حاتمی، سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در گفت‌و‌گو با «ایران»:

شاه‌ماهی بسکتبال را شکار کردیم


پریسا غفاری/ تیم بسکتبال شهرداری گرگان با کسب دو برد مقابل تیم‌های النفت عراق و الکرامه سوریه و باخت برابر الریاضی لبنان در پایان دور رفت لیگ واسل WASEL (سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا) صدرنشین گروه B است. این تیم تا هفته آینده استراحت دارد و برای بازی برگشت مقابل الریاضی آماده می‌شود که بتواند انتقام باخت دور رفت را بگیرد. مهران حاتمی، سرمربی تیم شهرداری گرگان با وجود اینکه از میزبانی محروم است اما هواداران پرشور خود را در تهران و سالن آزادی به همراه دارد. وی می‌گوید: «تماشاگران سرمایه‌های تیم ملی هستند.»
 رقابت با تیم‌های همگروه تان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
سوپرلیگ واسل را خوب استارت نزدیم ولی در خانه دو مسابقه خوب برابر تماشاچیان خود انجام دادیم. سوریه تیم قدرتمندی نبود و بازیکنانم بخوبی از سد آنها گذشتند. ولی النفت عراق دو یار خارجی بسیار خوب داشت که تا پیش از مسابقه با ما در صدر گلزنان این رویداد بودند. اما ما بعد از باخت به الریاضی خوب تمرین کردیم و بازیکنان در میدان مقابل عراقی‌ها مسئولیت تک تک حرکات تیمی خود را به طورکامل برعهده گرفتند. خدا را شکر پرتاب‌هایمان هم تبدیل به گل شد و با اختلاف بردیم تا به صدر جدول برویم.
 هفته آینده با الریاضی لبنان بازی دارید. مسابقه‌ای که به نوعی با رقیب سنتی است!
فینالیست‌های باشگاهی غرب آسیا، همیشه در جام باشگاه‌های قاره‌کهن هم به دیدار پایانی می‌رسند. تیم‌های این کشور تاکنون 5 بار قهرمان آسیا شده‌اند و سابقه زیادی در این رویداد دارند. بنابراین دیدار سختی پیش‌رو داریم چرا که الریاضی تیم کاملی است و در هر پست بازیکن شاخص دارد. در دو بازی نیز امیر سعود ستاره لبنانی را به ترکیب خود اضافه کردند و این مسأله به کمک آنها خواهد آمد. اگر در آزادی بازیکنانم کار خود را به‌ نحو ‌احسن انجام دهند مسلماً پیروزی از آن ماست. در بازی رفت هم به‌دلیل بعد مسافت و اینکه دیر اعزام شدیم، باختیم.
 در دور برگشت دو مسابقه میهمان هستید. این کار را مشکل نمی‌کند؟
امیدوارم کمی زودتر برویم تا همانند بازی در لبنان تیم خسته را به میدان نفرستم. از آنجا که در دو لیگ به‌طور همزمان بازی داریم این اتفاق شاگردانم را خسته کرده است.
 بهنام یخچالی سابقه همکاری زیادی با شما دارد، فکر می‌کنید اضافه شدن او به ترکیب شهرداری گرگان چقدر به تیم کمک کرده؟
بهنام دیروز با بهنام امروز بسیار متفاوت است. او باتجربه‌تر شده و دو سال را در لیگ اروپا بازی کرده است. هم در دفاع و هم حمله بازیکن کاملی است. بیشتر از آنچه فکر می‌کنید به تیم ما کمک کرده است. باید بگویم این بازیکن پیشنهادات بسیار خوبی داشت ولی ما شاه ماهی بسکتبال را شکار کردیم. 
 به نظر شما تغییر شکل برگزاری مسابقات باشگاهی در آسیا به کمک بسکتبال این قاره آمده است؟
این تغییرات به منظور اضافه کردن به تعداد مسابقات و مسئولیت دادن بیشتر به باشگاه‌هاست. ضمناً یک کلاس آموزشی برای من مربی، بازیکن و مسئولان باشگاه‌هاست. فیبا با این اقدام سعی کرده به هواداران که رکن اصلی هر باشگاهی هستند اعتبار بدهد و شاهد حضور تیم‌های مقتدرتری در سطح قاره باشیم.
 صعود به جام باشگاه‌های آسیا و رقابت با تیم‌های شرقی چه برنامه‌هایی را می‌طلبد؟ 
در آن مرحله پول حرف اول را می‌زند ولی ما ایرانی‌ها عادت کردیم و با قدرت بازی می‌کنیم. فقط از فدراسیون درخواست دارم که باشگاه‌ها را همانند تیم ملی بداند و از تیم‌های شهرداری گرگان و ذوب‌آهن حمایت کند. ببینید سال آینده جام باشگاه‌های آسیا به جای 16 تیم با 22 تیم برگزار می‌شود. واسل کاپ سخت‌تر می‌شود و به نظرم فدراسیون باید استعلام بگیرد و برنامه لیگ خودش را زودتر اعلام کند. منِ مربی اگر برنامه را زودتر بدانم مطمئناً دو بازی تدارکاتی خارجی برای تیمم فراهم می‌کنم تا با شرایط بهتری در این رویدادها شرکت کنم.
 تغییرات در نحوه برگزاری مسابقات در میزان جوایز هم تغییری ایجاد کرده است؟
بله، قهرمان جام باشگاه‌های آسیا 300 هزاردلار دریافت می‌کند. در ضمن تیم‌های صعود‌کننده از واسل کاپ 50 هزار دلار می‌گیرند. تیمی که از دور دوم هم صعود کند، 50 هزار دلار دیگر دریافت می‌کند. فیبا این فضا را ایجاد کرده تا باشگاه‌ها روی پای خود بایستند و اسپانسر جذب کنند که فکر می‌کنم جای آن برای تیم ما خالی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8099/21/639695/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها