جزئیات حذف فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو
قرعهکشی محصولات ایران خودرو ادامه دارد
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت گفت: قرار شده فروش خودرو توسط خودروسازان انجام و فقط ایران خودرو باید قرعهکشیها را برای متعادلسازی عرضه و تقاضا انجام دهد اما باید تأکید کنم که سامانه بخش نظارتی خود را بر عملکرد خودروسازان انجام میدهد.
منوچهر منطقی در گفتوگو با تسنیم، در رابطه با حذف فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با سه هدف تشکیل شده بود؛ نخست آنکه، پیش از این، فروشهای غیرمنطقی از سوی خودروسازان انجام میشد به نحوی که فروش خودروها متناسب با تولید نبود و در نهایت محصولات در زمان مقرر به دست مصرفکننده نمیرسید. ما در سامانه نظارتی تأکید کردیم باید فروش مطابق با تولید باشد تا خودروساز بتواند در زمان مقرر به تعهدات خود عمل کند.
وی افزود: دومین هدف این سامانه رصد خودروسازان در تحویل محصولات است به نحوی که بررسی میشود که آیا محصولات در زمان مشخص به مصرفکننده تحویل داده شده است یا خیر.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت با اعلام اینکه در سامانه یکپارچه طرحهای جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده نیز تعریف شده است، گفت: در حال حاضر براساس اطلاعات دریافتی سه دوره فروش خودرو به صورت قرعهکشی در سامانه یکپارچه خودرو انجام شده و هماکنون در بسیاری از شرکتها تولید افزایش یافته است به نحوی که در مراحل قبلی فروش محصولات آنها از مرحله قرعهکشی حذف شد.
منطقی با تأکید بر اینکه فقط در ایران خودرو تقاضا بیشتر از عرضه است، گفت: با توجه به این موضوعات قرار شده فروش خودرو توسط خودروسازان انجام و فقط ایران خودرو باید قرعهکشیها را برای متعادلسازی عرضه و تقاضا انجام دهد اما باید تأکید کنم که سامانه، بخش نظارتی خود را بر عملکرد خودروسازان انجام میدهد تا مطابق با اهداف تعیین شده، فروش خودرو صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در مجموع برای خودروهایی که صف زیادی نیست قرعهکشی انجام نمیشود اما برای خودروهایی که تقاضا بیش از عرضه است دو راهکار قرعهکشی و عرضه آنها در بورس کالا صورت میگیرد تا در نهایت بتوانیم در بازار تعادل عرضه و تقاضا را در خودروهای تولیدی کشور فراهم کنیم.
«ایران» از جزئیات دومین مجمع اقتصادی خزر با حضور معاون اول رئیسجمهور گزارش میدهد
پیگیری دیپلماسی فعال اقتصادی درحاشیه خزر
دردومین همایش اقتصادی خزر در 13 و 14 مهر در مسکو 5 کشورروسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و ایران در موضوعات نفت و گاز، حمل و نقل، علمی، محیط زیست و کشاورزی با یکدیگر مذاکره و تعامل خواهند کرد
گروه اقتصادی/ معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از حضور معاون اول رئیس جمهور در دومین مجمع اقتصادی خزر در پنجشنبه این هفته ۱۴ مهرماه در شهر مسکو خبر داد.
محمد جمشیدی با بیان اینکه این مجمع به دعوت میخائیل ولادیمیرویچ میشوستین نخستوزیر روسیه و با حضور نخست وزیران کشورهای ساحلی دریای خزر برگزار میشود، گفت: کشورهای ایران، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و آذربایجان به عنوان پنج همسایه در موضوعات نفت و گاز، انرژی، حمل و نقل، علمی، محیط زیست و کشاورزی به طور دوجانبه و چندجانبه با یکدیگر مذاکره و تعامل خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه ریاست هیأت ایرانی در دومین مجمع اقتصادی خزر بر عهده معاون اول رئیس جمهور است، خاطرنشان کرد: تعدادی از وزرا و مسئولین اجرایی دکتر مخبر را در این سفر همراهی میکنند و هیأت همراه معاون اول رئیس جمهور در این همایش به دنبال راهکارهایی برای گسترش همکاریهای اقتصادی فیمابین و رفع موانع موجود خواهند بود.
جمشیدی با بیان اینکه در این اجلاس ۱۲ میزگرد تخصصی با حضور مقامات و کارشناسان کشورهای عضو برگزار میشود، افزود: تبادل اطلاعات اقتصادی و تجاری در راستای تأمین نیازمندیهای متقابل در شرایط تحریم، جذب سرمایهگذاری این کشورها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران، توسعه و تکمیل اتصالات کشورهای حاشیه دریای خزر در بخشهای ریلی و جادهای، توسعه کشتیرانی بین بنادر، تهاتر کالا، راهاندازی خطوط انتقال برق و گاز، همکاریهای تاریخی – فرهنگی، ایجاد بانک مشترک و استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری، تسهیل روادید تجار و لغو روادید رانندگان، صادرات محصولات کشاورزی و کشت فراسرزمینی و پاکسازی محیط زیست دریا و سواحل پیرامون و توسعه گردشگری از جمله موضوعاتی هستند که هیات عالیرتبه جمهوری اسلامی در این همایش بر آن تمرکز خواهد داشت.
جزئیات دومین مجمع اقتصادی خزر
آنچه ما دریای خزر مینامیم و در زبان بینالمللی به آن دریای کاسپین میگویند، پهنهای آبی است که از جنوب به ایران، از شمال به روسیه، از غرب به روسیه و جمهوری آذربایجان و از شرق به جمهوریهای ترکمنستان و قزاقستان محدود میشود.
دریای خزر دارای 4 درصد ذخایر نفت و گاز جهان است و 90 درصد خاویار دنیا از آن تأمین میشود. علاوه بر این، گونههای زیستی منحصر بهفردی دارد و جزئی از مسیر حمل و نقل بینالمللی شمال-جنوب نیز محسوب میشود.
ظرفیتهای کشورهای ساحلی این دریا با توجه به موقعیت سرزمینی خاص آن در دنیا یکی از اهداف اساسی در ارتقای دیپلماسی اقتصادی و رونق روابط همسایگی ایران در دولت سیزدهم است. در سال 1400 حجم تبادلات تجاری ایران با ترکمنستان به 368 میلیون دلار، با قزاقستان به 265 میلیون دلار، با روسیه به 1529 میلیون دلار و با جمهوریآذربایجان به 607 میلیون دلار رسید که اگرچه به نسبت گذشته افزایش داشت اما انتظارات با توجه به ظرفیتهای موجود بسیار فراتر از این اعداد و ارقام است.
حدود 265 میلیون نفر از مردم دنیا در کنار این پهنه آبی زندگی میکنند و همکاریهای اقتصادی پیرامون نفت و گاز، انرژی، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی و گردشگری میتواند به بهبود زندگی همه آنها کمک کند. در این میان ایران موقعیتی ویژه دارد. پس از فروپاشی شوروی در دهه 90 میلادی و اکنون پس از جنگ اوکراین، مسیر حمل و نقل بینالمللی شمال-جنوب اهمیت ویژهای یافته و تنها کشوری که میتواند خزر و کشورهای پیرامونی آن را به خلیج فارس و دریای عمان وصل کند، ایران است.
امروزه 5 کشور ساحلی این دریا بیش از گذشته مصمم هستند تا ضمن بهرهبرداری عادلانه از این پهنه آبی، همکاریهای اقتصادی خود را نیز گسترش دهند. از این رو در یک مجمع اقتصادی گرد هم آمدهاند تا بتوانند از ظرفیتهای یکدیگر برای پیشرفت بهره ببرند. به همین منظور دومین مجمع اقتصادی کشورهای پیرامون خزر نیمه مهرماه سال جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور ایران و نخست وزیران چهار کشور ساحلی دیگر در مسکو برگزار میشود و امید میرود در راستای سیاست توسعه روابط همسایگی در دولت سیزدهم، بتوان از آن در مسیر گسترش تعاملات اقتصادی با کشورهای حاشیه بزرگترین دریاچه جهان بیشترین استفاده را برد.
مختصات مجمع اقتصادی خزر
دومین همایش اقتصادی خزر در تاریخ 13 و 14 مهرماه سالجاری در شهر مسکو پایتخت روسیه برگزار میشود.
کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و ایران به عنوان پنج همسایه در موضوعات نفت و گاز، انرژی، حمل و نقل، علمی، محیط زیست و کشاورزی به طور دوجانبه و چندجانبه با یکدیگر مذاکره و تعامل خواهند کرد.
طبق برنامهریزیهای انجام شده «میخائیل میشوستین» نخستوزیر فدراسیون روسیه -کشور میزبان- در این مجمع حضور خواهد داشت. آقای اسداف نخستوزیر جمهوری آذربایجان، آقای اسماعیلاف نخستوزیر قزاقستان و آقای مردوف معاون کابینه وزرای ترکمنستان به همراه محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مجمع حضور دارند.
ریاست هیأت ایرانی در دومین همایش اقتصادی خزر برعهده معاون اول رئیس جمهور است و تعدادی از وزرا دکتر مخبر را در این سفر همراهی میکنند. نخستین مجمع اقتصادی خزر (21 مرداد 1398) در منطقه گردشگری «آوازه» در کشور ترکمنستان در «12 اوت 2019» مصادف با «روز خزر» برگزار شده بود.
میزگردهای تخصصی
در این مجمع 12 میزگرد تخصصی با حضور مقامات و کارشناسان کشورهای عضو برگزار میشود. موضوعات این میزگردها شامل منطقه خزر به عنوان بخشی از مشارکت بزرگ اوراسیایی: چالشهای جدید و چشماندازهای توسعه، همکاری در حوزههای حمل و نقل و لجستیک، محیط مطلوب برای زندگی و کسب و کار، مشارکت خزری – حفاظت از سلامت و اقتصاد در برابر همهگیری، منطقه خزر در دستور کار اقلیم جهانی، چالشها، فرصتها و راهکارها، پروژههای پنج کشور دریای خزر در زمینه انرژی، حقوق و دیپلماسی علمی جهت توسعه پایدار منطقه خزر، همکاری کشورهای منطقه خزر در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، کارفرمایان جوان و توسعه نوآورانه پنج کشور دریای خزر، بیست و چهارمین مجمع عمومی انجمن دانشگاههای دولتی و مراکز علمی – تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای خزر، نشست شورای بینالمللی همکاریهای تجاری اتاقهای بازرگانی و صنایع کشورهای منطقه حاشیه دریای خزر «خزر تجاری» و کنفرانس شهرداران شهرها و مناطق شهری کشورهای منطقه دریای خزر میشود.
موضوعات مورد بررسی
توسعه و تکمیل اتصالات کشورهای حاشیه دریای خزر در بخشهای ریلی و جادهای (تکمیل راهآهن رشت – آستارا)، سوآپ نفت خام با کشورهای ساحلی خزر، اتصال شبکههای برق و همکاری در زمینه صادرات تجهیزات صنعت برق، توسعه نفت شیلات (تولید ماهیان خاویاری) از جمله محورهای پیشنهادی دومین مجمع اقتصادی خزر است.
هیأت همراه معاون اول رئیس جمهور در این همایش به دنبال راهکارهایی برای ایجاد بانک مشترک و استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری، تسهیل روادید تجار و لغو روادید رانندگان، تبادل اطلاعات اقتصادی و تجاری در راستای تأمین نیازمندیهای متقابل در شرایط تحریم، جذب سرمایهگذاری این کشورها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران، برقراری کشتیرانی رو- رو بین بنادر، راهاندازی پروازهای کارگو، تهاتر کالا، راهاندازی خطوط انتقال برق و گاز، همکاریهای تاریخی- فرهنگی، صادرات محصولات کشاورزی و کشت فراسرزمینی، پاکسازی محیط زیست دریا و سواحل پیرامون و توسعه گردشگری آن هستند.
علیرضا حیدری
کارشناس رفاه و تأمین اجتماعی
عملکرد سه ماهه زاهدی وفا قابل تقدیر است. مهمترین دستاورد او تعیین تکلیف وضعیت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بوده است. امیدوارم زاهدی وفا بتواند دفاع خوبی در مجلس از عملکرد سه ماهه خود داشته باشد تا بتواند این وزارتخانه را که به آرامش رسانده به اهدافش نیز برساند. زاهدی وفا، برخلاف محسنی بندپی که در دولت روحانی در پی برکناری ربیعی از وزارت کار، سرپرستی آن را برعهده داشت و با پروپاگاندای خبری در تلاش بود اقداماتش را نشان دهد، در سکوت خبری به فعالیت خود ادامه داده و نشان میدهد که عملگرا است و این میتواند نشانه مثبتی باشد. البته فراموش نکنیم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تافته جدابافته از دولت نیست و باید براساس برنامههای کلان اقتصادی دولت اقدامات خود را پیش ببرد، به نظر میرسد که او توانسته در این مدت کم برنامههای این وزارتخانه را همسو با برنامههای کلان دولت به پیش ببرد و در این مسیر نیز موفق بوده است. من به کسب رأی اعتماد زاهدی وفا امیدوارم و ادامه فعالیت او را در این وزارتخانه مثبت ارزیابی میکنم. مشکلات حوزه کار، تعاون و رفاه به دلایل متعدد همچنان پاشنه آشیل اقتصاد و جامعه کشور است که اگر در رأس مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردی مقتدر و با دانش قرار گیرد بهتر میتواند با چالشهای آن برخورد منطقی داشته باشد.
زاهدی وفا تجربه خوبی در مدیریت اجرایی کشور دارد
اکبر شوکت
عضو سابق هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی کشور
اقدامات مثبت زاهدی وفا در سه ماهه اخیر از اصلیترین عواملی بوده که دولت را مجاب کرده او را برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کند.
زاهدی وفا، دارای تجربه خوبی در مدیریت اجرایی کشور است و نکته جالب توجه آنکه او در سمتهای مختلف اقتصادی در دولتهای مختلف حضور داشته است. مهمترین ویژگی که در سهماهه اخیر از او مشاهده شد، انجام فعالیتهای وزارتخانه بزرگ تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سکوت خبری است که حاصل آن دستاورد بزرگ افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان بود. زاهدی وفا، رویکردی تعاملی داشته و توصیه من این است که او در صورت موفقیت از آزمون بزرگ رأی اعتماد، این رویکرد را حفظ کرده و با شرکای بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهصورت عملگرایانه وارد مذاکره و مشورت شود. متأسفانه در یک سال اخیر این وزارتخانه رویکرد مناسبی با شرکای اجتماعی نداشته.اما حالا انتظار آنها این است که این تعامل با حضور زاهدی وفا انجام شود و ارتقا یابد. در مجموع انجمنها، تشکلهای صنفی و کارگری از عملکرد زاهدی وفا رضایت داشته و او را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مفید میدانند. زاهدی وفا میتواند شفافیت را به این وزارتخانه بازگرداند و با توجه به عملکرد سه ماهه اخیر او این انتظار دور از دسترس نیست.
زاهدی وفا، بهدنبال ایجاد مسکن کارگران است
علیرضا امیری
عضو کانون عالی بازنشستگان کشور
علیرضا امیری میگوید: محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سابقه و شناختی که نسبت به جامعه کارگران و بازنشستگان دارد، پیگیر مسأله معیشت و رفاه این اقشار است.
چندین جلسه با وی برگزار شد که تعاملهای خوبی با تشکلهای کارگری و بازنشستگان داشت. زاهدیوفا پیگیر مطالبههای اقشار کارگری و بازنشستگان است و با سابقه و تخصصی که در این حوزه دارد از پس مسائل برمیآید. زاهدی وفا در رسیدگی به حقوق بازنشستگان جلسههای مختلفی با آنان برگزار کرد و با رایزنیها و نوع مدیریتش توانست سایر سطوح بازنشستگان را پیگیری و این حق را به این قشر بازگرداند. جلسههای متعددی با وی برگزار شده که قرار است شرکتهای سرمایهگذاری برای بازنشستگان در قالب تعاونی ایجاد شود و آنان سهامدار شوند. وی بهدنبال ایجاد مسکن کارگران است و در این زمینه اقداماتی نیز انجام گرفته است.
گفتوگوی فعالان حوزه کار و رفاه درباره گزینه پیشنهادی وزیر کار با «ایران»:
جامعه کارگری زاهدی وفا را شایسته وزارت میداند
گروه اقتصادی/ شاید هنگامی که با حکم رئیسجمهور، محمد هادی زاهدی وفا در پی استعفای عبدالملکی از سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرپرستی این وزارتخانه عریض و طویل را بر عهده گرفت، هیچکس فکر نمیکرد التهابات ایجاد شده پیرامون این وزارتخانه در این مدت کم فروکش کند، اما حالا آرامش حاکم بر این وزارتخانه باعث شده برنامههای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوباره روی ریل قرار بگیرد؛موضوعی که حالا اغلب کارشناسان حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی همگی بر آن صحه گذاشته و معتقدند برای نخستین بار فردی برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی شده که میتواند خواسته طیفهای گوناگون این وزارتخانه از کارگر گرفته تا افراد کم توان و ناتوان را برآورده سازد.نشان به آن نشان که در این حدود دو هفتهای که رئیسجمهور او را بهعنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کرده، فعالان کارگری و اجتماعی، نمایندگان مجلس، تشکلهای صنفی و مردم نهاد از او حمایت کرده و زاهدی وفا را فردی کاربلد، متکی به دانش روز و مسلط به سه حوزه این وزارتخانه اعلام کردهاند. توضیح آنکه فعالانی که به نوعی با دیدگاههای دولت سیزدهم زاویه دارند نیز عملکرد او را تحسین کردند و معتقدند میتواند این وزارتخانه را در راستای اهداف از پیش تعیین شده هدایت کند. آنها عملکرد 4 ماهه او را بهعنوان نمونه یادآوری میکنند.
بخشی از عملکرد زاهدی وفا در دوران سرپرستی
زاهدی وفا در این 4 ماه که تصدی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را داشته، با رویکرد فراجناحی خود که همان رسالت دولت مردمی سیزدهم است، توانسته رضایت بازنشستگان را با کمک دولت جلب کند و در موضوع معیشت و حق مسکن کارگری نیز در این مدت کوتاه اقداماتی انجام داده که به نظر میرسد در صورتی که تصدی اش بر وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی ادامه داشته باشد بتواند این برنامه را عملیاتی و در پایان دولت سیزدهم به پایان برساند.
زاهدی وفا، همچنین توسعه همکاریهای مشترک کار با دیگر کشورهای منطقه را از برنامههای خود دانسته و در این مدت کم توانسته با انعقاد قراردادهایی در این حوزه عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد. برای مثال در همین مدت کم با کشور ترکمنستان قرارداد همکاری امضا شده که نشانهای از عزم جدی برای استفاده ازظرفیت سازمان همکاری شانگهای است که میتواند نقش مؤثری در توسعه اشتغال و رشد اقتصادی برای کشور داشته باشد.
تغییراتی در راستای بهبود رفاه جامعه
زاهدی وفا در این مدت کم دست به تغییرات اساسی در حوزه وسع سنجی دهکها زده و معتقد است این فرایند باید مورد بازنگری قرار بگیرد، چنانچه او بارها اعلام کرده که این روند و پایش در سال 1402 تغییر خواهد کرد، چرا که اعتقاد دارد این روند دارای کاستیهای زیادی است. او همچنین براصلاح وضعیت صندوقهای بازنشستگی و ارتقای سیاستهای تأمین اجتماعی تأکید کرده و اصرار دارد که این نوع تغییرات در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود. توضیحات زاهدی وفا در این باره ،خود گویای روشنی از این موضوع است.سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طبقه پیشکسوتان مستحقترین قشر برای دریافت خدمات متناسب با سن خودشان هستند، گفت: ما دغدغه خدمات بهداشتی را برای طبقه پیشکسوتان نباید داشته باشیم، اما اشکالاتی در نظامات بهداشتی ما وجود دارد. سرانه بهداشتی ما چندان کم نیست، اما یکی از اشکالات به نظام ارجاع برمیگردد. باید بهرهوری در این زمینه ارتقا یابد.
زاهدی وفا همچنین به وضعیت صندوقهای بازنشستگی اشاره کرده و میگوید که بخشی از سهام صندوقهای بازنشستگی متعلق به آنهاست. تأمین حدود ۸۰ درصد منابع صندوق برعهده دولت است؛ هر طرحی که در این زمینه و برای افزایش سهم صندوق در تأمین منابع داشته باشید از آن استقبال خواهیم کرد. یکی از اشکالاتی که در قانونگذاری مشاهده میشود این است که در احکام بودجه بهدنبال منابعی باشیم که حتماً تأمین شدنی باشند. گاهی قوانینی تصویب میشود که چون بودجهاش دیده نشده عملیاتی نمیشوند.
توجه به اشتغال و توسعه شرکتهای دانشبنیان
از دیگر برنامههای زاهدی وفا در این مدت کم، توجه به اشتغال و مهارت آموزی و توسعه شرکتهای دانشبنیان بوده است. توجه به جذب سرمایهگذاری و حرکت به سمت اشتغالهای نوظهور از دیگر برنامههای زاهدیوفا بوده است. زاهدیوفا درباره شرکتهای دانشبنیان گفته است که تولید دانشبنیان یکی از بحثهای جدی وزارتخانه است و باید به این سمت حرکت کنیم. اشتغالزایی و تولید دانشبنیان از بحثهای جدی است که در دستور کار ما و پایش استانها قرار دارد و به جد دنبال رصد دقیق اشتغالزایی در کشور هستیم؛ در بودجه نیز منابع خوبی در تبصرههای مختلف برای اشتغالزایی دیده شده ،لذا آنچه مهم است ایجاد شغلهای مولد و تثبیت بازار اشتغال است.
دیگر اقدامات زاهدی وفا
بهارستان امروز میزبان رئیس جمهور و محمد زاهدی وفا، وزیر پیشنهادی اش برای تصدی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، جایی که زاهدی وفا در صحن علنی مجلس از خود و برنامههایش دفاع خواهد کرد. قطع به یقین تأیید برنامههای زاهدی وفا در کمیسیونهای مختلف مجلس از جمله اجتماعی، اقتصاد و بهداشت نقطه عطفی در کسب رأی اعتماد مجلس به وی خواهد بود.
اظهارات فعالان کارگری، تشکلهای مردمنهاد نشان میدهد که چرا زاهدی وفا میتواند وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بخوبی اداره کند و آنها،او را صاحب این ظرفیت میدانند.
زاهدی وفا تعامل خوبی با جامعه کارگران و بازنشستگان دارد
علی راستگو
دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس
زاهدی وفا تعامل خوبی با جامعه کارگران و بازنشستگان دارد
رویکرد زاهدی وفا به مسائل کارگران فراجناحی است. چند جلسه با ایشان برگزار کردیم و هرگز ندیدیم نسبت به تشکلهای کارگران و بازنشستگان تقسیمبندی و مرزبندی داشته باشد.
زاهدیوفا درباره برنامههای خودش با جامعه کارگری و بازنشستگان صحبت کرده است و با پیگیریهایی که درباره سایر سطوح مستمری بازنشستگان انجام داد، مشخص شد که نسبت به این اقشار شناخت کافی دارد، این در حالی است که اگر وزیر دیگری معرفی شود و نسبت به این جامعه شناخت نداشته باشد، در اجرای برنامهها به مشکل برمیخوریم. زاهدیوفا درباره برنامههای خودش با جامعه کارگری و بازنشستگان صحبت کرده است و با پیگیریهایی که درباره سایر سطوح مستمری بازنشستگان انجام داد، مشخص شد که نسبت به این اقشار شناخت کافی دارد، این در حالی است که اگر وزیر دیگری معرفی شود و نسبت به این جامعه شناخت نداشته باشد، در اجرای برنامهها به مشکل برمیخوریم. زاهدی وفا تعامل خوبی با جامعه کارگران و بازنشستگان دارد، به گونهای که با صبر و آرامش به مسائل این قشر گوش میداد و پاسخگو بود.
وی خیلی علاقهمند است تا خدمتی را برای این قشر انجام دهند، از اینرو برای رفاه این قشر برنامه دارد. معرفی وی بهعنوان سکاندار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تعاملی که با قشر جامعه کارگری و بازنشستگی دارد به نفع این جامعه است.