دماغ‌های شکسته در لیگ بی کیفیت بسکتبال

حسین زاده: تمارض جمشیدی بیشتر از خود ضربه بود


پریسا غفاری/هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با پیروزی مدعیان به پایان رسید اما اتفاقات دیدار تیم‌های آویژه صنعت پارسای مشهد و شهرداری گرگان نگذاشت لیگ بی کیفیت سال جاری بدون حاشیه بماند. در مشهد و جایی که شاگردان سرجان ایوانوویچ در تیم آویژه صنعت پارسا در خانه، میزبان صدرنشین جدول رده‌بندی فصل جدید مسابقات بودند. مسابقه‌ای که با قدرت آنها شروع شد و تا تساوی هم پیش رفت ولی پرتاب‌های نجات بخش پری پتی و بهنام یخچالی کار را برای مهمان شمالی 95- 82 تمام کرد. 
اما این بازی در نیمه اول حاشیه خود را داشت. جایی که به هنگام ضد حمله محمد  جمشیدی، کاپیتان گرگانی‌ها به سمت حلقه مشهد حامد حسین زاده برای توقف او روی توپ او ضربه می‌زند اما ادامه حرکت باعث خونریزی بینی بازیکن گرگانی می‌شود. بعد از جمشیدی به سمت حسین زاده رفته و فحاشی می‌کند. سرداور بازی هم با شنیدن کلمه به کاپیتان تیم ملی کشورمان تکنیکال می‌دهد. حامد حسین زاده، کاپیتان مشهد درخصوص این برخورد می‌گوید: «من به قصد توپ رفتم و نمی‌خواستم روی جمشیدی خطای عمد کنم. حتی داور هم به من اخطار نداد. بعد از بازدید فیلم اعلام خطای غیرورزشی شد.»
او در ادامه تأکید می‌کند: «فکر می‌کنم تمارض جمشیدی خیلی بیشتر از ضربه‌ای بود که به او برخورد کرده بود. به هر حال بسکتبال است و امکان ضربه خوردن وجود دارد. اگر این حرکت را گرگانی‌ها عمد دانستند پس من باید در آن سوی میدان با ضربه‌ای که سالار منجی به بینی‌ام زد و اکنون مشخص شده است که شکسته است، باید آسمان و ریسمان می‌کردم. در صورتی که تنها به سالار گفتم بازی است و پیش می‌آید. اما تازه من بعد از آن ضربه برای تیمم بازی کردم تا لحظه‌ای که دیگر سرگیجه گرفتم و نتوانستم به مسابقه ادامه بدهم و باید دو ماه از بسکتبال دور باشم.»
اما این پایان ماجرا نبود و مهران حاتمی، سرمربی تیم شهرداری گرگان در مصاحبه با خبرنگاران حسین زاده را مورد خطاب قرار داده و می‌گوید: «باید از بازیکنان ملی خود حفاظت کنیم. با یک برخورد کوچک و شکستن دماغ و دست یک بازیکن باعث می‌شود تیم ملی یکی از بازیکنان خود را از دست دهد. کمیته داوران باید روی این مسائل کمی بیشتر تجدید نظر کنند.» بازیکن تیم آویژه صنعت پارسای مشهد هم در پاسخ حاتمی تأکید می‌کند: «به نظرم به جز حامد حدادی و بهنام یخچالی بین نفرات تیم ملی و بازیکنان حاضر در لیگ تفاوت چندانی وجود ندارد. اکنون در سطح کیفی ضعیف لیگ ایران اغلب بازیکنان با 10 بازیکن دیگر تیم ملی برابر هستند و همه برای پوشیدن پیراهن ملی رقابت نزدیکی دارند. آقای حاتمی با این صحبت‌هایش به بقیه بازیکنان توهین می‌کند که بازیکنان خوبی نیستند که بقیه باید مراقب ملی‌پوشان مورد نظر او باشند. آن هم بازیکنانی که خوب نیستند و به سایر بسکتبالیست‌ها در زمین توهین می‌کنند.» او افزود: «با این صحبت‌ها حاتمی داوران را تحت فشار قرار می‌دهد. بهتر است نگاهی به بازی‌های تیم ملی شود که 10 برخورد به این شکل در مسابقات ملی پیش می‌آید ولی داوران سوت نمی‌زنند. به همین دلیل است که بازیکنان ما شرایط خوبی در مسابقات بین‌المللی ندارند.» تیم‌های کاله مازندران، مس رفسنجان، ذوب آهن، صنایع هرمزگان  و مس کرمان در این هفته پیروز شدند اما در حال حاضر تیم شهرداری گرگان 
24 امتیازی است و در صدر قرار دارد. تیم‌های کاله و مهرام هم به دنبال لغزش او هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8078/21/636700/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها