گردبادهای ویرانگر در آمریکا


طوفان شدید زمستانی که از روز سه‌شنبه زندگی بسیاری از امریکایی‌ها را مختل کرده، دیروز چندین ایالت ایالات متحده را درنوردید و ساعاتی پس از وقوع چندین گردباد ویرانگر در بخش‌هایی از تگزاس، اوکلاهما و لوئیزیانا، برخی از این نواحی گرفتار کولاک شد.
به گزارش شبکه سی بی‌اس نیوز، بنابر اعلام مقامات محلی، گردباد در شمال غرب لوئیزیانا جان یک پسر نوجوان را گرفت و مادر این پسربچه نیز ناپدید شده است. همچنین دو نفر دیگر بر اثر این حادثه مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.
در مرکز این ایالت نیز دست‌کم ۲۵ مصدوم دیگر شناسایی شده‌اند. همچنین امدادگران در جست‌وجوی سایر قربانیان احتمالی این حوادث طبیعی هستند.
در شمال منطقه دالاس-فورت ورث نیز ده‌ها خانه، مغازه و فروشگاه در اثر رعد و برق آسیب دیده و چندین نفر زخمی شدند.
به گفته مقامات، بیش از ۱۰۰۰ پرواز به داخل و خارج از فرودگاه‌های این منطقه با تأخیر مواجه شده و بیش از ۱۰۰ پرواز هم لغو شده است.
علاوه بر این، یخبندان و وضعیت نامساعد جوی باعث تعطیلی مدارس در برخی نواحی ایالت‌های داکوتای شمالی و جنوبی، کلرادو و نبراسکا شد.
به گزارش رویترز، بارش برف و کولاک همچنین بسیاری از بزرگراه‌ها و جاده‌ها را مسدود کرده است.
گردباد در نزدیکی «گریپ واین» تگزاس به چندین ساختمان خسارت وارد کرد و موجب تصادفات رانندگی در مناطق وایز، پارکر و جک تگزاس شد. هنوز گزارشی درباره کشته‌شدگان یا زخمی‌های احتمالی منتشر نشده است.
سرویس ملی هواشناسی امریکا خطاب به مردم این کشور اعلام کرد: در وضعیتی هستیم که جان افراد تهدید می‌شود. احتمال وارد آمدن خسارت به خانه‌ها و مغازه‌ها و خودروها یا تخریب کامل آنها وجود دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8079/11/636849/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها