چهره‌ها


دهدار اولین طلای ایران را ضرب کرد

رضا دهدار با کسب دو مدال طلا و نقره، به مقام نایب قهرمانی مسابقات جهانی وزنه‌برداری در کلمبیا دست یافت. رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم جهان در بوگوتای کلمبیا با شرکت ۱۰ وزنه‌بردار انجام شد که وزنه بردار کشورمان رکورد ۱۷۷ یک‌ضرب و ۲۱۳ دوضرب و مجموع ۳۹۰ کیلوگرم را ثبت کرد و به مقام نایب قهرمانی رسید و  طلای یک‌ضرب و نقره دوضرب را برای ایران گرفت.این اولین طلای ایران در این دوره بود. پیش از این، کیانوش رستمی صاحب یک نقره در حرکت یک ضرب دسته ۸۹ کیلوگرم شده بود.دسته ۱۰۲ کیلوگرم المپیکی است، از این رو دهدار وارد رنکینگ المپیک پاریس می‌شود.

طباطبایی با شطرنج‌باز رژیم صهیونیستی مسابقه نداد

سیدمحمد امین طباطبایی در مسابقات شطرنج اسپانیا مقابل نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی حاضر نشد. شطرنج‌باز ملی‌پوش با ریتینگ 2660 درمسابقات سیتگس اسپانیا، دور اول با قرعه‌ای از نماینده رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد که مقابل او بازی نکرد. طباطبایی دور دوم مقابل نماینده هند برنده شد. مهدی غلامی دیگر شطرنج‌باز ایرانی در این مسابقات، دور اول و دوم مقابل نماینده فرانسه و آلمان به پیروزی رسید. مسابقات سیتگس یک تورنمنت ۱۰ دور سوئیسی است که از 21 آذرماه تا اول دی ماه با حضور 150 شطرنج‌باز در اسپانیا برگزار می شود.

قاسمپور؛ کاندیدای برترین آزادکار جهان

اتحادیه جهانی کشتی پنج کاندیدای دریافت عنوان برترین آزادکار جهان در سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد .کامران قاسمپور آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران و دارنده ۲ مدال طلای جهان نیز در بین ۵ کاندیدای برترین‌ها قرار گرفته است. قاسمپور از ایران، جردن باروز و کایل اسنایدر از امریکا، ری هیگوچی از ژاپن و طاها آکگل از ترکیه، پنج نامزد آزادکار برتر سال هستند.علت حضور قاسمپور در این لیست نمایش بسیار خوب در رقابت‌های جهانی بلگراد و کسب مدال طلای جهان برای دومین سال متوالی با شکست جی دن کاکس امریکایی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8079/13/636864/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها