌ها نشدند و خیلی راحت آمدند، ثبت‌نام کردند، رزومه دادند و در مجمع هم افرادی که احساس کردند در بعضی پست‌ها انصراف بدهند بهتر است، انصراف دادند. ورزش جانبازان و معلولان و نابینایان حاشیه کمتری دارد و بیشتر به متن پرداخته می‌شود و ما هم سعی می‌کنیم همین مسیر را ادامه دهیم.»
او انتخاب دو معاون وزیر ورزش و جوانان را برای نایب‌رئیسی کمیته ملی پارالمپیک به فال نیک گرفت و گفت: «شاید به خاطر مشغله ‌این دوستان، کمی مشکل‌ساز شود ولی ما این مسأله را مثبت می‌بینیم و دو معاون وزیر که نواب رئیس کمیته پارالمپیک هستند، می‌توانند حامیان خوبی برای ورزش پارالمپیک باشند. علاوه بر این، من قبل از انتخابات با کاندیداهای نواب رئیس صحبت کردم و گفتم اگر انتخاب شوم از آنها انتظار دارم وقت کافی برای پیشبرد کار بگذارند چون ما کار سختی داریم.» گفتنی است غفور کارگری بلافاصله با صدور حکمی جدید مأموریت محمد تابع، سرپرست دبیرکلی کمیته ملی پارالمپیک را تمدید کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8078/21/636697/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها