سوژه


VAR در انگلیس هم جنجال ساز شد
کلوپ: گل سوم حریف درست بود!

لیورپول در دور سوم جام حذفی انگلیس در زمین خود مقابل تیم ولورهمپتون با تساوی 2-2 متوقف شد تا کار به تکرار بازی کشیده شود. یورگن کلوپ سرمربی لیورپول معتقد بوده که تیمش در این بازی خوش شانس بوده نباید گل سوم ولورهمپتون مردود اعلام می‌شد.
در دقایق پایانی بازی، توتی گومز مدافع ولور توانست با یک ضربه پشت پا گل سوم را به ثمر برساند، اما به خاطر اینکه متئو نونز در آفساید قرار داشت و هیچ زاویه دوربین مناسبی برای بررسی این صحنه وجود نداشت، گل ولورهمپتون لغو شد. کلوپ سرمربی لیورپول بعد از پایان بازی گفت: «گل سوم ولورهمپتون؟ نمی‌دانم واقعاً. در زمین نتوانستم صحنه را ببینم و در آن لحظه هیچ نظری نداشتم. از نظر من، آن صحنه گل بود. شاید بازیکنی که در سمت چپ بود، در منطقه آفساید قرار داشت. ما یک زاویه دوربین فقط داریم که آن را در رختکن دیدم و در آن شاید بازیکن ولورهمپتون در آفساید بود. نمی‌خواهم دروغ بگویم، اما ممکن است آفساید به درستی اعلام شده باشد. من شنیدم که VAR زاویه مناسبی برای دیدن صحنه نداشت. نمی‌دانم‌این اتفاقات چگونه رخ می‌دهند، اما غیرقابل اجتناب هستند.»

قصد شکایت مدیر برنامه های مطرح از فیفا

مدیران برنامه‌های بزرگ دنیای فوتبال قصد دارند از فیفا به دلیل قوانین جدید جنجالی در زمینه کارشان شکایت کنند. تعدادی از مدیران برنامه‌های مطرح دنیای فوتبال قرار است روز چهارشنبه در لندن دیدار کنند تا درباره اقدام قانونی علیه فیفا و تصمیمات این سازمان در چند روز گذشته بحث و گفت‌و‌گو کنند. اتحادیه اروپایی مدیران برنامه‌ها معتقد است که اقدامات فیفا در زمینه محدود کردن درآمد آنها از نقل و انتقال یک بازیکن ممکن است تمامی این صنعت را با خطر جدی مواجه کند. آنها مدعی شده‌اند که فیفا در زمینه وضع قوانین جدید به‌طور دقیق و درست با مدیر برنامه‌ها و نمایندگان‌شان صحبتی نداشته و این تصمیمات باعث خواهد شد که هزاران مدیر برنامه بازیکنان کوچک تا متوسط عملاً از صحنه حذف شوند. یکی از اصلی‌ترین مخالفان وضع این قانون که قصد دارد به صورت جدی برخورد قانونی با این موضوع داشته باشد، جاناتان بارنت است که وکالت گرت بیل و جک گریلیش را برعهده دارد. فیفا قانون مربوط به مدیر برنامه‌ها را در تاریخ 16 دسامبر در قطر وضع کرد و آن را قدمی قابل توجه و رو به جلو برای ارائه سیستم نقل و انتقالاتی بهتر و منصفانه‌تر توصیف کرد. در این قانون آمده که مدیر برنامه هر بازیکنی که بیش از 200 هزار دلار به صورت سالانه درآمد دارد نمی‌تواند بیشتر از سه درصد از پرداختی او را دریافت کند. اگر مدیر برنامه‌ای وکالت باشگاه خریدار و بازیکن را برعهده داشته باشد این مبلغ به شش درصد می‌رسد و اگر نماینده باشگاه فروشنده باشد می‌تواند 10 درصد از مبلغ نقل و انتقال را دریافت کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8099/21/639702/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها