اخبــــار


در پیام رهبر انقلاب اسلامی 
در پی شهادت مولوی عبدالواحد ریگی تأکید شد
مجازات جنایتکاران با سرعت و جدیت انجام شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه ناگوار ربایش و شهادت آقای مولوی عبدالواحد ریگی در پیامی تأکید کردند: اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاهند که در خدمت دشمنان سعادت هم‌میهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفته‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثه ناگوار ربایش جناب مولوی عبدالواحد ریگی رحمة‌الله علیه و به شهادت رساندن این عالم خیرخواه و شجاع موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید. اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاهند که در خدمت دشمنان سعادت هم‌میهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفته‌اند. وظیفه دستگاه‌های مسئول تعقیب و مجازات جنایتکاران است و باید با سرعت و جدیت انجام شود. اینجانب به خاندان محترم آن شهید و همه مردم بلوچستان بویژه خاش و ایرانشهر تسلیت عرض می‌کنم و رحمت الهی را برای همگان مسألت می‌نمایم.
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آقای رستم قاسمی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در پیامی، درگذشت آقای رستم قاسمی از مدیران انقلابی و خستگی‌ناپذیر را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت مرحوم مغفور جناب آقای رستم قاسمی رحمة‌الله علیه را به خاندان گرامی و دوستان و همکاران ایشان تسلیت عرض می‌کنم. ایشان ازجمله مردان انقلابی و خدمتگزار و خستگی‌ناپذیر کشور بودند و در عرصه‌های گوناگون خدمات ارزشمندی کردند و تا آخرین روزهای حیات، تلاش‌های خود را ادامه دادند. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و پاداش مجاهدت‌ها را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.
سید علی خامنه‌ای
۲۳ آذر ۱۴۰۱


رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خبرداد
تغییر در مدیریت ارزی بانک مرکزی با هدف مدیریت بازار ارز

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، از تغییر در مدیریت ارزی بانک مرکزی باهدف کنترل و مدیریت بازار ارز خبر داد. سپهر خلجی روز گذشته در توئیتر نوشت: «تغییر در مدیریت ارزی بانک مرکزی با هدف مدیریت بازار ارز انجام شد.» وی البته این نکته را اضافه کرد که «یک عامل بنیادی در التهاب برخی بازارها از جمله ارز در یکی دو ماه اخیر، اغتشاشات بود که با افزایش نااطمینانی، جریان سرمایه و اقتصاد کشور را هدف گرفت.» به گفته خلجی، «جریان آشوب ماهیتاً ضدزندگی و هدف مستقیم آن ضربه به معیشت مردم است.» گفتنی است درپی تغییر در معاونت ارزی بانک مرکزی، محمدرضا آرام جایگزین افشین خانی شد.

عزیزی معاون پارلمانی رئیس جمهور می‌شود

در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه  ۲۳ آذر  مجلس شورای اسلامی، هیأت رئیسه مجلس بیانیه ۱۹۴ نماینده در پاسخ به دخالت‌های مکرر فرانسه در امور داخلی ایران را قرائت کرد.  ۱۹۶ نفر از نمایندگان نیز با انتشار بیانیه‌ای اقدام اتحادیه اروپا در قطع پخش شبکه پرس‌تی‌وی را محکوم کردند.
تصویب لایحه معافیت مالیاتی  واردات مواد اولیه دارو
نمایندگان همچنین با در دستور کار قرار دادن رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی معافیت واردات مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، ماده واحده این لایحه را تصویب کردند.  
استعفای نماینده کرمانشاه
علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی  روز گذشته از اعلام وصول استعفای ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه خبر داد. عزیزی در بیان دلیل استعفای خود به نظر رئیس‌جمهور مبنی بر خدمت  او در دولت اشاره کرده است. به گزارش ایرنا، نماینده کرمانشاه که جز نمایندگی، سابقه عضویت در شورای نگهبان و همچنین معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در دولت نهم را هم دارد،  از سوی رئیس‌جمهور به‌عنوان معاون جدید پارلمانی و جایگزین محمد حسینی منصوب خواهد شد.

قطعنامه پایان دادن به حضور ایران 
در کمیسیون مقام زن تصویب شد

قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل که شب گذشته با پیشنهاد امریکا مورد بررسی قرار گرفت با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید. 
کشورهای بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه به قطعنامه پیشنهادی برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رأی مخالف داده بودند. هند، اندونزی، تونس، تایلند، مکزیک، کنگو و 10 کشور دیگر نیز رأی ممتنع دادند. این قطعنامه با رأی شکننده و پشتیبانی امریکا، رژیم صهیونیستی، کانادا، انگلیس و فرانسه به تصویب رسید. پیش از این کشورهای مختلف جهان نسبت به این بدعت در نهادهای بین‌المللی هشدار داده بودند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8079/2/636812/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها