اخبار


16 سال حبس برای امیرنصر آزادانی

براساس احکام اولیه متهمین پرونده حادثه تروریستی محله خانه اصفهان، ۳ ‌متهم‌ به اعدام محکوم شدند و «امیرنصرآزادانی» فوتبالیست به تحمل ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه «براساس احکام صادره، صالح میرهاشمی، بلطاقی فرزند سید کاظم متهم ردیف اول پرونده به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلت کمری، تشکیل و اداره گروه‌ مجرمانه به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی به اعدام و به اتهام عضویت و همکاری با گروهک منافقین به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. مجید کاظمی شیخ شبانی، فرزند محمدرضا متهم ردیف دوم پرونده به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلاشنیکف به اعدام و برای اتهامات عضویت در دستجات و جمعیت غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. سعید یعقوبی کردسفلی، فرزند کرمعلی متهم ردیف سوم پرونده به اتهام محاربه از طریق اقدام به کشیدن اسلحه و استفاده از کلت کمری به اعدام و برای اتهامات عضویت در دستجات و جمعیت غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی کشور به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم گردید.» این گزارش می‌افزاید: «امیرنصرآزادانی، فرزند محمد متهم ردیف چهارم پرونده به اتهام عضویت در دستجات غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس تعزیری، برای اتهام اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت به ۵ سال حبس تعزیری و برای اتهام معاونت در محاربه به تحمل ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.» بنا بر این گزارش «سهیل جهانگیری، فرزند عبدالحسین متهم ردیف پنجم پرونده از بابت اتهام اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی کشور به ۲ سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکوم شد. برای جابر میرهاشمی فرزند هاشم متهم ردیف ششم این پرونده نیز حکم برائت صادر شده است.» این احکام اولیه بوده و در دیوان عالی کشور قابل فرجام‌خواهی است.


درخواست پاپ برای احیای برجام
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز دوشنبه در جریان نطق خود، خواستار از سرگیری مذاکرات احیای برجام شد. به گزارش ایرنا او در جریان نطق امروز خود اعلام کرد: نگرانی خاصی به دلیل وقفه در مذاکرات برای ازسرگیری برجام که به «توافق هسته ای ایران» معروف است، به وجود آمده است. وی همچنین خطاب به اعضای هیأت‌های دیپلماتیک که برای تبریک سال نو میلادی به «سریر مقدس» رفته بودند، ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر یک راه حل ملموس برای تضمین آینده‌ای امن‌تر به دست آید.


توضیح درباره فوت «محسن جعفری راد»
رئیس کل دادگستری استان البرز درباره فوت محسن جعفری راد توضیحاتی ارائه داد و گفت که «فوت وی به علت مصرف قرص برنج بوده است.» به گزارش تسنیم «‌حسین فاضلی هریکندی» رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار داشت: «محسن جعفری بالنگاه معروف به جعفری راد ساکن مهرشهر کرج در تاریخ چهارم آبان در کرج  به دلیل حضور در اغتشاشات دستگیر شد. برای وی پرونده‌ای در یکی از شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرج تشکیل و پس از تفهیم اتهام جرایم علیه امنیت با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و در تاریخ 14 آبان با تبدیل قرار بازداشت موقت به قرار تأمین کفالت با معرفی کفیل آزاد شد.» وی افزود: «پس از تکمیل تحقیقات، در تاریخ 19 آبان برای ایشان به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق حضور در تجمعات غیرقانونی و فیلمبرداری از آن و دعوت به تجمع غیر قانونی قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شد و با ارسال پرونده به دادگاه، برای 13 اسفند نیز در شعبه اول دادگاه انقلاب کرج وقت رسیدگی تعیین شد. ایشان طبق اظهارات خودش مستندساز بوده و با حضور در اغتشاشات می‌خواسته از بعضی صحنه‌ها فیلمبرداری کند.» فاضلی هریکندی ادامه داد: «حسب تحقیقات انجام شده از خانواده، محسن جعفری‌راد بعد از فوت پدر و مادرش دچار افسردگی بوده و داروی اعصاب مصرف می‌کرد و به جهت مسمومیت (خوردن قرص برنج) از سوی خانواده به یکی از بیمارستان‌های کرج انتقال داده شد و متأسفانه فوت شده است.» وی افزود: «جعفری راد 14 آبان یعنی بیش از دوماه قبل از بازداشتگاه آزاد شده و فوت وی به جهت مسمومیت بوده است. پرونده‌ای در خصوص فوت وی تشکیل و دستورات مقتضی جهت بررسی موضوع صادر شده و با دستور مقام قضایی جسد جهت تعیین علت فوت به پزشکی قانونی ارسال و پس از انجام معاینات لازم و اخذ نمونه جهت سم‌شناسی، با توجه به تقاضای خانواده جهت خاکسپاری تحویل شده است.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8099/4/640485/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها