رکوردهای خاص و دست‌نیافتنی مسی


  لیونل مسی اولین بازیکن از جام جهانی ۱۹۶۶ است که در ۴ بازی مختلف جام جهانی، هم گل می‌زند و هم پاس‌گل می‌دهد. 2006مقابل صربستان، 2022 مقابل مکزیک، هلند وکرواسی.
  مسی در بازی مقابل کرواسی برای دهمین‌بار فاتح جایزه «بهترین بازیکن زمین» شد و رکورد منحصربه فرد خود در جام جهانی را بهبود بخشید.
  لئو به جمع تأثیرگذارترین بازیکنان در جام جهانی پیوست. این مهم شامل مجموع گل و پاس گل در تاریخ جام جهانی می‌شود که حالا مسی به عدد 19 رسیده و در فینال این امکان را دارد که آن را بهبود دهد. لیونل مسی (۱۱ گل + ۸ پاس گل)، میروسلاو کلوزه (۱۶ گل + ۳ پاس گل)، رونالدو نازاریو (۱۵ گل + ۴ پاس گل)، گرد مولر (۱۴ گل + ۵ پاس گل)، پله (۱۲ گل + ۷ پاس گل).
  مسی در بیشترین تعداد بازی در تاریخ جام‌ جهانی به ماتئوس رسید. پیش از این لوتار ماتئوس اسطوره فوتبال آلمان با 25 بازی در صدر این فهرست بود و حالا لئو هم همین تعداد بازی در جام جهانی انجام داده است. مسی با حضور در بازی فینال به تنهایی این رکورد را از آن خود می‌کند.
  لیونل مسی با ۱۱ گل از رکورد گابریل باتیستوتا عبور کرد و به بهترین گلزن تاریخ آرژانتین در جام‌ جهانی تبدیل شد. «باتی گل» پس از بازی آرژانتین و هلند برای مسی نوشت: «لئوی عزیز، تبریک می‌گویم. من 20 سال رکورد را نگه داشتم و از آن لذت بردم؛ باعث افتخار من است که شما این رکورد را از من بگیری، با تمام وجود امیدوارم که در بازی بعدی بتوانی این رکورد را بشکنی.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8079/13/636859/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها