اخبـــــار


وزیر آموزش و پرورش:
فرزندم مدرسه دولتی درس می‌خواند

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در گردهمایی کشوری رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و اعضای شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با بیان اینکه عدالت مهم‌ترین عاملی است که موجب قوام حکومت خواهد شد گفت: در اینجا عدالت اجتماعی و ذیل آن عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را داریم و باید از ظرفیت‌های مردمی برای پیاده‌سازی و تحقق این جنبه از عدالت بهره‌مند شویم.
وی با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان ما یک وجهی تربیت شده‌اند در حالی که بچه‌های امروز، چندوجهی‌اند و باید به همه ساحت‌های تربیتی آنها توجه شود اظهار کرد: بچه‌ها را برای امروز تربیت می‌کنیم، درحالی که بچه‌ها را باید برای آینده و زمانه خودشان تربیت کرد و این یکی از نقصان‌هایی است که چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی وجود دارد.
نوری ادامه داد: ارزشیابی‌های ما مچ‌گیری است، شاید نظام کنکوری ما اینگونه بوده است. رویه اینگونه نباید باشد. فرزندم مدرسه دولتی درس می‌خواند اما یکبار از مدرسه تماس نگرفته‌اند که ببینند چه کاری می‌توانم برای مدرسه انجام دهم. مردم به مشارکت فراخوانده نمی‌شوند و توفیقات بچه‌ها به ندرت به اولیا منعکس می‌شود، اما برای دریافت کمک مالی تماس می‌گیرند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: مشکلاتی در مناطق آزاد داریم، باید اجازه دهیم مناطق آزاد خودشان مدارس‌شان را اداره کنند. ما باید بر جذب نیرو و پایش برنامه نظارت کنیم و مابقی را خودشان باید اداره کنند.
نوری در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت رتبه‌بندی گفت: مراحل پایانی رتبه‌بندی در حال انجام است؛ بازنشستگان به مراحل پایانی خود رسیده است اما ابهاماتی در رتبه‌بندی برخی از همکاران وجود دارد که بتدریج در حال برطرف شدن است. طبیعی است رتبه‌بندی که برای اولین بار در حال انجام است مقداری با کندی پیش برود و ابهامات موجود در آن شفاف شود. 
نوری در پاسخ به این سؤال که ثبت وضعیت چند درصد از معلمان در رتبه‌بندی نهایی شده است؛ گفت: رتبه اول همه همکاران به جز همکارانی که قانون ثبت رتبه‌بندی آنها را منع کرده؛ ثبت شده است. ابهام در رتبه برخی از معلمان وجود دارد که در حال بررسی است. رتبه‌بندی همکاران مهرآفرین هم انجام شده است. من به همکاران هم گفتم که با این لکه گیری‌ها رتبه‌بندی حتماً تا پایان سال انجام خواهد شد و اعتبار داده شده برای امسال تخصیص خواهد یافت.

تسویه بدهی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به آخرین وضعیت تسویه و به‌روزرسانی مطالبات داروخانه‌ها در قالب طرح دارویاری گفت: با پرداختی‌هایی که صورت گرفته عقب‌ماندگی‌ای در این حوزه نداریم.
شهرام غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پرداخت ۴۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز غیردولتی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان در روزهای گذشته و آخرین وضعیت تسویه و به‌روزرسانی مطالبات داروخانه‌ها در قالب طرح دارویاری اظهار کرد: داروخانه‌ها تمام مطالبات‌شان را تا مهرماه از ما دریافت کرده‌اند. سهم آبان ماه مربوط به طرح دارویار را هم تسویه کرده‌ایم و سهم دارویار در آذرماه هم در شرف پرداخت است. به این ترتیب عقب‌ماندگی‌ای در این حوزه نداریم و از نظر ما در داروخانه‌ها مشکلی از حیث مطالبات وجود ندارد.


رئیس پلیس راهور فراجا:۳۳ درصد وسایل نقلیه، فرسوده اند

رئیس پلیس راهور فراجا خواستار بازگشت سن فرسودگی به خودروها و جدی گرفته شدن موضوع اسقاط خودروهای فرسوده شد.
سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تردد خودروهای فرسوده در کشور گفت: موضوع اسقاط وسایل نقلیه امر مهمی است، اما متأسفانه در حال حاضر شرایطی وجود دارد که اعلام سن فرسودگی خودرو وجود ندارد. تأکید داریم سن فرسودگی درست شود، یعنی باید مشخص شود سن فرسودگی یک خودرو چقدر است. بعد از آن هم لازم است موضوع اسقاط به‌ طور جدی پیگیری شود. شما نگاه کنید سالی دو میلیون وسیله نقلیه وارد چرخه ترافیک می‌شود اما از آن طرف خروجی نداریم. در این شرایط معلوم است چه خواهد شد؛ آلودگی هوا و... ، پس اینها جزو مواردی است که باید اصلاح شود.
هادیانفر با بیان اینکه تقریباً ۳۳ درصد از کل وسایل نقلیه کشور در سن فرسودگی و شرایط اسقاط قراردارند، گفت: البته همان‌طور که گفتم الان دیگر سن فرسودگی نداریم، اما اگر با معیار سن فرسودگی موضوع را بررسی کنیم، ۳۳ درصد از کل وسایل نقلیه کشور در سن فرسودگی بوده و باید اسقاط شوند.

معرفی مددجویان کمیته‌ امداد به صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج

مجتبی احمدلو مدیرکل بهداشت و درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت در سال‌جاری، اعلام کرد که قرار است بیماران صعب‌العلاج و  پرهزینه تحت حمایت کمیته امداد از این صندوق بهره‌مند شوند و در این زمینه نیز جلساتی برای معرفی مددجویان با بیمه سلامت و وزارت بهداشت برگزار شده تا مددجویان بتوانند از خدمات صندوق در جهت کاهش هزینه‌های خود کمک دریافت کنند.
وی همچنین با اشاره به مصوبه هیأت دولت در اردیبهشت ماه سال‌جاری مبنی بر اینکه تمام مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که با نظام ارجاع در مراکز دولتی بستری شوند فرانشیزشان رایگان خواهد شد، اعلام کرد که در سال گذشته فقط مددجویان شهری دارای صندوق نظام ارجاع برای اولین بار فرانشیز بستری‌شان رایگان شد که در این زمینه سهم سازمان بیمه سلامت از ۹۰ به ۹۵ درصد افزایش یافت و پنج درصد نیز از محل هدفمندی یارانه‌ها تأمین می‌شود لذا در سال‌جاری تمامی مددجویان امداد و بهزیستی فرانشیز بستری‌شان در مراکز دولتی رایگان و همچنین فرانشیز سرپایی از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است.
مدیرکل بهداشت و درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد همچنین از انعقاد تفاهمنامه‌ای میان سازمان بیمه سلامت و کمیته امداد خبر داد و گفت: به‌دنبال این تفاهمنامه هزینه مابه‌التفاوت بیمه‌ای دارو و لوازم پزشکی بیماران بستری مددجویان را نیز بیمه سلامت می‌پردازد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8099/22/639705/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها