عملکرد دولت در استان‌ها


نگاهی به وضعیت طرح های نیمه تمام چهارمحال و بختیاری
چرخ توسعه چهارمحال و بختیاری شتاب می‌گیرد

طرح‌های نیمه تمام چهارمحال و بختیاری با پیگیری‌های صورت گرفته برای جذب اعتبارات لازم دوباره جان گرفته و مشکلات آنها رفع شده است. تأکید رئیس جمهوری بر تکمیل و اتمام طرح‌های سال های ۹۲ و ۹۳ باعث شده مدیریت ارشد استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، تمام هم و غم خود را برای تأمین اعتبار و اتمام طرح‌های نیمه تمام به کار گیرند که با تکمیل طرح‌های آنها اشتغالزایی و تولید در استان رونق خواهد گرفت.
تکمیل طرح‌های نیمه تمام
«قاسم سلیمانی» استاندار چهارمحال و بختیاری در این خصوص در گفت‌و‌گو با «ایران»، یادآور شد: چرخ توسعه این استان با افتتاح طرح‌های کلیدی در جریان سفر یک روزه «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهوری در روز سه شنبه 26 خردادماه 94 به این استان شتاب گرفت. بهره برداری از جاده جایگزین و بزرگترین پل زیر قوسی کشور روی دریاچه «سد کارون 4» از جمله این طرح‌ها بود. بازگشایی راه ارتباطی شهرکرد - ناغان - ایذه که در جریان آبگیری سد کارون 4 زیر آب رفته بود، پس از 6 سال و با احداث و بهره برداری از جاده جایگزین و بزرگترین پل زیر قوسی کشور روی دریاچه این سد و کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی تردد در جاده بروجن - لردگان - ایذه به عنوان راه استراتژیک فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور و بهبود تردد به سمت خوزستان را به دنبال دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: با توجه به بار سنگین راه بروجن- لردگان که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان به یکی از خطرناک‌ترین راه‌های ارتباطی کشور تبدیل شده، با راه‌اندازی جاده جایگزین کارون 4 بار ترافیکی آن تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد. پل کارون 4 به دلیل برخورداری از طول عرشه ۳۷۸ متری، طول دهانه۳۰۰ متری و ارتفاع ۶۲ متری از سطح دریاچه سد، عنوان بزرگترین پل زیر قوسی کشور را از آن خود کرده است.
وی افزود: سد «سورک» از طرح‌های ملی در چهارمحال و بختیاری است که می‌تواند سالانه ۲۵ میلیون متر مکعب از آب‌های روان منطقه را در خود ذخیره کند. عملیات اجرایی این طرح ملی از سال ۸۳ آغاز شده و پس از یک دهه در دولت تدبیر و امید، تکمیل شد. با بهره برداری از این سد، آب مورد نیاز 2 هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه «کیار شرقی» تأمین می‌شود. ارتفاع سد «سورک» ۳۹ متر، طول تاج سد ۵۹۰ متر و عرض آن ۱۱ متر است و با بهره برداری از این سد خاکی، چهره شهرستان کیار از نظر کشاورزی متحول می‌شود. این مقام ارشد دولت در چهارمحال و  بختیاری  خاطرنشان کرد: سد «سورک» در نزدیکی روستایی با همین نام روی رودخانه «کیار» ساخته شده که از نوع خاکی با هسته رسی با دیوار بتنی آب‌بند از جنس پلاستیک است. حجم مخزن سد ۲۵ میلیون مترمکعب، ارتفاع سد از بستر ۳۹ متر، طول تاج آن ۵۹۰ متر و عرض پی آن ۲۱۰ متر است. با افتتاح این سد مشکل آب بسیاری از مزارع کشاورزی و باغ های منطقه رفع می‌شود و در توسعه کشاورزی منطقه نقش مهمی ایفا می‌کند. هدف از احداث این سد تأمین آب مورد نیاز کشاورزی این منطقه، کنترل سیلاب‌های رودخانه کیار و ذخیره بارش‌ها بوده است.
توسعه و ارائه خدمات فرهنگی
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فرهنگسرای شهرکرد نیز طرح دیگری است که در ۹ هزار متر احداث شده و در توسعه و ارائه خدمات فرهنگی در استان نقش بسزایی خواهد داشت، افزود: بخش‌های اداری، کتابخانه و سالن بزرگ یک هزار و ۲۰۰ نفری این فرهنگسرا از مهم ترین ویژگی های این طرح عمرانی است. این فرهنگسرا محلی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان است که به یک مرکز بزرگ برای برنامه‌های فرهنگی هنری تبدیل می‌شود.  وی گفت: ساخت این فرهنگسرا 13 سال پیش شروع شده و به دلایلی تاکنون به بهره برداری نرسیده بود که در دولت یازدهم افتتاح شد.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/17/374595/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها