ایران چاپ




آیا چشم بادامی‌ها هم می‌خواهند
از آب گل آلود کارون ماهی بگیرند؟

روزنامه نور خوزستان- این نشریه علاوه بر استان خوزستان در 7 استان همجوار نیز قابل دسترسی است. بخشی از سرمقاله روز 20 اردیبهشت ماه این روزنامه ازنظرتان می‌گذرد:
... طبق گفته‌ها و شنیده‌ها قرار است ایران با همکاری شرکت دیلیم کره جنوبی، ساخت سد بختیاری بر روی رودخانه دز و اجرای طرح بهشت‌آباد و انتقال آب از سرچشمه‌های کارون را کلید بزند! موضوعی که حسونی زاده، معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در گفت‌و‌گو با پیک راوی از آن اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: از امضای چنین قراردادی بی‌خبر هستیم و تاکنون خبری در این زمینه از وزارت نیرو به سازمان آب و برق استان نرسیده است!
با اظهار نظرهای اخیر استاندار یزد و شاخ و شانه کشیدن وی در خصوص انتقال آب کارون به استان متبوعش و انتشار خبر ورود چشم بادامی‌ها به طرح بهشت‌آباد و ساخت سد بختیاری تنها باید این را گفت: <عجالتاً هردم از این باغ بری می‌رسد، تازه تر از تازه تری می‌رسد.»

دعوا بر سر مسافر
هفته نامه <سخن تازه> در شهر سیرجان منتشر می‌شود. تعداد زیاد نشریات به نسبت جمعیت شهر سیرجان باعث شده است که بومی گرایی بر محتوای این نشریات غلبه کند، زیرا برای رقابت با هم ناچارند که مسائل ملموس مردم شهرشان را منعکس کنند. بخشی از یک گزارش این نشریه به قلم لیلا گلزاری از نظرتان می‌گذرد:
سه‌راهی کرمان، جایی که از قدیم جا افتاده و ماشین‌هایی برای حمل مسافر در مسیر کرمان می‌ایستادند.
پس از تغییر و تحول و برای ایجاد امنیت، جایگاهی برای پژوهای کرایه‌ای شد و سرانجام به علت شلوغی شهر، پژوها را جابه‌جا کردند به مکان جدیدشان؛ یعنی بلوار قاآنی. در نتیجه مکانی که از قدیم‌الایام در ذهن همه جا افتاده که برای رفتن به کرمان، به سه‌راهی کرمان بروند، خالی شد و کم‌کم سر و کله ماشین‌های شخصی در اینجا پیدا و مسافران ماندند با ماشین‌های شخصی که آماده‌ جابه‌جایی مسافر هستند.
ماشین‌ شخصی‌هایی که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ و مجوزی آزادانه مسافران را بدون داشتن بیمه‌‎ سرنشین به مقصد می‌برند.
همین باعث دعوا و درگیری و گاه کتک‌کاری و نارضایتی اتوبوس‌های مسافربری و پژوهای کرایه‌ای مسیر سیرجان به کرمان شده است.


 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/15/374580/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها