ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
همزمان با انتخاب هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام شد
تلاش مجلس برای تصویب قانون انتخابات
گروه سیاسی/ محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در نشست خبری دیروز خود به ابهاماتی که این روزها دامن بهارستانیها را گرفته پاسخ داد. از سفر قالیباف به روسیه تا لایحه بودجه که مشخص نبود کلیات آن رد شده یا نمایندگان تنها به دادن رأی مخالف به گزارش کمیسیون تلفیق بسنده کردهاند و از همه مهمتر اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که پس از ایراد شورای نگهبان، هماکنون با اصرار مجلسیها روبه رو شده از موضوعات مورد بحث این جلسه بود.
فرهنگی در پاسخ به سؤالی درباره سفر رئیس مجلس به کشور روسیه گفت: ما همواره دیپلماسی پارلمانی داشته و بخشی از آن توسط ریاست محترم مجلس انجام میشود و دعوت به این سفر نیز از مدتها پیش توسط ریاست مجلس دومای روسیه انجام شده بود. او ادامه داد: سفرهای رئیس مجلس تابع پروتکلهایی است که یکی از آنها دعوت است، بدین معنی که باید با دعوت طرف مقابل صورت گیرد که ما در تمام ادوار مجلس این دعوتها و سفرها را داشتهایم که برخی مواقع گروههای دوستی پارلمانی و کمیسیونها نیز رئیس مجلس را در این سفرها همراهی میکنند که به طور قطع میتوان گفت آثار مثبتی دارد.
اما فرهنگی دیروز در مورد لایحه بودجهای که احتمال رد آن از قبل هم قابل پیشبینی بود، توضیحاتی ارائه کرد. او گفت که در مورد لایحه بودجه انتقاداتی در برخی رسانهها مطرح و عنوان شده که مشخص نبوده لایحه به رأی گذاشته میشود یا گزارش کمیسیون تلفیق و ادامه داد: وقتی لایحهای به مجلس بیاید و در کمیسیون بررسی شود تا آخر عنوانش لایحه است و رئیس مجلس هم موقع رأیگیری صراحتاً گفت اگر کلیات لایحه بودجه تصویب شود وارد جزئیات گزارش کمیسیون میشویم. لذا ابهامی در ارتباط با نحوه رأیگیری بودجه ۱۴۰۰ وجود نداشته است. این صحبتهای فرهنگی در حالی است که طبق تبصره 3 ماده 182 قانون آییننامه داخلی؛ «چنانچه گزارش کمیسیون مبنی بر «رد» کلیات لایحه باشد و در مجلس نیز کلیات لایحه به تصویب نرسد، مراتب به دولت اعلام میشود تا حداکثر ظرف مدت دو هفته لایحه را اصلاح و به مجلس ارائه کند.» این یعنی برای دادن لایحه اصلاحی کمیسیون تلفیق نیز میبایست کلیات لایحه دولت را رد میکرده که چنین اتفاقی رخ نداد و مجلس در هفته گذشته کار دیگری انجام داده که به زعم فرهنگی، اقدام متفاوتی نسبت به قبل بوده است. فرهنگی در توضیحات خود به علت بازگشت لایحه به دولت، به جای ارجاع به کمیسیون تلفیق گفت: در خصوص رد شدن کلیات لایحه بودجه، اتفاق خاصی که خارج از رویه مجلس باشد، صورت نگرفت، اما از یک جهت متفاوت عمل شد. لایحه بودجه، احکام خاصی دارد و در گذشته برداشت این بوده که باید به کمیسیون تلفیق بازگردد و حتی یکی دو مورد نیز اینگونه انجام شد، در واقع مرجع تشخیص آن هیأت رئیسه مجلس است. لذا در این خصوص هیأت رئیسه به طور مشخص وارد موضوع شده و بحثهای مختلفی صورت گرفت. دو برداشت وجود داشت که این برداشتها به رأی گذاشته شد و در نهایت اکثریت نظر به بازگشت لایحه به دولت را داشتند.
اگر دولت لایحه جدید ندهد، مجلس اقدام میکند
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در مورد وضعیت لایحه بودجه ۱۴۰۰ بعد از رد شدن آن توسط مجلس گفت: در آییننامه داخلی مجلس در مواردی که کمیسیون تلفیق، کلیات بودجه را تأیید کرده باشد و صحن علنی آن را رد کند، ما شاهد سکوت آییننامه هستیم. بنابراین اگر چنین اتفاقی بیفتد در تبصرهای از ماده ۱۸۴ آییننامه داخلی مجلس آمده است که به سایر مواد آییننامه مراجعه شود. اگر دولت لایحه جدیدی ارائه کند، مسلماً مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و اگر لایحه ارائه نکند، مجلس مجبور است رأساً وارد این موضوع شده و تا سه دوازدهم مصوب کند، یا اینکه اگر دولت بیشتر از سه دوازدهم بخواهد، باید لایحه بدهد.
آیا قانون انتخابات ریاست جمهوری به 1400 میرسد؟
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از مصوبه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری هم گفت. مصوبهای که هفته آخر دی ماه امسال پس از رأی نمایندگان راهی شورای نگهبان شد و پس از 20 روز بررسی اعضای آن، با ایرادات زیادی همراه بود هیچ از عزم نمایندگان برای ادامه کار کم نکرده است. فرهنگی در حالی امیدوار است که این قانون به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری برسد که هماکنون کلید این انتخابات از سوی شورای نگهبان زده شد. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دیروز همزمان با نشست خبری فرهنگی در حساب توئیتری خود از انتخاب اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ارائه آن به وزارت کشور خبر داد. او نوشت: «در جلسه چهارشنبه هفته گذشته اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به شرح ذیل انتخاب شده و مراتب به وزارت کشور اعلام گردید.» به گفته سخنگوی شورای نگهبان آقایان احمد جنتی، احمد خاتمی، سیامک ره پیک، محمدحسن صادقی مقدم، غلامحسین محسنی اژهای، عباس کعبی و عباسعلی کدخدایی اعضای این هیأت
هستند.
اما فرهنگی در توضیح امیدواری خود برای تصویب قانون انتخابات ریاست جمهوری در فرصت باقیمانده تا خردادماه 1400 که در همین مدت لایحه بودجه را هم در دست بررسی خواهد داشت، گفت: در رسانهها اعلام کردند که این طرح توسط شورای نگهبان رد شده است در حالی که این واقعیت ندارد و این طرح بهطور کامل رد نشده بلکه ایراداتی در برخی مواد از سوی شورای نگهبان مطرح شده که همه قابل رفع است و امیدواریم در روزهای آتی با رفع ایراد شاهد قانون معینی برای انتخابات ریاست جمهوری باشیم که این امر قطعاً قبل از انتخابات به انجام خواهد رسید.
حال اینکه نمایندگان چطور میتوانند از مقاصد خود که عیناً در مصوبه آنان آمده و به صراحت از سوی شورای نگهبان خلاف اصول قانون اساسی تشخیص داده شده، کوتاه بیایند، مشخص نیست. آنان اگر بخواهند ایراد شورا را برطرف کنند، دقیقاً باید به همین قانون فعلی بازگردند و در غیر این صورت و با اصرارشان نهایتاً باید مصوبه را راهی مجمع تشخیص مصلحت کنند که هیأت نظارت آن هم ایراداتی را بر مصوبه مجلس وارد ساخته است.
خبــــــر
دیدار قالیباف با پوتین لغو شد
نماینده تهران در مجلس گفت که محمدباقر قالیباف پروتکلهای بهداشتی دیدار با پوتین را نپذیرفته و به همین دلیل پوتین برای دریافت پیام مهم مقام معظم رهبری، نماینده ویژه معرفی کرده است. مجتبی توانگر در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: خبری که بنده درخصوص نهایی شدن دیدار دکتر قالیباف با ولادیمیر پوتین اطلاعرسانی کردم دقیق و تأیید شده نبود. البته دیدار با رئیس جمهوری روسیه در دستور کار و در حال برنامهریزی بوده است اما دیدار با پوتین در روسیه پروتکل ویژهای دارد که دکتر قالیباف پروتکلهای بهداشتی دیدار با پوتین را نپذیرفته است و به همین جهت پیام مهمی که رئیس مجلس در این سفر حامل آن هستند در دیدار با نماینده معرفی شده از سوی پوتین طرح خواهد شد. پیش از این روزنامه همشهری نوشته بود که قالیباف برای رعایت پروتکلهای بهداشتی دیدار با پوتین پذیرفته که در تهران و فرودگاه روسیه تست کرونا بدهد.
فرهنگی در پاسخ به سؤالی درباره سفر رئیس مجلس به کشور روسیه گفت: ما همواره دیپلماسی پارلمانی داشته و بخشی از آن توسط ریاست محترم مجلس انجام میشود و دعوت به این سفر نیز از مدتها پیش توسط ریاست مجلس دومای روسیه انجام شده بود. او ادامه داد: سفرهای رئیس مجلس تابع پروتکلهایی است که یکی از آنها دعوت است، بدین معنی که باید با دعوت طرف مقابل صورت گیرد که ما در تمام ادوار مجلس این دعوتها و سفرها را داشتهایم که برخی مواقع گروههای دوستی پارلمانی و کمیسیونها نیز رئیس مجلس را در این سفرها همراهی میکنند که به طور قطع میتوان گفت آثار مثبتی دارد.
اما فرهنگی دیروز در مورد لایحه بودجهای که احتمال رد آن از قبل هم قابل پیشبینی بود، توضیحاتی ارائه کرد. او گفت که در مورد لایحه بودجه انتقاداتی در برخی رسانهها مطرح و عنوان شده که مشخص نبوده لایحه به رأی گذاشته میشود یا گزارش کمیسیون تلفیق و ادامه داد: وقتی لایحهای به مجلس بیاید و در کمیسیون بررسی شود تا آخر عنوانش لایحه است و رئیس مجلس هم موقع رأیگیری صراحتاً گفت اگر کلیات لایحه بودجه تصویب شود وارد جزئیات گزارش کمیسیون میشویم. لذا ابهامی در ارتباط با نحوه رأیگیری بودجه ۱۴۰۰ وجود نداشته است. این صحبتهای فرهنگی در حالی است که طبق تبصره 3 ماده 182 قانون آییننامه داخلی؛ «چنانچه گزارش کمیسیون مبنی بر «رد» کلیات لایحه باشد و در مجلس نیز کلیات لایحه به تصویب نرسد، مراتب به دولت اعلام میشود تا حداکثر ظرف مدت دو هفته لایحه را اصلاح و به مجلس ارائه کند.» این یعنی برای دادن لایحه اصلاحی کمیسیون تلفیق نیز میبایست کلیات لایحه دولت را رد میکرده که چنین اتفاقی رخ نداد و مجلس در هفته گذشته کار دیگری انجام داده که به زعم فرهنگی، اقدام متفاوتی نسبت به قبل بوده است. فرهنگی در توضیحات خود به علت بازگشت لایحه به دولت، به جای ارجاع به کمیسیون تلفیق گفت: در خصوص رد شدن کلیات لایحه بودجه، اتفاق خاصی که خارج از رویه مجلس باشد، صورت نگرفت، اما از یک جهت متفاوت عمل شد. لایحه بودجه، احکام خاصی دارد و در گذشته برداشت این بوده که باید به کمیسیون تلفیق بازگردد و حتی یکی دو مورد نیز اینگونه انجام شد، در واقع مرجع تشخیص آن هیأت رئیسه مجلس است. لذا در این خصوص هیأت رئیسه به طور مشخص وارد موضوع شده و بحثهای مختلفی صورت گرفت. دو برداشت وجود داشت که این برداشتها به رأی گذاشته شد و در نهایت اکثریت نظر به بازگشت لایحه به دولت را داشتند.
اگر دولت لایحه جدید ندهد، مجلس اقدام میکند
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در مورد وضعیت لایحه بودجه ۱۴۰۰ بعد از رد شدن آن توسط مجلس گفت: در آییننامه داخلی مجلس در مواردی که کمیسیون تلفیق، کلیات بودجه را تأیید کرده باشد و صحن علنی آن را رد کند، ما شاهد سکوت آییننامه هستیم. بنابراین اگر چنین اتفاقی بیفتد در تبصرهای از ماده ۱۸۴ آییننامه داخلی مجلس آمده است که به سایر مواد آییننامه مراجعه شود. اگر دولت لایحه جدیدی ارائه کند، مسلماً مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و اگر لایحه ارائه نکند، مجلس مجبور است رأساً وارد این موضوع شده و تا سه دوازدهم مصوب کند، یا اینکه اگر دولت بیشتر از سه دوازدهم بخواهد، باید لایحه بدهد.
آیا قانون انتخابات ریاست جمهوری به 1400 میرسد؟
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از مصوبه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری هم گفت. مصوبهای که هفته آخر دی ماه امسال پس از رأی نمایندگان راهی شورای نگهبان شد و پس از 20 روز بررسی اعضای آن، با ایرادات زیادی همراه بود هیچ از عزم نمایندگان برای ادامه کار کم نکرده است. فرهنگی در حالی امیدوار است که این قانون به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری برسد که هماکنون کلید این انتخابات از سوی شورای نگهبان زده شد. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دیروز همزمان با نشست خبری فرهنگی در حساب توئیتری خود از انتخاب اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ارائه آن به وزارت کشور خبر داد. او نوشت: «در جلسه چهارشنبه هفته گذشته اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به شرح ذیل انتخاب شده و مراتب به وزارت کشور اعلام گردید.» به گفته سخنگوی شورای نگهبان آقایان احمد جنتی، احمد خاتمی، سیامک ره پیک، محمدحسن صادقی مقدم، غلامحسین محسنی اژهای، عباس کعبی و عباسعلی کدخدایی اعضای این هیأت
هستند.
اما فرهنگی در توضیح امیدواری خود برای تصویب قانون انتخابات ریاست جمهوری در فرصت باقیمانده تا خردادماه 1400 که در همین مدت لایحه بودجه را هم در دست بررسی خواهد داشت، گفت: در رسانهها اعلام کردند که این طرح توسط شورای نگهبان رد شده است در حالی که این واقعیت ندارد و این طرح بهطور کامل رد نشده بلکه ایراداتی در برخی مواد از سوی شورای نگهبان مطرح شده که همه قابل رفع است و امیدواریم در روزهای آتی با رفع ایراد شاهد قانون معینی برای انتخابات ریاست جمهوری باشیم که این امر قطعاً قبل از انتخابات به انجام خواهد رسید.
حال اینکه نمایندگان چطور میتوانند از مقاصد خود که عیناً در مصوبه آنان آمده و به صراحت از سوی شورای نگهبان خلاف اصول قانون اساسی تشخیص داده شده، کوتاه بیایند، مشخص نیست. آنان اگر بخواهند ایراد شورا را برطرف کنند، دقیقاً باید به همین قانون فعلی بازگردند و در غیر این صورت و با اصرارشان نهایتاً باید مصوبه را راهی مجمع تشخیص مصلحت کنند که هیأت نظارت آن هم ایراداتی را بر مصوبه مجلس وارد ساخته است.
خبــــــر
دیدار قالیباف با پوتین لغو شد
نماینده تهران در مجلس گفت که محمدباقر قالیباف پروتکلهای بهداشتی دیدار با پوتین را نپذیرفته و به همین دلیل پوتین برای دریافت پیام مهم مقام معظم رهبری، نماینده ویژه معرفی کرده است. مجتبی توانگر در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: خبری که بنده درخصوص نهایی شدن دیدار دکتر قالیباف با ولادیمیر پوتین اطلاعرسانی کردم دقیق و تأیید شده نبود. البته دیدار با رئیس جمهوری روسیه در دستور کار و در حال برنامهریزی بوده است اما دیدار با پوتین در روسیه پروتکل ویژهای دارد که دکتر قالیباف پروتکلهای بهداشتی دیدار با پوتین را نپذیرفته است و به همین جهت پیام مهمی که رئیس مجلس در این سفر حامل آن هستند در دیدار با نماینده معرفی شده از سوی پوتین طرح خواهد شد. پیش از این روزنامه همشهری نوشته بود که قالیباف برای رعایت پروتکلهای بهداشتی دیدار با پوتین پذیرفته که در تهران و فرودگاه روسیه تست کرونا بدهد.
سیدهادی خامنهای:
تضعیف جمهوریت و تکثرگرایی مخالف اهداف انقلاب است
حجتالاسلام والمسلمین سید هادی خامنهای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره)، با بیان اینکه امام (ره) بر قدرت و جایگاه مردم در تشکیل و حمایت از نظام، هم در وجه اسلامیت و هم در وجه جمهوریت آن تأکید زیادی داشت، گفت: هر اقدامی که در مسیر تضعیف جمهوریت و تکثرگرایی قرار گیرد، با اهداف انقلاب و مشارکت مردم همخوانی نخواهد داشت و حتی به امنیت ملی هم آسیب میزند.
او در گفتوگویی با خبرآنلاین که با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی صورت گرفت، هدف کلان و درازمدت انقلاب اسلامی را تقویت زندگی و زیست مؤمنانه یا اداره جامعه مبتنی بر تعالیم اسلام دانست و گفت: نباید انتظار داشت چنین هدفی در چهار یا چند دهه به طور کامل تحقق یابد، مهم این است ببینیم در این مسیر قرار داریم یا خیر.
هادی خامنهای با بیان اینکه اهداف انقلاب در هر دو جنبه کوتاه مدت و درازمدت، ذیل شعار راهبردی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» خلاصه میشود، افزود: آزادی یعنی برخورداری از حق انتخاب در همه عرصههای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و سلوک و رفتار فردی و عمومی. استقلال هم پیوند عمیقی با همین مفهوم دارد و به معنای داشتن حق زندگی بدون مداخله بیگانگان است.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره)، یکی از دلایل اقبال مردم به «جمهوری» مبتنی بر «اسلام» را تضمین آزادی و استقلال دانست و اظهار کرد: مردم فکر میکردند جمهوری اسلامی بیش از سایر مدلهای حکومتی میتواند این دو اصل را محقق کند. اتفاقاً امام (ره) هم بر قدرت و جایگاه مردم در تشکیل و حمایت از نظام، چه در وجه اسلامیت و چه در وجه جمهوریت آن تأکید زیادی داشتند.
او ادامه داد: شاید اکنون وقت آن باشد که مدافعان نظارت استصوابی بدون نگاههای جناحی و سلیقهای، بررسی کنند این نوع نظارت که در زمان امام(ره) جاری نبود، تا چه اندازه در بهبود روند انتخابات و مشارکت مردم تأثیر داشته است؟ آیا به این نوع نظارت خدشهای وارد نیست؟ آیا تنگ کردن دایره منتخبان، مشارکت سوز است یا مشارکت ساز؟
این فعال سیاسی اصلاحطلب با بیان اینکه هر اقدامی در مسیر تضعیف جمهوریت و تکثرگرایی با اهداف انقلاب و مشارکت مردم همخوانی نخواهد داشت، تصریح کرد: این امر حتی به امنیت ملی هم آسیب میزند، به همین مجلس فعلی نگاه کنید، یکدستی حاکم بر آن پویایی را از آن گرفته است.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره)، انتخابات ریاست جمهوری را روزنهای مهم برای تأثیرگذاری بر روند امور توصیف و تأکید کرد: اما انتخابات زمانی مؤثر است که مردم انگیزه مشارکت داشته باشند و برای انگیزه داشتن مردم، باید شرایطی فراهم شود که احساس کنند حق انتخاب دارند و شرایط برای حضور همه سلیقهها در چارچوب قانون فراهم است و همچنین انتخاب آنها مؤثر است.
او درباره حضور نظامیان در انتخابات هم گفت: اگر انتخابات آزاد و با حضور همه سلایق باشد، حضور چهرهای با سابقه نظامی، شاخص یا غیرشاخص به گونهای که ناقض قانون اساسی هم نباشد، بلامانع است، به شرطی که متکی به خود و برنامههایش باشد نه متکی به سازمان یا نهاد نظامی خاص به عنوان پشتیبان. هادی خامنهای تأکید کرد: اما اگر قرار باشد یک نظامی به اتکای سازمان و نهاد وابسته به آن وارد عرصه شود و بخواهد قدرت اجرایی را با نظامیان مرتبط سازد، این به معنای تشکیل یک دولت نظامی است و ناقض قانون اساسی است.
او در گفتوگویی با خبرآنلاین که با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی صورت گرفت، هدف کلان و درازمدت انقلاب اسلامی را تقویت زندگی و زیست مؤمنانه یا اداره جامعه مبتنی بر تعالیم اسلام دانست و گفت: نباید انتظار داشت چنین هدفی در چهار یا چند دهه به طور کامل تحقق یابد، مهم این است ببینیم در این مسیر قرار داریم یا خیر.
هادی خامنهای با بیان اینکه اهداف انقلاب در هر دو جنبه کوتاه مدت و درازمدت، ذیل شعار راهبردی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» خلاصه میشود، افزود: آزادی یعنی برخورداری از حق انتخاب در همه عرصههای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و سلوک و رفتار فردی و عمومی. استقلال هم پیوند عمیقی با همین مفهوم دارد و به معنای داشتن حق زندگی بدون مداخله بیگانگان است.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره)، یکی از دلایل اقبال مردم به «جمهوری» مبتنی بر «اسلام» را تضمین آزادی و استقلال دانست و اظهار کرد: مردم فکر میکردند جمهوری اسلامی بیش از سایر مدلهای حکومتی میتواند این دو اصل را محقق کند. اتفاقاً امام (ره) هم بر قدرت و جایگاه مردم در تشکیل و حمایت از نظام، چه در وجه اسلامیت و چه در وجه جمهوریت آن تأکید زیادی داشتند.
او ادامه داد: شاید اکنون وقت آن باشد که مدافعان نظارت استصوابی بدون نگاههای جناحی و سلیقهای، بررسی کنند این نوع نظارت که در زمان امام(ره) جاری نبود، تا چه اندازه در بهبود روند انتخابات و مشارکت مردم تأثیر داشته است؟ آیا به این نوع نظارت خدشهای وارد نیست؟ آیا تنگ کردن دایره منتخبان، مشارکت سوز است یا مشارکت ساز؟
این فعال سیاسی اصلاحطلب با بیان اینکه هر اقدامی در مسیر تضعیف جمهوریت و تکثرگرایی با اهداف انقلاب و مشارکت مردم همخوانی نخواهد داشت، تصریح کرد: این امر حتی به امنیت ملی هم آسیب میزند، به همین مجلس فعلی نگاه کنید، یکدستی حاکم بر آن پویایی را از آن گرفته است.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره)، انتخابات ریاست جمهوری را روزنهای مهم برای تأثیرگذاری بر روند امور توصیف و تأکید کرد: اما انتخابات زمانی مؤثر است که مردم انگیزه مشارکت داشته باشند و برای انگیزه داشتن مردم، باید شرایطی فراهم شود که احساس کنند حق انتخاب دارند و شرایط برای حضور همه سلیقهها در چارچوب قانون فراهم است و همچنین انتخاب آنها مؤثر است.
او درباره حضور نظامیان در انتخابات هم گفت: اگر انتخابات آزاد و با حضور همه سلایق باشد، حضور چهرهای با سابقه نظامی، شاخص یا غیرشاخص به گونهای که ناقض قانون اساسی هم نباشد، بلامانع است، به شرطی که متکی به خود و برنامههایش باشد نه متکی به سازمان یا نهاد نظامی خاص به عنوان پشتیبان. هادی خامنهای تأکید کرد: اما اگر قرار باشد یک نظامی به اتکای سازمان و نهاد وابسته به آن وارد عرصه شود و بخواهد قدرت اجرایی را با نظامیان مرتبط سازد، این به معنای تشکیل یک دولت نظامی است و ناقض قانون اساسی است.
گفتوگوی وزیر خارجه امریکا با تروئیکای اروپایی درباره برجام
مخالفان و موافقان امریکایی برجام به بایدن نامه نوشتند
گروه سیاسی/ «آنتونی بلینکن»، وزیر امورخارجه جدید امریکا و همتایان او از انگلیس، فرانسه و آلمان بهعنوان سه کشور طرف برجام در یک نشست مجازی با یکدیگر درباره ایران و موضوعات دیگر رایزنی کردند. این نخستین رایزنی میان وزیران خارجه چهار کشور دو سوی آتلانتیک بعد از سال ۲۰۱۸ بهشمار میآید. بهگزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «بلینکن» در صحبتهای خود بر تعهد امریکا برای رسیدگی به چالشهای جهانی تأکید کرده است. دولت جدید امریکا به ریاست جو بایدن وعده داده است که قصد بازگشت به برجام را دارد، توافقی که رئیس جمهوری پیشین امریکا در سال 2018 به طور یکجانبه از آن خارج شد و سپس تحریمها علیه ایران را بازگرداند. با وجود وعده بایدن، دولت جدید او هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هستهای را اعلام نکرده است. اعضای تیم بایدن میگویند قصد دارند از بازگشت به برجام بهعنوان مبنایی برای قویتر و طولانیتر کردن توافق هستهای استفاده کنند.
در همین حال انگلیس هم با انتشار بیانیهای از گفتوگوی تلفنی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و بوریس جانسون نخستوزیر انگلیس خبر داد. رایزنیهای جانسون و مکرون درباره ایران در حالی انجام شده است که گمانهزنیها درباه بازگشت امریکا به برجام با روی کار آمدن دولت جدید در کاخ سفید افزایش یافته است و روز گذشته وزیران امورخارجه تروئیکای اروپایی و امریکا نیز در نشستی مجازی درباره این موضوع رایزنی کردهاند.
این گفتوگوهای برجامی در حالی صورت میگیرد که اخیراً سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس پیشنهادهایی مطرح کردهاند که بر اساس آن ایران در ازای پایبندی به توافق هستهای، از منافع اقتصادی بهرهمند شود. از سویی رئیس جمهوری فرانسه هم برای میانجیگری میان تهران و واشنگتن اعلام آمادگی کرده است.
همزمان با جدیتر شدن گفتوگوها درباره توافق هستهای جمعی از مقامات امنیتی، نظامی و دیپلماتهای پیشین امریکایی از رئیس جمهوری جدید کشور خود خواستند تا به توافق هستهای با ایران بازگردد. به گزارش ایسنا به نقل از نشریه نیوزویک، ۴۱ نفر از مقامات نظامی، امنیتی و دیپلماتهای پیشین امریکا در نامهای سرگشاده به بایدن از او خواستند تا مجدداً به توافق هستهای با ایران بپیوندد، چرا که عدم بازگشت به توافق میتواند به معنی یک جنگ جدید پرهزینه باشد. این مقامات پیشین امریکا که نامه سرگشاده به بایدن را امضا کردهاند، گفتهاند که برجام تنها راه حل جلوگیری از هستهای شدن ایران است و اگر چنین نشود میتواند خطر یک مناقشه پرهزینه را به همراه داشته باشد. با وجود این حمایتها در امریکا برای بازگشت این کشور به برجام همچنان شماری از چهرههای جمهوریخواه امریکایی مخالف بازگشت دولت جدید به برجام هستند. چنانکه تد کروز، سناتور جمهوریخواه طرحی را در قالب متمم لایحه بودجه دفاعی پیشنهاد داده که ۱۰ میلیون دلاری را که قرار است سنا به وزارت خارجه و وزارت خزانهداری برای اجرای توافق هستهای ۲۰۱۵ اختصاص دهد، صرف کار دیگری کند. همزمان ۵۰ قانونگذار امریکایی در نامهای به «جو بایدن»، از وی خواستند به توافق هستهای با ایران برنگردد و سیاست «فشار حداکثری» را ادامه دهد.
در همین حال انگلیس هم با انتشار بیانیهای از گفتوگوی تلفنی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و بوریس جانسون نخستوزیر انگلیس خبر داد. رایزنیهای جانسون و مکرون درباره ایران در حالی انجام شده است که گمانهزنیها درباه بازگشت امریکا به برجام با روی کار آمدن دولت جدید در کاخ سفید افزایش یافته است و روز گذشته وزیران امورخارجه تروئیکای اروپایی و امریکا نیز در نشستی مجازی درباره این موضوع رایزنی کردهاند.
این گفتوگوهای برجامی در حالی صورت میگیرد که اخیراً سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس پیشنهادهایی مطرح کردهاند که بر اساس آن ایران در ازای پایبندی به توافق هستهای، از منافع اقتصادی بهرهمند شود. از سویی رئیس جمهوری فرانسه هم برای میانجیگری میان تهران و واشنگتن اعلام آمادگی کرده است.
همزمان با جدیتر شدن گفتوگوها درباره توافق هستهای جمعی از مقامات امنیتی، نظامی و دیپلماتهای پیشین امریکایی از رئیس جمهوری جدید کشور خود خواستند تا به توافق هستهای با ایران بازگردد. به گزارش ایسنا به نقل از نشریه نیوزویک، ۴۱ نفر از مقامات نظامی، امنیتی و دیپلماتهای پیشین امریکا در نامهای سرگشاده به بایدن از او خواستند تا مجدداً به توافق هستهای با ایران بپیوندد، چرا که عدم بازگشت به توافق میتواند به معنی یک جنگ جدید پرهزینه باشد. این مقامات پیشین امریکا که نامه سرگشاده به بایدن را امضا کردهاند، گفتهاند که برجام تنها راه حل جلوگیری از هستهای شدن ایران است و اگر چنین نشود میتواند خطر یک مناقشه پرهزینه را به همراه داشته باشد. با وجود این حمایتها در امریکا برای بازگشت این کشور به برجام همچنان شماری از چهرههای جمهوریخواه امریکایی مخالف بازگشت دولت جدید به برجام هستند. چنانکه تد کروز، سناتور جمهوریخواه طرحی را در قالب متمم لایحه بودجه دفاعی پیشنهاد داده که ۱۰ میلیون دلاری را که قرار است سنا به وزارت خارجه و وزارت خزانهداری برای اجرای توافق هستهای ۲۰۱۵ اختصاص دهد، صرف کار دیگری کند. همزمان ۵۰ قانونگذار امریکایی در نامهای به «جو بایدن»، از وی خواستند به توافق هستهای با ایران برنگردد و سیاست «فشار حداکثری» را ادامه دهد.
فراز و فرودهای انقلاب 57
ادامه از صفحه اول
1) مردمی بودن: تقریباً تمامی صاحبنظران داخلی و خارجی بر این باور هستند که مردمیترین انقلابی که در میان انقلابهای کلاسیک دنیا رخ داده انقلاب ایران است؛ انقلاب ما انقلابی بود که همه اقشار جامعه اعم از مردم عادی، کارگر، روشنفکر و تمامی جریانات سیاسی و حتی متعارض را به میدان آورد و حتی مارکسیستها، ملیون و نژادها و مذاهب مختلف هم نقش مؤثری در آن داشتند. بعدها دیدیم که میشل فوکو که از فیلسوفان تأثیرگذار جهان در چند دهه اخیر بوده، به ایران آمده و بحثهای جدی در این خصوص داشته است.
2) استقلال: منطقه خاورمیانه بهدلیل اهمیت ژئوپلیتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی خود و بخصوص جمعیتی که در آن سکونت دارد و به لحاظ نقشی که در اقتصاد جهان داشته و مهمتر از همه حضور اسرائیل در آن، بسیار حایز اهمیت است. این منطقه از جهان از دیرباز مورد توجه جریان استعمارگر بوده است. چه استعمار قدیم که از سوی انگلستان و بعضاً فرانسه و اسپانیا و پرتغال در این منطقه اعمال میشد و چه بعد از جنگ جهانی اول که استعمار جدید به سرکردگی امپریالیسم امریکا شکل گرفت، تأثیرات نامطلوبی بر ایران ما گذاشت از جمله اینکه سقوط دولت ملی مرحوم دکتر محمد مصدق و سرکوب جنبش ملی نفت و کودتای 28 مرداد 32 رخ داد و مسأله نفوذ و استعمار جلوه بسیار جدی یافت. از همین رو شاید بتوان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را پس از مردمی بودن آن، «استقلال» دانست. کشوری که در دوره پهلوی اول و دوم جزو کشورهای اقماری انگلستان و امریکا بود، تبدیل به ژاندارم منطقه شد و یکی از حامیان بزرگ اسرائیل به شمار میرفت با انقلاب اسلامی، به استقلال ستودنی دست یافت.
3) آزادی: تجربه جدید مدنیت که از پیشامشروطه شروع و در دوران مشروطیت تبلور یافت و تا انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد، علاوه بر استقلال و مبارزه با بیگانه، مردمسالاری را برای ما به ارمغان آورد که نتیجه آن آزادی بود. رهایی از استبداد و اندکسالاری (حاکمیت الیگارشی) در این انقلاب توانست حداقل در شکل نهادهای اساسی خود ظهور کند و در حد ممکن محقق شود. هرچند ما در بحث مردمسالاری و آزادی هنوز با مشکلاتی روبه رو هستیم. آنچنان که جامعه انتظار دارد که این شعار اساسی انقلاب بتواند هم به شکل نهادی و هم اجتماعی تحقق پیدا کند. تا رسیدن به قلههای آزادی راه نسبتاً طولانی در پیش داریم اما گامهای بلندی را هم برداشتهایم و نیازمند گامهای دیگری هم هستیم. با این حال نباید فراموش کرد که هر انقلابی در ادامه مسیر خود با آسیبهایی روبه رو خواهد شد. انقلاب اسلامی ایران با همه تلاشهایی که برای بهثمر رساندن اهداف آن صورت گرفته با مسائل و مشکلاتی هم روبهرو است که باید برای رفع آنها اقدام عاجلی صورت بگیرد.
4)شکاف طبقاتی و اجتماعی: شعار آزادی در این کشور محقق نمیشود مگر با تحقق عدالت اجتماعی در همه عرصه ها. متأسفانه باید گفت که در عرصه اجتماعی با وجود کارهای خوبی که تاکنون صورت گرفته، با یک فاصله طبقاتی جدی، انباشت سرمایه و شکلگیری طبقه فقیر و غنی روبهرو هستیم، در بحث قومیتها و عدالت آموزشی هم با مشکلاتی روبه رو بوده که نیازمندیم گامهای مهمی برداریم و در حقوق شهروندی باید راه زیادی طی کنیم. بنابراین یکی از آسیبهایی که امکان دارد انقلاب را با بحرانهای جدی رودر رو کند همین مسائل و مشکلات در عرصههای سیاسی و بخصوص اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است که باید چارهای برای آن اندیشید.
5) زیست ناسالم اخلاقی: اسلام، معنویت و اخلاق از اهداف مهم این انقلاب بوده است. با رجوع به سیره پیامبر(ص) و بنیانگذار انقلاب درخواهیم یافت که بخش مؤثر انقلاب در عرصه زیست اخلاقی است. طبق گزارشها و نگرانیهایی که بسیاری از اهل علم و اهالی حوزه و روشنفکران ارائه کردهاند با نوعی جدی از آسیبهای اخلاقی روبه رو هستیم. گسترش دروغ، استفاده ابزاری از دین، افزایش ارتکاب گناه، زیاد شدن خرافات، فساد و رانت، وجود امضاهای طلایی و ویژهخواریها آسیبهای جدی را به اخلاق اجتماعی وارد کرده که لازم است نسبت به رفع و کاهش آن و تقویت عدالت اجتماعی و توزیع برابر منابع توجه جدی داشته باشیم.
1) مردمی بودن: تقریباً تمامی صاحبنظران داخلی و خارجی بر این باور هستند که مردمیترین انقلابی که در میان انقلابهای کلاسیک دنیا رخ داده انقلاب ایران است؛ انقلاب ما انقلابی بود که همه اقشار جامعه اعم از مردم عادی، کارگر، روشنفکر و تمامی جریانات سیاسی و حتی متعارض را به میدان آورد و حتی مارکسیستها، ملیون و نژادها و مذاهب مختلف هم نقش مؤثری در آن داشتند. بعدها دیدیم که میشل فوکو که از فیلسوفان تأثیرگذار جهان در چند دهه اخیر بوده، به ایران آمده و بحثهای جدی در این خصوص داشته است.
2) استقلال: منطقه خاورمیانه بهدلیل اهمیت ژئوپلیتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی خود و بخصوص جمعیتی که در آن سکونت دارد و به لحاظ نقشی که در اقتصاد جهان داشته و مهمتر از همه حضور اسرائیل در آن، بسیار حایز اهمیت است. این منطقه از جهان از دیرباز مورد توجه جریان استعمارگر بوده است. چه استعمار قدیم که از سوی انگلستان و بعضاً فرانسه و اسپانیا و پرتغال در این منطقه اعمال میشد و چه بعد از جنگ جهانی اول که استعمار جدید به سرکردگی امپریالیسم امریکا شکل گرفت، تأثیرات نامطلوبی بر ایران ما گذاشت از جمله اینکه سقوط دولت ملی مرحوم دکتر محمد مصدق و سرکوب جنبش ملی نفت و کودتای 28 مرداد 32 رخ داد و مسأله نفوذ و استعمار جلوه بسیار جدی یافت. از همین رو شاید بتوان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را پس از مردمی بودن آن، «استقلال» دانست. کشوری که در دوره پهلوی اول و دوم جزو کشورهای اقماری انگلستان و امریکا بود، تبدیل به ژاندارم منطقه شد و یکی از حامیان بزرگ اسرائیل به شمار میرفت با انقلاب اسلامی، به استقلال ستودنی دست یافت.
3) آزادی: تجربه جدید مدنیت که از پیشامشروطه شروع و در دوران مشروطیت تبلور یافت و تا انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد، علاوه بر استقلال و مبارزه با بیگانه، مردمسالاری را برای ما به ارمغان آورد که نتیجه آن آزادی بود. رهایی از استبداد و اندکسالاری (حاکمیت الیگارشی) در این انقلاب توانست حداقل در شکل نهادهای اساسی خود ظهور کند و در حد ممکن محقق شود. هرچند ما در بحث مردمسالاری و آزادی هنوز با مشکلاتی روبه رو هستیم. آنچنان که جامعه انتظار دارد که این شعار اساسی انقلاب بتواند هم به شکل نهادی و هم اجتماعی تحقق پیدا کند. تا رسیدن به قلههای آزادی راه نسبتاً طولانی در پیش داریم اما گامهای بلندی را هم برداشتهایم و نیازمند گامهای دیگری هم هستیم. با این حال نباید فراموش کرد که هر انقلابی در ادامه مسیر خود با آسیبهایی روبه رو خواهد شد. انقلاب اسلامی ایران با همه تلاشهایی که برای بهثمر رساندن اهداف آن صورت گرفته با مسائل و مشکلاتی هم روبهرو است که باید برای رفع آنها اقدام عاجلی صورت بگیرد.
4)شکاف طبقاتی و اجتماعی: شعار آزادی در این کشور محقق نمیشود مگر با تحقق عدالت اجتماعی در همه عرصه ها. متأسفانه باید گفت که در عرصه اجتماعی با وجود کارهای خوبی که تاکنون صورت گرفته، با یک فاصله طبقاتی جدی، انباشت سرمایه و شکلگیری طبقه فقیر و غنی روبهرو هستیم، در بحث قومیتها و عدالت آموزشی هم با مشکلاتی روبه رو بوده که نیازمندیم گامهای مهمی برداریم و در حقوق شهروندی باید راه زیادی طی کنیم. بنابراین یکی از آسیبهایی که امکان دارد انقلاب را با بحرانهای جدی رودر رو کند همین مسائل و مشکلات در عرصههای سیاسی و بخصوص اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است که باید چارهای برای آن اندیشید.
5) زیست ناسالم اخلاقی: اسلام، معنویت و اخلاق از اهداف مهم این انقلاب بوده است. با رجوع به سیره پیامبر(ص) و بنیانگذار انقلاب درخواهیم یافت که بخش مؤثر انقلاب در عرصه زیست اخلاقی است. طبق گزارشها و نگرانیهایی که بسیاری از اهل علم و اهالی حوزه و روشنفکران ارائه کردهاند با نوعی جدی از آسیبهای اخلاقی روبه رو هستیم. گسترش دروغ، استفاده ابزاری از دین، افزایش ارتکاب گناه، زیاد شدن خرافات، فساد و رانت، وجود امضاهای طلایی و ویژهخواریها آسیبهای جدی را به اخلاق اجتماعی وارد کرده که لازم است نسبت به رفع و کاهش آن و تقویت عدالت اجتماعی و توزیع برابر منابع توجه جدی داشته باشیم.
اخبــــار
دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر معظم انقلاب
در سالگرد بیعت تاریخی همافران با حضرت امام خمینی (ره) و در روز نیروی هوایی، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ با رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا دیدار میکنند.
به گزارش ایسنا، با توجه به شرایط بیماری کرونا و لزوم اجرای کامل دستورالعملهای بهداشتی، این دیدار با حضور تعداد محدودی از فرماندهان و اعضای نیروی هوایی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار میشود.
بخشنامه جدید رئیسی ابلاغ شد
بخشنامه «الزام دادسراها و دادگاهها و ضابطان دادگستری به پذیرش مستقیم شکایات مردم» از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، فراهم کردن امکان ارسال شکایت به صورت خودکاربری از طریق سامانه خدمات الکترونیک قضایی، اطلاعرسانی به اصحاب پرونده حسب مورد درخصوص نحوه پیگیری شکایات، نظارت بر ثبت و ارسال سریع شکایات دریافتی توسط دفاتر خدمات الکترونیک و ایجاد دسترسی الکترونیکی به دادستانها جهت نظارت بر نحوه ارجاع شکایات از جمله اقداماتی است که در سایه اجرای این دستورالعمل تحقق مییابد.
مسیرهای حرکت موتوری و خودرویی مراسم ۲۲ بهمن در تهران
جلسه هماهنگی مسیرهای حرکت خودرویی و موتوری در مراسم
۲۲ بهمن تهران صبح دیروز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد و حجتالاسلام سیدمحسن محمودی طی سخنانی بیان کرد: یومالله ۲۲ بهمن یکی از اعیاد حقیقی ملت ایران است که باید به نحو ممکن مورد توجه قرار گیرد. به گزارش ایسنا، محمودی یادآور شد: با توجه به شرایط کرونایی موجود و لزوم رعایت بهداشت طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، حرکت موتوری و خودرویی جایگزین راهپیمایی
هر ساله مردم تهران و شهرستانهای استان شده است. وی یادآور شد: مسیر اصلی از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان آزادی ویژه موتورسواران خواهد بود و خیابانهای شهید آیتالله سعیدی و محمدعلی جناح به سوی میدان آزادی ویژه حرکت خودرویی است. به گفته محمودی، سپاه و بسیج هدایت حرکت موتوری به سمت مسیرهای اصلی را برعهده خواهند داشت و نیروی انتظامی و راهور نیز جهت هدایت به مسیرهای اصلی اطلاعرسانی و همراهی لازم را انجام میدهند.
حزب ندای ایرانیان: مجلس از مرحله شعار عبور کند
اعضای شورای سیاستگذاری حزب ندای ایرانیان با اعلام اینکه مجلس یازدهم در آزمون بزرگ شفافیت مردود شد، تأکید کردند: انتظار میرود نمایندگان از مرحله شعار عبور کرده و اقدام علمی برای شفافیت پارلمانی داشته باشند. به گزارش ایرنا، در این نشست تأکید شد که مجلس شورای اسلامی نهاد قانونگذار در کشور است و شایسته است شفافیت و پاسخگویی را از خود شروع کند. به گفته اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، تصویب شفافیت آرای نمایندگان گام مهمی جهت حاکم شدن شفافیت و پاسخگویی در سیستم سیاسی خواهد بود. در این جلسه همچنین درخصوص تشکیل «نهاد اجماعساز اصلاحطلبان» تأکید کردند که نفس ایجاد اجماع و هماهنگی برای برگزاری یک انتخابات پرشور که تضمینکننده منافع ملی و حقوق مردم باشد، سزاوار تحسین است، اما باید با نگاهی به تجارب گذشته و رفع اشکالات اساسی که شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات داشت، نهاد فعلی قدمی به پیش باشد نه آنکه صرفاً همان روند پر اشکال قبلی با تغییرنام و صورت تکرار شود. اعضای شورای سیاستگذاری بر شفافیت سازوکارهای نهاد، امکان پاسخگویی به جریانها، احزاب و مردم، بسترسازی برای حضور اقشار نادیده گرفتهشده، بویژه زنان و جوانان، تأکید کردند. همچنین در این جلسه اعضای شورای سیاستگذاری ضمن هشدار درخصوص احتمال بروز موج چهارم کرونا، خواستار آغاز سریعتر واکسیناسیون سراسری برای کنترل پاندمی کرونا شدند.
کشاورزان نمونه پیشگامان جهش تولید
ادامه از صفحه اول
عوامل انسـانی فعـال در بخش کشـاورزی ایران متشـکل از مدیران، محققـان، مروجان، کارشناسـان و کارکنـان در بخش دولتـی و کشـاورزان و فعـالان در بخـش غیـردولتـی، سـربازان خـط مقـدم برای دسـتیابی بـه تأمین امنیت غذایی کشـور هسـتند. بهـرهوری کل عوامـل تولیـد یکـی از شـاخصهای مؤثـر سـنجش کارآمدی اقتصادی اسـت که تنها در سـایه بهرهگیـری از منابع انسـانی توانمند افزایـش مییابـد. برگزیدگان بخش کشـاورزی کسـانی هسـتند که موفق شـدهاند بهـرهوری بیشتری از عوامل تولید داشـته و محصـولات و خدماتی بـا کمیت و کیفیـت بالاتر تولیـد و عرضه نمایند. اکنـون از همـکاران ارجمنـدم در آسـتانه سـی و پنجمیـن دوره از فرآینـد شناسـایی، انتخـاب و معرفـی برگزیـدگان بخش کشـاورزی در سراسـر کشـور کـه بـا دقـت و ژرفاندیشـی برگزیدگان بخش کشـاورزی را شناسـایی و معرفـی نمودهاند صمیمانه قدردانـی میکنم. به برگزیـدگان این دوره صمیمانـه تبریـک گفتـه و از تمـام کشـاورزان و فعـالان عزیـزی کـه در ایـن رقابت حضور داشـته و با عوامـل اجرایی همـکاری نمودهاند سپاسـگزارم. توسـعه کشـاورزی دانـش بنیـان یکـی از اهداف اصلی وزارت جهاد کشـاورزی برای رشـد و ارتقای سـریع این بخش اسـت که تحقق آن مسـتلزم وجـود نیروهـای انسـانی ماهـر، خلاق و با انگیزه اسـت کـه برگزیدگان بخش کشـاورزی نمونههـای عینی و بارز آن هسـتند. از این عزیزان اسـتدعا دارم همپا و همراسـتا با برنامههای وزارت جهاد کشـاورزی و محققان و مروجان آن، دانش و تجارب ارزنده خود را در اختیار سـایر تولیدکنندگان و بهرهبرداران قرار داده و در دستیابی به بخش کشاورزی پویا، بهرهور و پایدار مشارکت نمایند.
عوامل انسـانی فعـال در بخش کشـاورزی ایران متشـکل از مدیران، محققـان، مروجان، کارشناسـان و کارکنـان در بخش دولتـی و کشـاورزان و فعـالان در بخـش غیـردولتـی، سـربازان خـط مقـدم برای دسـتیابی بـه تأمین امنیت غذایی کشـور هسـتند. بهـرهوری کل عوامـل تولیـد یکـی از شـاخصهای مؤثـر سـنجش کارآمدی اقتصادی اسـت که تنها در سـایه بهرهگیـری از منابع انسـانی توانمند افزایـش مییابـد. برگزیدگان بخش کشـاورزی کسـانی هسـتند که موفق شـدهاند بهـرهوری بیشتری از عوامل تولید داشـته و محصـولات و خدماتی بـا کمیت و کیفیـت بالاتر تولیـد و عرضه نمایند. اکنـون از همـکاران ارجمنـدم در آسـتانه سـی و پنجمیـن دوره از فرآینـد شناسـایی، انتخـاب و معرفـی برگزیـدگان بخش کشـاورزی در سراسـر کشـور کـه بـا دقـت و ژرفاندیشـی برگزیدگان بخش کشـاورزی را شناسـایی و معرفـی نمودهاند صمیمانه قدردانـی میکنم. به برگزیـدگان این دوره صمیمانـه تبریـک گفتـه و از تمـام کشـاورزان و فعـالان عزیـزی کـه در ایـن رقابت حضور داشـته و با عوامـل اجرایی همـکاری نمودهاند سپاسـگزارم. توسـعه کشـاورزی دانـش بنیـان یکـی از اهداف اصلی وزارت جهاد کشـاورزی برای رشـد و ارتقای سـریع این بخش اسـت که تحقق آن مسـتلزم وجـود نیروهـای انسـانی ماهـر، خلاق و با انگیزه اسـت کـه برگزیدگان بخش کشـاورزی نمونههـای عینی و بارز آن هسـتند. از این عزیزان اسـتدعا دارم همپا و همراسـتا با برنامههای وزارت جهاد کشـاورزی و محققان و مروجان آن، دانش و تجارب ارزنده خود را در اختیار سـایر تولیدکنندگان و بهرهبرداران قرار داده و در دستیابی به بخش کشاورزی پویا، بهرهور و پایدار مشارکت نمایند.
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
اخبار این صفحه
-
تلاش مجلس برای تصویب قانون انتخابات
-
تضعیف جمهوریت و تکثرگرایی مخالف اهداف انقلاب است
-
مخالفان و موافقان امریکایی برجام به بایدن نامه نوشتند
-
فراز و فرودهای انقلاب 57
-
اخبــــار
-
کشاورزان نمونه پیشگامان جهش تولید
اخبارایران آنلاین