آرژانتین با درخشش مسی و دبل آلوارز به فینال جام جهانی قطر رسید

اعجوبه یک گام تا جام


گروه ورزشی/ سه‌شنبه شب ورزشگاه لوسیل بار دیگر محلی برای جشن و پایکوبی آرژانتینی‌ها بود. لیونل مسی درخشید، آرژانتین برنده شد، این یک سناریوی تکراری در تاریخ فوتبال این کشور است که در جام جهانی نیز دوباره و چند‌باره تکرار شده است. آلبی سلسته به رهبری کاپیتان لئو، یک نیمه نهایی یک طرفه را در جام جهانی رقم زد که در آن یک تیم پرقدرت و درخشان بود و تیم دیگر فقط تماشاگر هنرنمایی حریف.
لیونل مسی چطور این کارها را می‌کند؟ او 35 سال دارد و با نقش پررنگی که در پیروزی 3 بر صفر آرژانتین برابر کرواسی بازی کرد، به فینال جام جهانی باز می‌‌گردد. او با 25 بازی در ادوار جام جهانی رکورددار مشترک محسوب می‌شود و نخستین بازیکنی است که در یک جام جهانی برای چهارمین بار یک گل و یک پاس گل به نامش ثبت می‌شود. او این شانس را دارد که در بازی فینال رکورددار بیشترین حضور در جام جهانی، برنده توپ و کفش طلا و جام قهرمانی جهان شود و بهترین بازیکن تاریخ فوتبال لقب بگیرد.
بازی مسی نظیر ندارد اما در پنالتی‌زنی این طور نبوده و در همین جام هم مقابل لهستان یک ضربه را از دست داده است. او البته بعد از آن جبران کرده و در این جام سه پنالتی را گل کرده به غیر از ضربه پنالتی اول تیمش به هلند در ضربات پایان بازی. تنها اوزه بیو در سال 1966 برای پرتغال و راب رنسن برینک برای هلند در سال 1978 با گل کردن 4 پنالتی از او پیش هستند. مسی همچنین با 11 گل در ادوار جام جهانی رکورددار آرژانتین است.
شب تلخ مدافع کرواسی
بعضی تیم‌های تراز اول احتمالاً در آینده‌ای نه چندان دور به سراغ یوشکو گواردیول می‌‌روند با بازی‌های فوق‌العاده‌ای که مدافع کرواسی در این جام انجام داده است. اما واکنش او در برابر مسی روی گل سوم آرژانتین یادآور خاطره جروم بواتنگ در بازی بایرن‌مونیخ با بارسلونا در چند سال قبل بود. البته اینکه مقابل بهترین بازیکن تاریخ این طور بازی کنی، آن هم در 20 سالگی، شرم‌آور نیست اما گواردیول این شب را فراموش نمی‌کند.
شانسی‌ترین گل تاریخ
قبل از این بازی عنوان شانسی‌ترین گل تاریخ جام جهانی به سعید الاویران بازیکن عربستان سعودی در دیدار با بلژیک در جام جهانی 1994 تعلق داشت. اما خولین آلوارز در این بازی با ترکیبی از بازی و شانس خوب احتمالاً از او جلو می‌‌زند. شماره 9 آرژانتین مثل اویران از وسط زمین صاحب توپ شد و به قلب دفاع زد، اصرار برای کار انفرادی او پاسخ داد و دو مدافع کرواسی هم کمکش کردند. البته مهاجم منچسترسیتی بازی خیلی خوبی انجام داد و با گل دومش روی پاس عالی مسی در این جام چهارگله شد، این برای بازیکنی که جام را روی نیمکت آغاز کرده، فوق‌العاده است. 
بد به حال رونالدو!
جام جهانی قطر برای کاپیتان پرآوازه پرتغال یک کابوس بود که به خاطر بازی‌ها و رفتارش مورد انتقاد زیادی قرار گرفت و به همین دلیل برای بازی مقابل سوئیس و مراکش به نیمکت تبعید شد. از بخت بد کریستیانو رونالدو، رقیب همیشگی‌اش، مسی یک تورنمنت عالی داشته و دیگر کسی بحث نمی‌کند که کدام یک بهتر هستند. حالا صحبت سر این است که آیا مسی می‌‌تواند با قهرمانی در بازی یکشنبه به جایگاه دیگو مارادونا برسد و بهترین بازیکن تاریخ شود. گاهی اوقات زندگی سرعت بالایی دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8079/13/636857/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها