حوادث داخلی




طی پنج سال گذشته
دریای مازندران 857 قربانی گرفت


گروه حوادث/ جوان ورامینی که همراه دوستانش برای شنا به سواحل محمودآباد رفته بود طعمه امواج دریا شد و جان باخت.
به گزارش خبرنگار «ایران»،این حادثه روز یکشنبه در حالی رخ داد که پسر 23 ساله اهل ورامین برای شنا وارد آب‌های ساحلی دریای‌خزر در شهرستان محمودآباد شده بود که به علت ناآشنایی با فن شنا طعمه امواج خروشان دریا شد. سه نفر دیگر از همراهان این جوان نیز با حضور بموقع ناجیان غریق نجات یافتند.
یحیی یوسف‌پور فرماندار محمود آباد گفت: همه ساله با شروع فصل گرما، شهرستان محمودآباد به عنوان اولین شهر ساحلی از مسیر پایتخت و با بهره‌مندی از 30 کیلومتر ساحل آزاد و قابل دسترس، میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است.وی افزود: امسال 14 طرح دریا با به کارگیری 70 ناجی غریق راه‌اندازی شده است و 55 ناجی غریق هم در نقاط آزاد و کور برای رفاه حال مسافران و شهروندان استقرار یافته‌اند اما مهم ترین موضوع برای پیشگیری، توجه و همکاری عموم افرادی است که برای شنا به ساحل می‌آیند. چرا که بدون شک توجه به توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی عامل اصلی به حداقل رسیدن قربانیان دریا است.گفتنی است پارسال 98 نفر در آب‌های ساحلی دریای خزر در مازندران غرق شدند.
این تعداد 12 نفر کمتر از سال 93 و حدود یکصد نفر کمتر از سال 92 بود.
براساس آمار پزشکی قانونی مازندران، 85 درصد از غرق‌‌شدگان دریا در سال‌های اخیر مسافران و افراد غیربومی و ناآشنا به  اصول شنا بودند.
همچنین مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در این باره گفت: طی پنج سال اخیر 857 نفر بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان باختند.
علی عباسی بیان داشت: هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری برای  گردشگری و استراحت در دامنه کوه و ساحل دریا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آنها بازگشتی خوش ندارند.وی با اشاره به اینکه شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، ناآشنایی با فن شنا، ناآگاهی از تفاوت شنا در دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است، افزود: از ابتدای سال ‌1390 تا 1394 تعداد تلفات ناشی از غرق‌شدگی در دریا، رودخانه، آب‌بندان و استخر  857 نفر بوده که از این تعداد 767 نفر مرد و بقیه زن بودند.
عباسی افزود: شهریور با 482 نفر، تیر با 328 نفر و مرداد با 240 نفر بیشترین ماه‌هایی بودند که غرق‌شدگی در آنها اتفاق افتاد.
گفتنی است سال گذشته 116 نفر-103 مرد و 13 زن-  در مازندران غرق شدند که 94 نفر در دریا و ما بقی در رودخانه و استخر بودند.وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند، به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره‌ساز نیست.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/18/374621/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها