خبر




کاهش شکایت‌های مردمی
از پارازیت

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) از افزایش فعالیت این سازمان در حوزه مهار تشعشعات خبر داد و گفت: تشعشعات آنتن‌های BTS درکشور، پایین تر از حد استاندارد است.
به  گزارش «ایران»، علی اصغر عمیدیان درخصوص گزارش عملکرد بررسی تشعشعات در سال 94 گفت: با توجه به نتایج اندازه گیری‌های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران در سال جاری، هیچ موردی مبنی بر غیراستاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌های فعال مخابراتی در سطح کشور گزارش نشده و نتایج تمامی اندازه‌گیری‌ها پایین تر از حد مجاز بوده‌اند. وی ادامه داد: با وجود نتایج اندازه گیری‌ها و کمتر از حد مجاز بودن تشعشعات آنتن ها، در 61 مورد بررسی سایت BTS، نتایج به دست آمده نسبت به نتایج اندازه‌گیری دیگر سایت‌ها بالاتر بود که با هماهنگی اپراتورهای مربوطه موضوع جهت بهینه کردن شرایط دکل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
عمیدیان ادامه داد: با توجه به لزوم یکسان بودن تشعشعات همه آنتن‌ها، اقدامات لازم برای این 61 مورد دکل صورت گرفته و به شکل مقتضی بهینه‌سازی لازم و رسیدن به میزان سایر موارد صورت گرفت.
رئیس سازمان رگولاتوری با بیان اینکه آمار شکایات دریافتی این معاونت در حوزه تشعشعات از ابتدای سال تاکنون 247 مورد بوده است، گفت: این آمارها نتیجه راه‌اندازی سامانه ثبت شکایات مردمی 195 در مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات برای طرح شکایات و درخواست‌های مشترکان و کاربران در زمینه‌های مختلف خدمات ارتباطی و مخابراتی است.
وی افزود: مقایسه میزان شکایت سال‌های 1393 و 1394 نشان می‌دهد که تعداد شکایات مردمی باوجود افزایش کاربران، مشترکان و همچنین میزان خدمات قابل ارائه به آنها، کاهش یافته است که دسترسی آسان مردم به منظور طرح شکایات، اطلاع‌رسانی مناسب از طریق رسانه‌های جمعی، پاسخگویی به موقع و صادقانه به متقاضیان و به دنبال آن افزایش اعتماد عمومی به نتایج ارائه شده است.

برنامه‌ هفته ارتباطات
با محور شبکه ملی اطلاعات اجرا شد
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به طرح‌های افتتاح شده هفته ارتباطات گفت: امسال برنامه‌‌های این هفته با محوریت شبکه ملی اطلاعات و حمایت از تولید داخل صورت گرفت.
به گزارش «ایران»، محمدرضا فرنقی زاد در این خصوص گفت: افتتاح اینترنت 620 روستای استان آذربایجان غربی، افتتاح درگاه خدمات دولت هوشمند و افتتاح مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات در راستای دسترسی عموم مردم به شبکه‌های امن و مطمئن صورت پذیرفت که بخشی از شبکه ملی اطلاعات است. وی افزود: انجام جراحی از راه دور به صورت زنده در بیمارستان لبافی‌نژاد نمونه‌ای از کاربردهای شبکه ملی اطلاعات است که با موفقیت صورت گرفت.


 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/8/374597/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها