امریکا تحریم‌های تسلیحاتی ویتنام را لغو کرد






باراک اوباما در ماه‌های پایانی دوره ریاست جمهوری خود و در بحبوحه رقابت‌های انتخاباتی نفسگیر دموکرات‌ها و جمهوریخواهان برای سکونت در کاخ سفید، به ویتنام سفر کرد تا از یک سو به دشمنی دیرینه واشنگتن – هانوی خاتمه دهد و از سوی دیگر آرای دموکرات‌ها را که در نظرسنجی‌های اخیر شرایط چندان مطلوبی ندارند، بالا ببرد.
به گزارش ایرنا، وی در این راستا پس از دیدار با همتای ویتنامی خود اعلام کرد، تحریم‌های تسلیحاتی ویتنام را که یکی از تأثیرگذارترین همسایگان چین است، به طور کامل بر می‌دارد. «تران دای کوانگ»، رئیس جمهوری ویتنام از برداشته شدن کامل تحریم تسلیحاتی کاخ سفید علیه هانوی استقبال کرد و گفت، برداشته شدن کامل تحریم‌ها نشان می‌دهد روابط دو جانبه به روند طبیعی رسیده است. به عقیده «اریک درایتزر»، تحلیلگر مسائل سیاسی، 40 سال پس از کشتار بیرحمانه مردم ویتنام از سوی ارتش امریکا، لغو ممنوعیت فروش اسلحه به هانوی اقدامی در راستای اتحاد دو کشور در مقابل چین است.
رئیس‌جمهوری امریکا در ادامه سفر خود به شرق آسیا قرار است برای شرکت در اجلاس سران کشورهای «گروه 7» به هیروشیمای ژاپن برود. او گفته است، در این سفر به خاطر بمباران اتمی هیروشیما عذرخواهی نخواهد کرد.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/20/374610/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها