فضای مجازی

ترخیص شهرام ناظری و ابوالفضل پورعرب از بیمارستان، تولید برنامه‌ای جذاب در شبکه کودک برای معرفی زندگی روستاییان و آشنایی کودکان، پیش‌تولید فیلم پرمخاطب گلادیاتور و همچنین برگزاری کارگاه نویسندگی از سوی سید عبدالجواد موسوی، از اخبار حوزه فرهنگ و هنر طی چند ساعت گذشته است.

 نغمه و نوا
شهرام ناظری خواننده پیشکسوت موسیقی ایران از بیمارستان مرخص شد؛ خبری که طی چند ساعت گذشته در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید و بستری شدن این هنرمند نام‌آشنای موسیقی ایران در بخش مراقبت‌های ویژه موجب نگرانی علاقه‌مندان و دوستدارانش شده بود. طبق اعلام خبرگزاری‌ها، علت بستری به سبب بیماری قلبی و فرایند آنژیو بوده است و ادامه روند درمان در منزل انجام می‌شود.
 نما و رسانه
ابوالفضل پورعرب بازیگر شناخته شده تلویزیون و سینما از بیمارستان مرخص شد.
این هنرمند  از حدود یک ماه قبل به دلیل عفونتی که در بدنش ایجاد شده بود در بیمارستان بستری شد و اگرچه در این مدت یک روز به منزل رفت اما با بد شدن حالش دوباره به بیمارستان برگشت. آن طور که پورعرب پیش‌تر به ایسنا گفته بود، پای او هنگام فیلمبرداری یک مستند داستانی به نام «سگ» دچار حادثه و زخمی شد و همین زخم منجر به عفونت و درمان او در بیمارستان شده بود. علی تقی‌پور تهیه‌کننده این مستند  به ایسنا، گفت: حال آقای پورعرب خوب است و با درمان‌های انجام شده عفونت تحت کنترل درآمده است و دیروز سه‌شنبه  با اجازه پزشک معالجش مرخص شد.
 خبر دیگر سینمایی، درباره  فیلم کوتاه «تطبیق» است که جایزه بهترین فیلم سی‌امین دوره جشنواره بارسلونا را از آن خود کرد. این فیلم کوتاه  به کارگردانی مهرداد حسنی و تهیه‌کنندگی حسن محمدی است که  پس از حضور در چهار جشنواره اسکارکوآلیفای (بوسان، ریندنس، اینترفیلم برلین و شیکاگو) و دریافت جایزه بزرگ جشنواره بوسان، موفق شد در آخرین حضور خود برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه سی‌امین دوره جشنواره حقوق بشر بارسلونا شود.
 شبکه  کودک هم در تدارک برنامه‌ای است تحت عنوان «بزن بریم» که ۴۰ قسمتی است و تهیه‌کنندگی آن را سید حمید امامی برعهده دارد و قرار است با نگاهی متفاوت، سادگی و بی‌آلایشی زندگی روستایی را برای کودکان ایرانی به تصویر بکشد. در این برنامه مستندگونه چند کودک ماجراجو به روستاهای زیبا و باصفای ایران سفر می‌کنند. آشنایی با آداب و رسوم هر منطقه، یادگیری بازی‌های محلی جدید، نحوه پخت و پز خوراکی‌های خوشمزه محلی و شناخت صنایع‌دستی رایج در هر روستا، تنها بخشی از جذابیت‌های هر قسمت از برنامه «بزن بریم» است که از نگاه این کودکان ماجراجو برای کودکان ایران‌زمین روایت می‌شود. کارگردانی این مجموعه ۴۰ قسمتی را علی زندی برعهده دارد و قرار است در روزهای آخر هفته (پنجشنبه و جمعه) ساعت ۱۸ به مدت ۲۲ دقیقه و از قاب شبکه کودک روی آنتن برود.
 سینمای جهان
فیلم سینمایی «گلادیاتور ۲» در مرحله پیش‌تولید قرار گرفت و بزودی فیلمبرداری آن در مراکش آغاز می‌شود. خبری که مهر به نقل از ورلد آف ریل منتشر کرده و اشاره شده است، ریدلی اسکات پس از ۲ دهه، ادامه «گلادیاتور» را می‌سازد. گزارش‌های جدید حاکی از آن است که ریدلی اسکات اکنون در حال بررسی و انتخاب لوکیشن‌های مورد نظر برای ساخته شدن «گلادیاتور۲» در مراکش است. بنا به گزارش شبکه خبری مراکشیle۳۶۰، تیم تولید «گلادیاتور2» مذاکره خود را با استودیوی اطلس این شهر برای همکاری آغاز کرده است. ساخت این پروژه سال ۲۰۱۸ اعلام شد و گرچه برخی آن را باور نکردند، اما از همان زمان این کارگردان برنده اسکار، درصدد ادامه دادن فیلم برنده اسکار سال ۲۰۰۱ بود.
 خبر دیگر از سینمای جهان اعلام نامزدهای جوایز گلدن‌گلوب است که  انجمن مطبوعات خارجی ‌هالیوود فهرست نامزدهای هشتادمین دوره جوایز گلدن‌گلوب را در دو شاخه سینمایی و تلویزیونی اعلام کرد. مراسم پایانی هشتادمین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن‌گلوب، ۱۰ ژانویه (۲۰ دی‌ماه) برگزار می‌شود.
تصویر و تجسمی
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، طی یک سال گذشته  بیش از یکصد دیوارنگاره‌ با مضامین فرهنگی، هنری، ملی و مذهبی در فضاهای شهری پایتخت اجرا شده است که در این‌ میان آثار متعددی از پیشگامان هنر انقلاب، پیشگامان هنر معاصر و چندین اثر خوشنویسی و نگارگری از استادان پیشین تا معاصران وجود دارد که برخی اجرا شده و تعدادی نیز در مرحله اجرا قرار دارد.
دنیای کتاب و  ادبیات
سید عبدالجواد موسوی شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار قصد دارد از ابتدای دی‌ماه یک دوره کارگاه نویسندگی برگزار کند.
  انتشارات دارالحضاره لبنان که پیش از این کتاب «آفتاب در حجاب» نوشته سید مهدی شجاعی را به زبان عربی در بیروت منتشر کرده بود،‌ قرارداد انتشار کتاب دیگری از این نویسنده را با انتشارات نیستان امضا کرده است. «کشتی پهلو‌گرفته» پرفروش‌ترین اثر سید مهدی شجاعی و همچنین پرتیراژترین کتاب ادبیات داستانی ایران  است که این ناشر لبنانی ترجمه آن را در دست انجام دارد و قرار است پس از اتمام ترجمه، در بیروت منتشر و در لبنان توزیع شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8078/24/636719/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها