دیگه چه خبر؟


توقف اجرای حکم اعدام یک اغتشاشگر

 خبر اول اینکه، اجرای حکم «ماهان صدرات مرنی» یکی از متهمان اغتشاشات اخیر تا حصول نتیجه از دیوان عالی کشور متوقف شد. به گزارش ایسنا، سیدعباس موسوی وکیل مدافع این متهم در این‌باره اعلام کرد که قرار توقف اجرای حکم او مستند به درخواست اعاده دادرسی و موافق ماده ۴۷۶ قانون آیین دادرسی کیفری صادر شده است. همچنین روابط عمومی دیوان عالی کشور نیز در تأیید این خبر اعلام کرد: درخواست اعاده دادرسی این متهم در شعبه نهم دیوان عالی کشور ثبت و اصول پرونده محاکماتی نامبرده جهت رسیدگی و بررسی تقاضای ثبت شده از دادگاه مربوطه مطالبه شده است. بر اساس کیفرخواست صادر شده برای ماهان صدرات، او متهم به «محاربه، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، آتش زدن موتورسیکلت و تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرح عمدی با چاقو نسبت به شاکی» شده بود. 

تکذیب ادعای ضد انقلاب درباره ۲ متهم  در اشنویه

 خبر دیگر اینکه،   با وجود دروغ‌پردازی ضد انقلاب و ادعای صدور حکم اعدام برای دو برادر متهم در اشنویه، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با رد ادعای رسانه‌های معاند در این باره تأکید کرد که در شهرستان اشنویه هیچ حکم اعدامی برای فردی در رابطه با اغتشاشات اخیر صادر نشده است. همچنین پرونده این دو متهم در مرحله بازپرسی قرار دارد و هنوز دادگاهی برای این افراد تشکیل نشده است. به گزارش میزان، اعلام موضع دادگستری استان آذربایجان غربی در این باره پس از آن بود که سایت تجزیه‌طلب «هه‌نگاو» که در خبرسازی و انتشار اخبار دروغ سرآمد است مدعی شد، برای ۲ برادر به نام‌های فرهاد و فرزاد طه‌زاده در شهرستان اشنویه استان آذربایجان غربی حکم اعدام صادر شده و این دو برادر «در خطر اعدام قریب‌الوقوع» هستند. پس از انتشار این خبر بود که هاکان دمیر از نمایندگان پارلمان آلمان در امتداد اقدامات مداخله‌جویانه برخی دولت‌های اروپایی با اعلام بر عهده گرفتن کفالت سیاسی این دو برادر در توئیتی مدعی شد «قرار است آنها چهارشنبه اعدام شوند. آنها سه‌شنبه هفته پیش محکوم شدند. من از سفیر ایران می‌خواهم این اعدام‌ها را متوقف کند.»

کشف دو محموله سلاح امریکایی در خراسان شمالی

 شنیدیم که،  دو محموله سلاح امریکایی که برای رساندن به دست عاملان ناامنی، از مرزهای غربی کشور قاچاق شده بود، طی عملیات مشترک سربازان گمنام امام زمان (عج) و پلیس اطلاعات، در استان خراسان شمالی کشف و ضبط شد. دو باند قاچاق اسلحه، قصد داشتند 17 قضبه سلاح امریکایی، به همراه 34 خشاب و مقادیر زیادی فشنگ را به شهر بجنورد، مرکز این استان قاچاق کنند. این سلاح‌ها، طی دو عملیات جداگانه و پیش از آنکه به دست عامل اصلی در شهر بجنورد برسد، کشف و ضبط شد. مطابق اعترافات، سودگران مرگ قصد داشتند این سلاح‌های امریکایی را به دست کسانی برسانند که قصد ایجاد ناامنی داشتند. نیسان و پژو، خودروهایی بود که این قاچاقچیان از آن برای جاسازی و انتقال این سلاح‌های امریکایی استفاده کرده بودند.

BBC نگران احکام اسلام شد!

 با خبر شدیم  که،  BBC فارسی، رسانه دولتی انگلیس برای زیرسؤال بردن اجرای حکم اعدام عامل شهادت دو بسیجی در مشهد، مدعی اسلام‌شناسی شد. این شبکه در یک برنامه رادیویی، با طرح سؤالات خاص از یک کارشناس به اصطلاح مذهبی خارج‌نشین، سعی در القای این مسأله داشت که حکم اجرا شده برای این اغتشاشگر قاتل، حتی با مبانی شرعی و اسلامی هم ناسازگار بوده است! «آیا اجرای این حکم بر پایه اسلام شرعی است؟» یا اینکه «حق و حقوق خانواده در حکم شریعت چیست؟» از جمله سؤالات مطرح شده مجری این شبکه در این گفت‌و‌گو بوده است. این رویکرد درحالی است که به‌تازگی، بویژه در دوره اغتشاشات، این شبکه و دیگر شبکه‌های ضدایرانی فارسی زبان، از همه ابزارها و توان خود برای حمله به مبانی اعتقادی و دینی ایرانیان استفاده کرده بودند.

ارتباط ترور مولوی ریگی با یک کشور عربی

 خبر رسیده اینکه،  روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: متعاقب دستگیری عوامل ترور مولوی شهید عبدالواحد ریگی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)، در بازجویی‌های اولیه در رابطه با پوشش اتخاذ شده برای ربایش شهید، نحوه ربایش و انتقال، محل نگهداری و چگونگی شهادت اعتراف کردند. براساس اعترافات به دست آمده، این تیم قصد داشتند بعد از فروکش کردن فضای ناشی از شهادت مولوی اقدام به ترور فرد دیگری کنند. این گزارش می افزاید: با توجه به پیچیدگی کیس و نظر به ارتباط یکی از عوامل ترور با یکی از کشورهای عربی و ملاقات‌های انجام شده در کشور هدف، بررسی‌های تخصصی در دستور کار قرار داشته و نتایج حاصله متعاقباً اعلام خواهد شد.

بمبگذاری ناکام با پوشش زباله‌گرد

 دست آخر اینکه،  عوامل بمبگذاری ناموفق در ‌شیراز ‌همزمان با حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) که با اقدام سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند به جزئیاتی از پشت پرده این عملیات اعتراف واعلام کردند که قصد داشتند همزمان با اغتشاشات در یک نقطه شهر بمبی را منفجر کنند.به گزارش تسنیم، «دنا» دختری که به‌عنوان مسئول تست بمب در این گروه فعالیت می‌کرده است، عنوان داشت: در روزهای نخست اعتراضات در منزل یکی از دوستان جمع شدیم و مقرر شد در یک نقطه شهر بمبی را منفجر کنیم و قرار بود این بمب از راه دور ‌منفجر شود تا شهر به هم بریزد.‌ هیچ‌گاه فکر نمی‌کردیم بازداشت شویم، فکر می‌کردیم امنیت بالایی داریم و می‌توانیم فرار کنیم.«اشراق» به عنوان سرتیم این گروه تروریستی و مسئول عملیات نیز گفت: برای این عملیات مواد منفجره را تهیه کردم و همه چیز را برای انجام آن فراهم کرده بودیم. قرار بود انفجار مهمی داشته باشیم که بازداشت شدیم. «ارسلان» به‌عنوان یکی‌ دیگر از اعضای این گروه تروریستی و بمبگذار اصلی نیز ‌گفت: وقتی بمب آماده شد در ماشین من گذاشتند و بعد از تهیه بنزین، برای اینکه مأموران به من شک نکنند محموله را در کیسه‌ای گذاشتم و به عنوان زباله‌گرد به سمت میدان احسان ‌حرکت کردم. از میدان احسان وارد معالی‌آباد شدم که یک بسیجی جلوی مرا گرفت و گفت داخل پلاستیک چی‌داری که بلافاصله دستگیر شدم. عقلم درگیر نبود و احساساتی عمل کردم.«احسان» نیز که از طراحان این بمبگذا‌ری بوده است، درباره علت انتخاب میدان احسان و محله معالی‌آباد برای بمبگذاری، اظهار داشت: این میدان بیشترین دوربین را دارد و روبه‌روی استانداری قرار داد، بنابراین در صورت انفجار بمب، بازخورد رسانه‌ای بیشتری می‌داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8079/5/636826/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها