دیگه چه خبر؟


عامل آشوب در هرکجای دنیا باشد، مجازات می‌شود

 خبر اول اینکه، وزیر اطلاعات که در مراسم ختم مرحوم رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی شرکت کرده بود، در حاشیه این مراسم گفت: هر کسی که در آسیب رسانی، آشوب و اغتشاش علیه ملت و مردم نقش داشته است، در هر کجای کشور یا دنیا باشد، باید جزای آن را ببیند. 

احضار کاردار ایران در فرانسه

 خبر دیگر اینکه، کاردار ایران در پاریس به وزارت خارجه فرانسه احضار شد. وزارت خارجه این کشور مدعی شد که کاردار ایران به علت نقش تهران در جنگ اوکراین و همچنین اغتشاشات و برخورد با 7 تبعه فرانسوی که در حال حاضر در بازداشت به سر می برند، احضار شده است. 

عوامل شهادت مولوی عبدالواحد بازداشت شد

 شنیدیم که،وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سه نفر از عوامل اصلی ترور شهید مولوی عبدالواحد ریگی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان سیستان و بلوچستان، شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش ایرنا، در اطلاعیه این نهاد ارشد امنیتی همچنین ذکر شده است که این عناصر تروریست قصد داشتند پس از ترور آن شهید، از کشور متواری شوند که در تور اطلاعاتی جان برکفان گمنام قرار گرفتند. مولوی عبدالواحد ریگی، روحانی بلند‌پایه بلوچ و اهل سنت سیستان و بلوچستان بود که روز پنجشنبه هفته گذشته، از سوی افراد ناشناسی ربوده و جسد وی روز جمعه در یکی از جاده‌های فرعی شهرستان خاش در حالی که 3 گلوله به وی شلیک و از ناحیه سر خارج شده بود، کشف شد. شهید ریگی از جمله ائمه جماعات اهل سنت جنوب‌شرق بود که در برابر گروهک‌های تکفیری روشنگری می‌کرد.

پاسخ دندان‌شکن یک فودبلاگر به مجری من‌وتو

 خبر رسیده که، یکی از فودبلاگرهای مشهور اینستاگرام (تبلیغ‌کننده رستوران‌ها و...) در صفحه مجازی خود از حمله گسترده نیروهای رسانه‌ای خارج‌نشین برای تعطیل کردن کسب‌وکار خود به بهانه همراهی با اغتشاشات خبر داد. فودبلاگرها که در ماه‌های اخیر فعالیت خود را تعلیق کرده بودند اکنون با بازگشت به فضای مجازی تلاش دارند تا کسب‌وکار خود را ادامه دهند. یکی از این افراد که اکنون فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از 1.5 میلیون دنبال‌کننده دارد مورد هجمه جریان‌ رسانه‌ای حامی آشوب‌ها قرار گرفته و از این مسأله خبر داده است. سالومه سیدنیا مجری شبکه بهایی من‌و‌تو در پیامی به وی با توهین و فحاشی از او خواسته تا فعالیت خود را تعطیل کند. اما این فودبلاگر پاسخ جالبی به این توهین‌ها داده است. وی گفته است: «تو به پوند حقوق می‌گیری و در حاشیه امن نشستی و به ما میگی کار نکن؟... این خیلی بی‌شرفیه که از شبکه انگلیسی پول می‌گیری و شیک نشستی توی لندن و از حاشیه امن ما را قضاوت می‌کنی و توهین هم می‌کنی. بی‌شخصیت من نیستم. تویی که از لندن داری برای ما تعیین تکلیف می‌کنی و حقوقت را به دلار و پوند می‌گیری و از ما می‌خواهی کار نکنیم. من هر چی هستم وسط تهرانم، کنار همین مردم، جونم را واسه این مملکت می‌دم ولی خودمو به دلارهای انگلیسی نمی‌فروشم. زمان همه چیز را روشن می‌کنه.» اما مجری شبکه انگلیسی این پاسخ‌ها را تحمل نکرد و این فودبلاگر را پس از توهین‌های خود در صفحه اینستاگرام مسدود کرد.  گفتنی است با شروع اغتشاشات دست‌اندرکاران رسانه‌های فارسی‌زبان انگلیسی و سعودی با هجوم گسترده به سلبریتی‌ها و صاحبان شناخته شده کسب‌وکارها که در فضای مجازی فعالیت دارند آنها را برای موضعگیری، اعتصاب و اجاره دادن صفحات خود تهدید یا تطمیع کرده‌اند.

اعلام انزجار ۱۲۰۰ پزشک 
از رفتار غیرانسانی یک پزشک قاتل

 یک خبر دیگر اینکه،  ۱۲۰۰ پزشک با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور، انزجار خود را از رفتار غیرانسانی حمید و فرزانه قره‌حسنلو اعلام کردند. در بخشی از این نامه آمده: خبر به شهادت رسیدن سیدروح الله عجمیان، جوان ۲۷ ساله، به شکلی فجیع با استفاده از ضربات متعدد چاقو، قمه، پنجه بوکس و ضربه با سنگ همه را در بهت و حیرت فروبرد. حضور دو نفر در این شکنجه و قتل صبر، به نام‌های حمید و فرزانه قره‌حسنلو که پزشک و کارشناس آزمایشگاه هستند بر حیرت و درد و انزجار جامعه پزشکی افزود. اشتغال متهم مزبور به حرفه پزشکی و منافات رفتار غیرانسانی او با سوگند پزشکی، ما جمعی از اعضای جامعه علوم پزشکی را بر آن داشت تا از ریاست نظام پزشکی بخواهیم از حمید و فرزانه‌ قره‌حسنلو اعلام برائت کند.

واکنش شریف به یک بی‌شرمی

 مطلع شدیم که، پس از اجرای حکم قصاص عامل جنایت مشهد، عده‌ای در دانشگاه شریف با روشن کردن شمع در مقابل تصویر فرد معدوم نسبت به مجازات عاملان ترور واکنش منفی نشان دادند. پس از مخابره کردن چنین تصویری از دانشگاه شریف، روز گذشته اما دانشجویان با قرار دادن یک تلویزیون که ویدیوی لحظه جنایت و قتل دو نیروی حافظ امنیت با چاقوی سلاخی را به صورت مداوم پخش می‌کرد، نسبت به حمایت از تروریسم اعلام انزجار کردند. این دانشجویان در زیر نمایشگر نوشتند: «فیلم شرکت در اعتراضات مردمی توسط معترض بی‌گناه مجیدرضا رهنورد». کنایه این دانشجویان به توئیت مسیح علی‌نژاد خبرنگار بدنام وابسته به سازمان جاسوسی امریکا بود که در توئیتی مدعی شده بود که رهنورد یک «معترض بی‌گناه» بوده است.
دستگیری عوامل تهدید کامیونداران
  با خبر شدیم که،  سازمان اطلاعات فراجا روز گذشته اعلام کرد که با اشراف اطلاعاتی و اقدام عملیاتی، عاملان ۸۷ مورد سنگ پرانی و ۲۰ مورد تیراندازی به سمت کامیون‌های در حال تردد در محورهای مواصلاتی توسط سازمان اطلاعات فراجا و با همکاری سایر یگان‌‌های انتظامی در راستای تأمین امنیت جاده‌های کشور شناسایی و دستگیر شدند. گفتنی است با عدم همراهی کامیونداران با فراخوان برای اعتصاب، عوامل ضدانقلاب با اقدامات ایذایی به دنبال انتقام بودند. 
کشف ۴۹ قبضه سلاح جنگی در مریوان
 دست آخر اینکه،  جانشین مرزبانی استان کردستان از کشف محموله سنگین سلاح قاچاق جنگی و شکاری در شهرستان مریوان خبر داد. به گزارش تسنیم، سرهنگ محسن دالوند با اعلام این خبر گفت: 43 قبضه اسلحه کلت و 6 قبضه سلاح شکاری ساچمه‌ای از جمله  این کشفیات هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8078/5/636728/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها