روی خط خبر


اردوی فیلمسازی «ایده تا تولید» در اردبیل

دوره سوم اردوی فیلمسازی «ایده تا تولید» با دعوت از ۱۵ فیلمساز ویژه از دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در منطقه شمال غرب کشور، به میزبانی انجمن سینمای جوانان اردبیل و در شهر پارس آباد «دشت مغان»، به‌مدت یک هفته از تاریخ ۲۸ آذر تا ۵ دی‌ ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. این اردوی تخصصی فیلمسازی فیلم کوتاه، با محوریت سه ژانر «معمایی، پلیسی»، «کمدی» و «ملودرام» برگزار شده و قصد دارد فیلمسازان شرکت‌کننده را به شکل کارگاهی با حضور سه مربی هدایت کند تا ایده‌ها و طرح‌های این ۱۵ فیلمساز مورد بررسی و کار تخصصی قرار گرفته و به فیلمنامه کوتاه تبدیل شوند. در پایان این اردو، فیلمسازان در گروه‌های ۵ نفره که هر گروه زیر نظر یک مربی و با محوریت یک ژانر فعالیت می‌کند، اقدام به ساخت سه فیلم کوتاه به‌صورت گروهی می‌کنند. انجمن سینمای جوانان ایران از تولید این سه فیلم کوتاه تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای هر فیلم حمایت مالی می‌کند. دارا بودن ۲۰ تا ۳۵ سال سن، ساخت حداقل یک فیلم کوتاه و گذراندن دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران و ارائه یک طرح چندخطی (لاگ لاین و سیناپس فیلمنامه) در یکی از این سه ژانر «معمایی، پلیسی»، «کمدی» و «ملودرام» که قابلیت اجرای دو روزه در شهر اردبیل را داشته باشد به‌عنوان شروط شرکت در این دوره تخصصی عنوان شده است.

 
دومین دوسالانه جشنواره قصه‌گویی «نهال امید»

پس از پایان رقابت‌های استانی دومین دوسالانه جشنواره قصه‌گویی نهال امید، رقابت برگزیدگان استان‌های تهران، سمنان، قم، ‌البرز و قزوین با اجرای قصه‌گویی در مقابل داوران منطقه‌ای امروز به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار می‌شود. علاقه‌مندان بویژه کودکان و نوجوانان برای شرکت در این برنامه می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ به سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران به نشانی خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت، درب شماره چهار پارک شهر مراجعه نمایند. دومین دوسالانه قصه‌گویی با عنوان نهال امید که از تاریخ ۱ مرداد ۱۴۰۱ آغاز شد، پس از یک دوره تمدید، ۲۰ شهریورماه به پایان رسید و آثار ارسال شده در آبان ماه به‌صورت استانی در معرض داوری قرار گرفت. این جشنواره با همت همکاران تلاشگر و کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف ترویج سنت قصه‌گویی، گسترش خدمات جنبی کتابخانه‌ها و ایجاد انگیزه مطالعه، با شعار قصه خوب؛ نسل خوب آغاز به کار کرد و موضوعاتی چون مسائل روز جامعه، موضوعات آزاد، سبک زندگی ایرانی اسلامی، شعار سال؛ تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین (موضوع ویژه) نیز به‌عنوان موضوعات محوری آن درنظر گرفته شده است.

 
آهنگساز فیلم‌های «دیوید لینچ‌» درگذشت

«آنجلو بادالامنتی»، آهنگساز امریکایی که بیشتر برای خلق موسیقی ماندگار «توئین پیکس»، «مخمل آبی‌»، «جاده مالهالند» و همکاری با «دیوید لینچ» در چندین فیلم دیگر شناخته می‌شود، در سن ۸۵ سالگی درگذشت. به گزارش گاردین، «لینچ‌» و «بادالامنتی» دوستی نزدیکی با یکدیگر داشتند و در چندین پروژه از جمله سریال «توئین پیکس»، «مخمل آبی»، «از ته دل وحشی»، فیلم سینمایی «توئین پیکس: با من در آتش قدم بگذار»، «بزرگراه گمشده»، «داستان استریت» و «جاده مالهالند» با همدیگر همکاری کردند. «بادالامنتی» علاوه بر آهنگسازی تجربه ظاهر شدن در جلوی دوربین را نیز داشت و در «جاده مالهالند» در نقش یک گنگستر بازی کرد و در «مخمل آبی» نیز با «ایزابلا روسلینی» پیانو نواخت. «بادالامنتی‌» که به‌عنوان یک موسیقیدان کلاسیک آموزش دیده بود با چهره‌های نامدار حوزه موسیقی همچون «نینا سیمون»، «دیوید بوئی»، «پل مک‌کارتنی»، «شرلی بسی»، «مرین فیث‌فول»، «لایزا مینلی» و «پت شاپ بویز» و برای مشعل بازی‌های المپیک ۱۹۹۲ نیز اثری خلق کرد.

 
«هتل ریتاج» در تئاتر شهر

«هتل ریتاج» به نویسندگی و کارگردانی حمید حرا از روز جمعه ۲۵ آذر ماه همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) به‌عنوان تازه‌ترین نمایش تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. به گزارش ایسنا، در این اثر نمایشی که  طی روزهای بیست و پنجم آذر تا ششم دی ماه روی صحنه خواهد رفت (به ترتیب الفبا) اشکان اردستاتی، سیروس اسنقی، مرتضی اصغری، مسعود اصغری، محسن افشار، مهدی بیابانی، مهدی جواهر‌پور، پیمان خراسانی، سیدعلی زاهدی، سیدامیرحسین سکاکی، علیرضا شمایی، رضا طهماسبی، علیرضا عمرانی، امیرحسین نیک پنجه، محمدامین نیک‌پنجه، سیدمحمدمهدی هاشمی دانا به‌عنوان بازیگر حضور دارند. این در حالی است که علیرضا عمرانی بازیگردان، محمد امین نیک پنجه دستیار اول کارگردان، علیرضا شمایی دستیار دوم کارگردان، سیدامیرحسین سکاکی منشی صحنه، رضا حجارزاده مدیر صحنه نیز گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8078/23/636708/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها