وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیأت دولت مطرح کرد

ثبت نام 75 فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر


محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حیاط هیأت دولت با اشاره به برگزاری جشنواره سینماحقیقت اظهار داشت: «من روز گذشته که به پردیس سینمایی ملت رفتم از میزان استقبال برای تماشای فیلم‌های جشنواره تعجب کردم. از همه خبرنگاران نیز برای تماشای فیلم‌های جشنواره سینماحقیقت دعوت می‌کنم. »
به گزارش مهر، اسماعیلی با اشاره به جشنواره فیلم فجر گفت: «سال گذشته ۷۰ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کرده بودند که امسال این عدد به ۷۵ فیلم رسیده است. بیش از ۵۰۰ فیلم نیز به بخش بین‌الملل جشنواره فجر رسیده است.»
وی اضافه کرد: امیدواریم که جشنواره فیلم فجر امسال به لحاظ کمیت و کیفیت نسبت به سال گذشته بهتر برگزار شود.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی درخصوص صدور مجوزها توسط وزارت ارشاد تأکید کرد: «در آخرین جدولی که وزارت اقتصاد در حوزه صدور مجوزها منتشر کرده ما رتبه دوم را داریم. البته سامانه صدور مجوزها یکسری اشکالات در حوزه مدارک دارد. ۱۰ سازمان تابعه وزارت ارشاد [به این سامانه] متصل شده‌اند.»
اسماعیلی با اشاره به اقدامات ایجابی وزارت ارشاد در حوزه عفاف و حجاب گفت: «ما از دی ماه نمایشگاه بزرگی را در مصلای امام خمینی (ره) برای عرضه پوشاک برگزار خواهیم کرد. در ایام ولادت حضرت فاطمه رویداد مهم گوهرشاد را خواهیم داشت. اقدامات ایجابی وزارت ارشاد شامل ۲۳ مورد می‌شود که گزارش تک به تک آنها را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده‌ام.»
وی تأکید کرد: «ما در یک سال و نیم اخیر تمام عقب‌ماندگی‌های گذشته را تکمیل کرده‌ایم. به عنوان مثال در حوزه مد و لباس، نیازمند آیین‌نامه‌های جدیدی برای نظارت بر پوشاک بوده‌ایم که آنها را صادر کرده‌ایم. در این زمینه اصناف و نیروی انتظامی هم وظیفه خود را انجام می‌دهد. ما در این حوزه دچار کم کاری هستیم و برای حل شدن آن به زمان نیاز داریم.»
وزیر ارشاد گفت: «مردم ایران با وجود تفاوت‌های عمده در نوع پوشش، عفیف هستند. ما باید فضای لازم جهت استفاده از پوشش مناسب را برای مردم فراهم کنیم.»
 همکاری بیش از ۳۰۰ شورای فرهنگ عمومی با شورای عالی انقلاب فرهنگی
همچنین وزیر فرهنگ در جدیدترین جلسه شورای فرهنگ عمومی که به ریاست وزیر فرهنگ در سالن اجتماعات وزارتخانه برگزار شد، ضمن اشاره به دیدار اخیر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری گفت: «مقام معظم رهبری در این دیدار همانند همیشه نکات شفاف، صریح و راهبردی را در فضایی صمیمانه به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کردند که مسلماً اهتمام ویژه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به بیانات معظم له در راهبرد اهداف شورا راهگشا خواهد بود.»
او با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور، همچون بازوی قدرتمند شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌شمار می‌روند، گفت: «به هر میزان شورای فرهنگ عمومی کشور قدرتمندتر عمل کند، به نفع اهداف متعالی شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.»
وی شورای فرهنگ عمومی را شورای اقماری «شورای عالی انقلاب فرهنگی» برشمرد و گفت: «به هر میزان شورای فرهنگ عمومی کشور در پیشبرد اهداف خود قدرتمندتر عمل کند، به نفع اهداف متعالی شورای عالی خواهد بود.»
به گزارش ایرنا، اسماعیلی تصریح کرد: «خوشبختانه در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسات شورای فرهنگ عمومی هر دو هفته یکبار بدون وقفه و به صورت منظم با دستور جلسات پیش‌بینی شده برگزار می‌شود و طی این مدت هم مصوبات بسیار خوبی در این جلسات به تصویب رسیده و برای تأیید به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.»
وی در پایان درباره برنامه هفتم توسعه گفت: «کمیته فرهنگی برنامه هفتم توسعه، احکام مناسب و جدول روشنی برای بودجه فرهنگی برنامه هفتم تدوین کرده است که امیدواریم با تصویب لایحه بودجه برنامه هفتم توسعه بخش فرهنگ و هنر کشور شاهد اتفاقات خوبی برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باشیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8079/1/636906/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها